Logga in

Visa fullständig version : Skaffar fula kvinnor barn tidigare?

Sheogorath
2011-08-10, 19:41
Hej Kolo,

Är det så att fula kvinnor skaffar barn tidigare än snygga? Frågan aktualiserades av att jag precis läste att Lellan inte gick upp och kissade på natten ens när hon var gravid. Jag hajjade till eftersom ju Lellan är snygg.

Om detta hade tillhört det normala för mig hade jag ju knappast reagerat.

Ligger det något i detta?

Diskutera (poll kommer).

Ps. I den här tråden får man också diskutera relaterade saker, exempelvis om WT-mammor generellt sett är yngre, och i så fall varför. Saker som anses rumsrena, typ huruvida invandrare skaffar barn tidigare än etniska svenskar, undanbedes vänligen men bestämt.

Tabbe
2011-08-10, 19:44
Fula tjejer vet inte när dom kommer få ligga igen och binder killen direkt sas.
:D

Yes
Ja.

/Tråd låst.

davvvan
Det finns definitivt en koppling mellan tidigt barnafödande och WT. Låg utbildningsnivå och låg inkomst.

snej
2011-08-10, 19:45
Japp. Det samma gäller fula killar. No doubt!

kalllee
2011-08-10, 19:45
Enligt mina erfarenheter så är de yngre kvinnor som bor lite utanför storstaden (halvt bönder) och inte har de så bra ekonomiskt eller är direkt utbildade som skaffar barn tidigt...

Sheogorath
2011-08-10, 19:46
Japp. Det samma gäller fula killar. No doubt!

Fula killar väljer inte om det ska liggas. Det gör ju knappt ens jag.

Trashcan
2011-08-10, 19:47
Jag har alltid haft någon slags teori om hur utseende och allmänt sunt förnuft och intelligens har ett löst samband. Notera löst. Här snackar vi inte random korkade blondiner, för dom är i regel inte snygga på riktigt(utan smink). Äh skitsamma, jag går inte in på det.
Hur som helst tror jag att fula kvinnor har mindre att leva för utan ett barn. Dom har kanske inte lika många vänner, och får eventuellt inte sina sexuella behov av närhet osv tillfredsställda. Jag tänker också att de eventuellt har mindre könshormon, och således är mindre "vilda" och inte intresserade av den "thrill" som ligga runt kan vara. Dom söker sig alltså till någon trygg, tycker att det känns bra, och så blir det barn. Intelligens och sunt förnuft kan såklart också spela roll, min polare blev t ex gravid med en tjej(Ja, jag tycker man kan säga så) för att dom hade oskyddat sex under vad man brukar kalla den "säkra" perioden. Stupid.

Edit: White trash tyder såklart på bottenpoäng vad gäller både intelligens och sunt förnuft. Därav barn, om dom inte är så förbannat fula att ingen vill ha sex med dom, men det finns väl nästan alltid en lika ful herre.

Sheogorath
2011-08-10, 19:47
Det finns definitivt en koppling mellan tidigt barnafödande och WT. Låg utbildningsnivå och låg inkomst.

Samtidigt säger filmjölk att om man ser en tjej som är skabbig och snygg samtidigt, är det stor chans att hon är WT. Jag håller med. Han kan sin skit.

Trance
2011-08-10, 19:53
Snillen spekulerar.

davvvan
2011-08-10, 19:53
Samtidigt säger filmjölk att om man ser en tjej som är skabbig och snygg samtidigt, är det stor chans att hon är WT. Jag håller med. Han kan sin skit.

En snygg tjej som utvecklats tidigt och sökt sig till flera år äldre killar redan från 13-14 årsåldern, fastnat i ett förhållande och trots att hon passerat sin peak (vid 17 år) fortfarande ser bra ut men dragit på sig en del laster vilket bidrar till skabbigheten. Killen jobbar som rörmokare/svetsare/snickare/valfritt praktiskt yrke.

snej
2011-08-10, 19:55
Fula killar väljer inte om det ska liggas. Det gör ju knappt ens jag.

Nej men dom har så låg standard att dom parar ihop sej med en likgiltig i 18 års ålder. Det är dock deras första och sista ligg.

Ape3
2011-08-10, 19:57
Det kan väl anses vara ett karriärsval att föda barn tidigt? Det lär ju snarare bli fler barn än barn + högskolestudier?

Det finns så klart en del vackra undantag med kombinationen barn och studier. Intressant: http://www.shortcut.nu/artiklar/1565/Karriar-och-barn-sa-lyckas-toppcheferna

C.E.J.
2011-08-10, 20:01
Jag har alltid haft någon slags teori om hur utseende och allmänt sunt förnuft och intelligens har ett löst samband. Notera löst.

