Big bicep
2011-08-09, 21:35
Vad säger ni angående Kroppskanning som nu funnits ett tag, där man kan betala en slant för att få reda på Kroppens olika "nivåer" brukar finnas på diverse tillställningar, tror jag sett det på apoteket också, dom som utförde just detta test heter Herbalife.
Det går ut på att man ställer sig barfota på en våg som ser lite mer avancerad ut än vanliga hushållsvågar, sen så greppar man ett handtag i vardera hand som sitter fast i vågen med kablar, sen ställer man sig och tittar rakt fram helt stilla i ca 30 sekunder, medans kroppen blir "skannad".
Efter detta får du reda på kroppens olika nivåer, där jag också kommer att skriva in mina resultat som jag fick.
Ålder: 24
Längd: 188
Tränar: Styrketräning 4ggr/vecka
Total vikt: 84,9
% Fett: 7,7
% Vatten:65,4
Kg Muskler: 74,5
Fysisk gradering: 8 = där skulle jag räknas som smal+Muskulös
Vilo Förbränning: 2297
Metabolisk ålder: 12
Kilo Benmineral 3,8
Bukfett: 1. Stod att allt i bukfett från 1 - 12 räknas som en hälsosam nivå.
Frågan är hur bra detta kan stämma, kanske väldigt långdraget?, Med tanke på att hade jag hade enligt detta 7,7 i fett % så borde mina magrutor som jag vet att jag har under fettet synas, tycker själv att jag har en del fett annars också. Vid 7,7% kroppsfett ska man väll ändå vara deffad vilket jag inte är, dessutom av mina resultat att läsa så borde jag väll ändå vara i fin fysisk form?.
Någon annan som provat?
Det går ut på att man ställer sig barfota på en våg som ser lite mer avancerad ut än vanliga hushållsvågar, sen så greppar man ett handtag i vardera hand som sitter fast i vågen med kablar, sen ställer man sig och tittar rakt fram helt stilla i ca 30 sekunder, medans kroppen blir "skannad".
Efter detta får du reda på kroppens olika nivåer, där jag också kommer att skriva in mina resultat som jag fick.
Ålder: 24
Längd: 188
Tränar: Styrketräning 4ggr/vecka
Total vikt: 84,9
% Fett: 7,7
% Vatten:65,4
Kg Muskler: 74,5
Fysisk gradering: 8 = där skulle jag räknas som smal+Muskulös
Vilo Förbränning: 2297
Metabolisk ålder: 12
Kilo Benmineral 3,8
Bukfett: 1. Stod att allt i bukfett från 1 - 12 räknas som en hälsosam nivå.
Frågan är hur bra detta kan stämma, kanske väldigt långdraget?, Med tanke på att hade jag hade enligt detta 7,7 i fett % så borde mina magrutor som jag vet att jag har under fettet synas, tycker själv att jag har en del fett annars också. Vid 7,7% kroppsfett ska man väll ändå vara deffad vilket jag inte är, dessutom av mina resultat att läsa så borde jag väll ändå vara i fin fysisk form?.
Någon annan som provat?