Visa fullständig version : Letar efter gammal sci-fi-film (80-, 90-tal)
Whistler
2011-08-10, 13:37
Någon gång kring 1997-1999 såg jag en sci-fi som jag gärna vill se igen.
Det enda jag kommer ihåg är att en av huvudkaraktärerna var en blond tjej som påminde om Gwen Stefani och kampsportade sig ur något slags fängelse.
I en annan scen håller en liten flicka en rund behållare som en fuling vill åt, hon lurar honom i stil med att säga "please don't take my diamonds" och när han tar behållaren klappar hon i händerna så att behållaren kör massa spikar genom händerna på tjuven.
Någon som har en aning alls om vad det kan vara för film?
shut teh face
2011-08-10, 13:43
Sällskapsresan 2
Spontant tänker jag:
Species (http://www.imdb.com/title/tt0114508/)
eller
The fifth element (http://www.imdb.com/title/tt0119116/)
Diamanter och fängelse får mig att tänka på Wedlock (http://www.imdb.com/title/tt0103239/) men det är säkrt inte den.
Känner igen det där med taggarna genom händerna som fan...
Behållare och nålar genom hud känns som "Cronos" en mexikansk sci fi, mysko rulle av nån känd regissör men har glömt innehållet i filmen.
Någon gång kring 1997-1999 såg jag en sci-fi som jag gärna vill se igen.
Det enda jag kommer ihåg är att en av huvudkaraktärerna var en blond tjej som påminde om Gwen Stefani och kampsportade sig ur något slags fängelse.
I en annan scen håller en liten flicka en rund behållare som en fuling vill åt, hon lurar honom i stil med att säga "please don't take my diamonds" och när han tar behållaren klappar hon i händerna så att behållaren kör massa spikar genom händerna på tjuven.
Någon som har en aning alls om vad det kan vara för film?
Amerikansk Hollywood-produktion antar jag?
Låter som Tank Girl! Riktig kultrulle, Naomi Watts i tidig biroll och Ice-T som känguru.
Och detta blev min första post, lustigt hur det kan bli, hej hej på er! (har lurkat länge dock)
Hej Apdjur! :)
Blir en kombinerad Sci-fi-Film och Välkommen Apdjur-tråd! :)
Känns detta igen Whistler?
3aQ6W2nFlN8
SNSTXkCTtgo
Whistler
2011-08-10, 14:54
Visst är det Tank Girl!
Tack, Kolo! :)
Rikard Jansson
2011-08-11, 11:56
Lånar tråden lite... den här borde vara lättare då filmen är ganska ny
Är folk som låses in i ett rum för ett slags psykologiskt experiment där det testar efter folk som offrar sig själva för andras överlevnad. Det här har något speciellt namn, och filmen heter detsamma. Någon? ^^
Chaaarles
2011-08-11, 11:59
Är folk som låses in i ett rum för ett slags psykologiskt experiment där det testar efter folk som offrar sig själva för andras överlevnad. Det här har något speciellt namn, och filmen heter detsamma. Någon? ^^
Never let me go?
Cube?
Rikard Jansson
2011-08-11, 12:05
Never let me go?
Mer kidnap-style eller att folk fick betalt för att bli testade, typ som Killing Room fast inte riktigt
Rikard Jansson
2011-08-11, 12:05
Cube?
Inget sacrifice-experiment där, snarare att alla dör for fun typ ^^
Rikard Jansson
2011-08-11, 12:12
Saw? :)
Nope :( Alltså... filmen har något speciellt namn som har med den psykologiska "defekten" att göra, att offra sig själv före andra. Typ som om filmen handlade om att hitta någon som var rädd för spindlar så skulle den hetat "Arachnofobia" eller vad nu spindelfobi egentligen heter... fast nu om det där andra då
Mass-Tech
2011-08-11, 12:22
Nope :( Alltså... filmen har något speciellt namn som har med den psykologiska "defekten" att göra, att offra sig själv före andra. Typ som om filmen handlade om att hitta någon som var rädd för spindlar så skulle den hetat "Arachnofobia" eller vad nu spindelfobi egentligen heter... fast nu om det där andra då
Jag tänker på denna
http://www.imdb.com/title/tt0804552/
Visst är det Tank Girl!
Kollade om nån site har den för att titta på "on demand",
men bara cdon har den som DVD för 49:-
Överkomligt dock.