Samma här. Mer precist tycker jag det finns en koppling mellan välstånd och skönhet, och välstånd brukar korrelera med intelligens.

Sheo: Jag förstår inte kopplingen till Lellans kissvanor? :D

Sheogorath
2011-08-10, 20:02
Man kan ju också tänka sig följande: nästan alla kvinnor man ser är fula i någon mån. Ytterst få man ser i verkliga livet tänker man ju "oj, hon var snygg" om. Snygga kvinnor är alltså en raritet. Inte heller unga mammor är ju jättevanligt. Ser man en ung mamma borde det ju med andra ord vara ytterst osannolikt att hon också är snygg, ens om fula och snygga kvinnor skaffar barn vid samma medelålder? Vidare: snygga kvinnor är för det mesta bara snygga för att de lärt sig sminka sig bra (detta gäller särskilt blondiner: det kan bli en chock efter första sminkborttagningen!). En trött småbarnsförälder kanske inte är så jävla pigg på att piffa upp sig varje gång hon ska visa sig med ungen osv. Så där försvinner ju en stor andel så kallade "snygga" kvinnor också.

?

Sheogorath
2011-08-10, 20:04
Samma här. Mer precist tycker jag det finns en koppling mellan välstånd och skönhet, och välstånd brukar korrelera med intelligens.

Sheo: Jag förstår inte kopplingen till Lellans kissvanor? :D

Lellans kissvanor ja. Nej, men det var bara det att jag hajade till över att hon varit gravid fast hon är snygg. Kisseriet var inte det viktiga i sammanhanget.

Tricklew
2011-08-10, 20:06
Lellans kissvanor ja. Nej, men det var bara det att jag hajade till över att hon varit gravid fast hon är snygg. Kisseriet var inte det viktiga i sammanhanget.

Lellan är nog en late-bloomer, av allt att dömma så verkar det som att hon varit fet och oattraktiv under större delen av sitt liv. Mao så var hon en ful kvinna när hon skaffade barn.

sweetkarolina
2011-08-10, 20:07
Nej, jag är ful och jag har inga barn. Så din slutsats är felaktig.

Sheogorath
2011-08-10, 20:07
ok? Stoppa pressarna, även tjejer som ser bra ut skaffar barn.

Underförstått är att hon inte är gammal förstås. På de bilderna jag föredrar ser hon väldigt ung och fräsch ut.

tjabon
2011-08-10, 20:10
Man kan ju också göra som det vackra (kvinn)folket i Stockholm:
Bli förstagångsmamma vid 40-45.

Kul för en 20-åring att promenera jämte en tant i rollator:
- Näe, det är faktiskt min mamma .....*spy*

feyin
2011-08-10, 20:22
Är denna tråden på allvar ?

hanushans
2011-08-10, 20:24
Man kan ju också göra som det vackra (kvinn)folket i Stockholm:
Bli förstagångsmamma vid 40-45.

Kul för en 20-åring att promenera jämte en tant i rollator:
- Näe, det är faktiskt min mamma .....*spy*

*Din mamma* kan vara en tant i rollator vid 60...

Sheogorath
2011-08-10, 20:26

Svaret "Ja" kan ju tyckas så självklart att din fråga kan kännas motiverad, men som Trance påpekat är vi en del snillen här som försöker skapa djup i frågan.

Lellan
2011-08-10, 20:34

+1

Man läser godnattsaga, somnar, går å kissar, slökollar nyvaket och nykissat in på kolo och fattar nada.. :Virro

Jag är 33 år, blev mamma strax innan jag fyllde 27 (räknas det som tidigt?), innan dess pluggade och jobbade jag på universitet. Som barn såg jag ut som en kortklippt köttbulle i för små kläder (rätt lik "I´m the only gay in the village"), jag började bry mig om mitt utseende i 5:an men i 7:an kände jag mig bitterfittig och sket i sånt, sedan blev jag fåfäng igen och försökte va snygg något år men blev bitter igen och fokuserade på pluggandet. Pluggade o jobbade halvt ihjälp mig och bodde med arbetslös kock o 2 katter. Tog slut, grävde ner mig i jobb. Blev fulare o tröttare, skaffade oplanerat barn samtidigt som jag sade upp mig helt crazy och fick ta ett vårdvik när jag insåg att det var bråttom med anställning för föräldrapeng. Är numera förmodligen wt i vissas ögon men inte i andras - i mina egna kvittar det, är lagom fåfäng och inte så bitter, kissar inte på nätterna (jag kissar inte heller på krogen, som jag inte går på, men iaf: om det är värdefull info så har jag stor blåsa).

Min profilbild är knappt ett år gammal, i journalen postas dock ibland enarmsbiccebilder på denna 90 kg´s ensamstående wt småbarnsmorsa som är glad och lagom fin, tack. :)

Vet inte om detta var till hjälp el stjälp men nu är jag iaf vaken.. :thumbup:

bear.flowertwig
2011-08-10, 20:34
Jag satsar på att det är socialgrupp snarare än utseende som avgör.

Sheogorath
2011-08-10, 20:38
+1

Man läser godnattsaga, somnar, går å kissar, slökollar nyvaket och nykissat in på kolo och fattar nada.. :Virro

Jag är 33 år, blev mamma strax innan jag fyllde 27 (räknas det som tidigt?), innan dess pluggade och jobbade jag på universitet. Som barn såg jag ut som en kortklippt köttbulle i för små kläder (rätt lik "I´m the only gay in the village"), jag började bry mig om mitt utseende i 5:an men i 7:an kände jag mig bitterfittig och sket i sånt, sedan blev jag fåfäng igen och försökte va snygg något år men blev bitter igen och fokuserade på pluggandet. Pluggade o jobbade halvt ihjälp mig och bodde med arbetslös kock o 2 katter. Tog slut, grävde ner mig i jobb. Blev fulare o tröttare, skaffade oplanerat barn samtidigt som jag sade upp mig helt crazy och fick ta ett vårdvik när jag insåg att det var bråttom med anställning för föräldrapeng. Är numera förmodligen wt i vissas ögon men inte i andras - i mina egna kvittar det, är lagom fåfäng och inte så bitter, kissar inte på nätterna (jag kissar inte heller på krogen, som jag inte går på, men iaf: om det är värdefull info så har jag stor blåsa).

Min profilbild är knappt ett år gammal, i journalen postas dock ibland enarmsbiccebilder på denna 90 kg´s ensamstående wt småbarnsmorsa som är glad och lagom fin, tack. :)

Vet inte om detta var till hjälp el stjälp men nu är jag iaf vaken.. :thumbup:

Wow! Du ser yngre ut. Grattis! =)

Tråden kan fortsätta nu. Lellan drog jag in bara för att redogöra för hur tanken till tråden föddes.

kalllee
2011-08-10, 20:38
För min del när de diskuteras tidigt tänker jag någonstans mellan 17-22 typ...

snej
2011-08-10, 20:41
För min del när de diskuteras tidigt tänker jag någonstans mellan 17-22 typ...

-> 24 är tidigt, tycker jag. Eller framförallt, när man kan stå på egna ben och försörja en hel familj så är man mogen. Eventuellt.

feyin
2011-08-10, 20:41
Svaret "Ja" kan ju tyckas så självklart att din fråga kan kännas motiverad, men som Trance påpekat är vi en del snillen här som försöker skapa djup i frågan.
Vilket gör mig ännu mer kluven på vad man ska svara i en sån här tråd. "Not sure if serious..?" skulle väl ha passat in här.

Att inse att man har gett ett seriöst svar i en icke seriös tråd gör att man kan känna sig ganska egd. Jag hoppas att hela tråden är ironisk :)

Oxe
2011-08-10, 20:43
Frågan är ju hur mycket fulare blir kvinnan efter hon har fått barn, såvida det är inte det är ditt barn hon burit på ?

Onigiri
Besviken. Inväntade lång, djup och ett tungt inlägg av Lellan. :)

Får slänga in en albatross i tråden för att jämna ut det hela.

Lellan
Jag satsar på att det är socialgrupp snarare än utseende som avgör.

Då vet jag inte vilken jag är, mina föräldrar är arbetare senare förtidspensionärer som när de var unga sparade ihop till sitt eget hus, själv har jag läst på universitetsnivå men är överkvalificerad, underbetald och ytterst nöjd med mitt yrke inom vården (arbetar m psykiskt funktionshindrade). Sen är jag inte ngn utseendemässig hit som koloiter fått för sig heller, men orka motbevisa.. :D

Tror det kan vara svårt att dra för stora växlar av en individ, så min in/medverkan i tråden är överskattad.. Men annorlunda approach!

Sheogorath
2011-08-10, 20:44
Vilket gör mig ännu mer kluven på vad man ska svara i en sån här tråd. "Not sure if serious..?" skulle väl ha passat in här.

Att inse att man har gett ett seriöst svar i en icke seriös tråd gör att man kan känna sig ganska egd. Jag hoppas att hela tråden är ironisk :)

Den är seriös. Det är fullt rimligt att tro att fula kvinnor är benägna att skaffa barn tidigare, ur såväl sociala som biologiska synvinklar. Av anledningar jag skrivit senare i tråden är jag inte 100 på att det är så, men jag svarade själv "ja" i alla fall eftersom det kändes intuitivt rimligt.