Rikard Jansson
2011-08-11, 12:30
Jag tänker på denna
http://www.imdb.com/title/tt0804552/
Nope :(
Kan dra igenom nästan hela handlingen vad jag har för mig
Antingen så vaknar dom där helt random och vet inte varför, eller så är det ett planerat experiment, men hur som helst så försöker de hitta ut, och så står det saker på väggarna som är svåra att se (nej, inte cube), det är alltså någon innan som ristat in saker eller nåt, sen av någon anledning som jag inte kommer ihåg så börjar dom dö osv, sen så får man se ibland på andra sidan av en spegel ala förhörsrum så står de folk och kollar på, så är det en nyanställd tjej där som säger "is this ******* (filmens namn och experimentgrejen)", sen så dör lite mer folk tills det är två kvar, så hittar dom en lucka i taket, så hjälper den ena killen den andra upp, vetandes att den som är kvar där nere inte kan ta sig upp. Så kommer dom som håller i experimentet och skjuter den killen som kom upp, så hjälper dom den killen där nere upp och så gör dom honom till en amerikansk självmordsbombare har jag för mig
Mass-Tech
2011-08-11, 12:42
Är du säker på att det inte är The killing room
Rikard Jansson
2011-08-11, 12:45
Är du säker på att det inte är The killing room
Ojdå... hoppsan ^^
Mer kidnap-style eller att folk fick betalt för att bli testade, typ som Killing Room fast inte riktigt
Ojdå... hoppsan ^^
*grr27**grr27**grr27*
:laugh:
Rikard Jansson
2011-08-11, 12:48
Måste ha blandat ihop killing room med någon annan film typ cube eller nåt och sen ha fått för mig att .. ja.. fan ^^
Lövbiffen
2011-08-11, 15:14
Nu kapar jag tråden jag med här och hoppas på att få svar på ett inlägg jag gjorde för typ 2 år sedan haha. Så här löd det då:
"Får man ställa en följdfråga här angående en anna fightingfilm?
Det är nämligen så att jag såg en del av en rätt våldsam film då jag va yngre där de slåss med vapen i någon tävling. Huvudkaraktären samt den onda "ledaren" använder katana och det är med en snäll australiensare(har jag för mig att han va) som använder en bowie kniv som vapen. Finns dessutom någon conan kopia och en snubbe som använder något naginataliknande spjut med svärd på som dödar conan-snubben.
Har i efterhand sett bloodsport och det känns väl nästan lite som en rip-off med den stora håriga skojande sidekicken(australiensaren), en massa olika sorters fighters och sen en asiatisk nemesis.
Just det, australiensaren fightas mot någon enögd piratsnubbe och kastar kniven i benet på honom och säger att piraten är lite blödig
Är det någon som vet vad det här är för soppa? Skulle vilja se den igen! "
Nu kapar jag tråden jag med här och hoppas på att få svar på ett inlägg jag gjorde för typ 2 år sedan haha. Så här löd det då:
Det är nämligen så att jag såg en del av en rätt våldsam film då jag va yngre där de slåss med vapen i någon tävling. Huvudkaraktären samt den onda "ledaren" använder katana och det är med en snäll australiensare(har jag för mig att han va) som använder en bowie kniv som vapen. Finns dessutom någon conan kopia och en snubbe som använder något naginataliknande spjut med svärd på som dödar conan-snubben.
Har i efterhand sett bloodsport och det känns väl nästan lite som en rip-off med den stora håriga skojande sidekicken(australiensaren), en massa olika sorters fighters och sen en asiatisk nemesis.
Just det, australiensaren fightas mot någon enögd piratsnubbe och kastar kniven i benet på honom och säger att piraten är lite blödig
Är Richard Norton med i filmen?
dgMB2KU_4-M
Ah nu vet jag, American Samurai
4gih8xxZfFc
6kGsQPncKzg
Lövbiffen
2011-08-11, 15:46
Ah nu vet jag, American Samurai
4gih8xxZfFc
6kGsQPncKzg
Tack så mycket Master Kwon! Det var inte oväntat att du skulle knäcka nöten haha! :D
Tack så mycket Master Kwon! Det var inte oväntat att du skulle knäcka nöten haha! :D
Har sett alla filmer i den genren :D
Visst är det Tank Girl!
Episk film! kängrus som kan karate och en BH av raketer :hbang:
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.