Sheogorath
2011-08-10, 20:46
Tror det kan vara svårt att dra för stora växlar av en individ, så min in/medverkan i tråden är överskattad.

Just. Den här tråden handlar inte alls om dig egentligen. Du är ett undantag som användes för att peka på en mer allmän tendens som man kan tyckas se.

Lellan
2011-08-10, 20:47
Wow! Du ser yngre ut. Grattis! =)

Tråden kan fortsätta nu. Lellan drog jag in bara för att redogöra för hur tanken till tråden föddes.

Tack! Frånvaro av solbränna, en kost av fet fisk o bär, samt förkärlek till motion och att bära på hull som fyller ut rynkor förklarar nog det isf.

*drar mig undan* :)

Besviken. Inväntade lång, djup och ett tungt inlägg av Lellan. :)

Får slänga in en albatross i tråden för att jämna ut det hela.

I do not aim to please.. men kan se lite djup ut, lång och tung är jag redan.. (åh lååd, nu försöker hon va rolig åsså).

Lellan
2011-08-10, 20:49
Just. Den här tråden handlar inte alls om dig egentligen. Du är ett undantag som användes för att peka på en mer allmän tendens som man kan tyckas se.

Men om det är till ngn tröst var jag ful och arbetslös när jag befruktades? (hade ju sagt upp mig). Bodde i en 1:a på 25 kvadrat, träffade en kille som körde truck? :) (fast det ÄR helt ok att den inte handlar om mig.. :D)

LadyG
2011-08-10, 21:00
Frågan är väl om kvinnorna uppfattar sig som fula också, eller om de tycker de är hetast på planeten och bara måste sprida sitt DNA vidare?

Skulle tippa att de som förökar sig tidigt får kvalitétsbarn åtminstone. En kvinnas ägg blir sämre och sämre ju äldre (http://illvet.se/fraga-oss/vilken-alder-ar-den-optimala-att-foda-i) hon blir, och hinner hon bli över ~40 ökar risken för downs syndrom.

Cilia
2011-08-10, 21:01
Men om det är till ngn tröst var jag ful och arbetslös när jag befruktades? (hade ju sagt upp mig). Bodde i en 1:a på 25 kvadrat, träffade en kille som körde truck? :) (fast det ÄR helt ok att den inte handlar om mig.. :D)

herregud, det är ju ett helt synopsis.

SiSenior
2011-08-10, 21:02
Så är definitivt. De tjejer i min ålder (19år), i min stad, som har barn, är alla WT, det vill säga: väldigt fula.

Lellan
2011-08-10, 21:18
Frågan är väl om kvinnorna uppfattar sig som fula också, eller om de tycker de är hetast på planeten och bara måste sprida sitt DNA vidare?

Skulle tippa att de som förökar sig tidigt får kvalitétsbarn åtminstone. En kvinnas ägg blir sämre och sämre ju äldre (http://illvet.se/fraga-oss/vilken-alder-ar-den-optimala-att-foda-i) hon blir, och hinner hon bli över ~40 ökar risken för downs syndrom.

..sen är väl knappast alla graviditeter planerade heller? Själv åt jag minipiller och fattade inte ens att jag var det först. Är helt pro abort, men när det hände mig själv, kändes det inte rätt. Kanske för att jag kände mig vuxen, men vem vet, kanske hade jag kännt lika redan som 17åring, trodde inte det då - men det gjorde jag ju inte som 27:åring heller.

herregud, det är ju ett helt synopsis.

Jag log. :)

JB12K
2011-08-10, 21:23
Frågan är ju hur mycket fulare blir kvinnan efter hon har fått barn, såvida det är inte det är ditt barn hon burit på ?

+1. De flesta blir fulare efter barn.

filmjölk
2011-08-10, 22:30
Nej. Visst finns det undantag, men jag tror i regel att en viss typ av snygga tjejer är de som skaffar barn allra tidigast.

Den där toksöta tjejen i din högstadieklass, som levde på mcdonalds, cigaretter och godis, söp varje helg och ändå hade en fin figur, knappt någon acne och d-kupa redan i mellanstadiet, är den som fick barn tidigast av alla. Är ni 25+ är hon inte snygg längre, men då var hon det.

Efter henne fick den kristna tjejen barn, sen den fula, sen den blyga gråa tjejen som blev snygg först i 20års åldern, sen plugghästen, sist den politiskt medvetne plugghästen som numera är powerflata genom en homosexuell donator.