Visa fullständig version : Torrt o blää
STarfish
2003-12-17, 21:42
Skulle behöva lite tips på bra o nyttigt att ha till de torra måltiderna. Gärna lågt GI....
Kyckling/ris Nåt tips på nåt som gör det godare? funderar på om där finns nån bra Uncle bens sås att ha med om det nu är bra alternativ...
Gröten? såg tidigare i en länk Rivna äpple och kanel. ska man koka äpplet med gröten då?
Grov mackan? jätte gärna bra tips där!!!
Till pastan och köttet har jag svårt och komma på något gott...
Jag e trött på de torra måltiderna nu under dieten så jag vill göra lite godare nu till byggningen...
BOMBA mig med förslag YEAH :hbang: :eating: :eating:
Originally posted by STarfish
Skulle behöva lite tips på bra o nyttigt att ha till de torra måltiderna. Gärna lågt GI....
Kyckling/ris Nåt tips på nåt som gör det godare? funderar på om där finns nån bra Uncle bens sås att ha med om det nu är bra alternativ...
Gröten? såg tidigare i en länk Rivna äpple och kanel. ska man koka äpplet med gröten då?
Grov mackan? jätte gärna bra tips där!!!
Till pastan och köttet har jag svårt och komma på något gott...
Jag e trött på de torra måltiderna nu under dieten så jag vill göra lite godare nu till byggningen...
BOMBA mig med förslag YEAH :hbang: :eating: :eating:
Kyckling och ris brukar jag ha sallad med lite vinegrette till. Enligt mig bra oc h nyttigt.
Gröten har även jag äpple men det är det sista som tillsätts, dvs inte kokt äpple :thumbup:
Keso på mackan eller makrill eller något kött såsom kalkon eller liknande tycker jag fungerar utmärkt.
Några grejer jag brukar köra med bara, fler lär väl fylla på med mer förslag.
"Kyckling/ris Nåt tips på nåt som gör det godare? funderar på om där finns nån bra Uncle bens sås att ha med om det nu är bra alternativ..."
Jag lägger en röst på soyasås.
"Gröten? såg tidigare i en länk Rivna äpple och kanel. ska man koka äpplet med gröten då?"
Ett alternativ är att kasta i lite smaksatt prottepulver gröten och äta med mjölk. Rivet äpple och mjölk ett annat alternativ, jag brukar riva äpplet över gröten.
"Grov mackan? jätte gärna bra tips där!!!"
Här i Finland finns 5%-tig leverkorv, jättegott på bl.a. Fazer real med en ostskiva till. En annan variant e en skinkskiva och massvis med grönsaker på.
"Till pastan och köttet har jag svårt och komma på något gott..."
Ketchup. Några droppar lär inte förstöra dieten, rekommenderar Heinz Mexican ketchup :thumbup:
STarfish
2003-12-17, 22:18
Originally posted by Grandi
Ketchup. Några droppar lär inte förstöra dieten, rekommenderar Heinz Mexican ketchup :thumbup
Jag tyckte jag läste nånstans att där fanns sockerfri ketchup eller nåt. Light ketchup.
Men det där målet ska vara efter träningen så man kanske kan ta nån Curry ketchup eller sweet chili sauce... lite snabba onyttigheter skadar väl inte där då.
Det jag mest tar avstånd från är bearnesås och sådan gris föda. Har en polare som badar i Flottiga såser till sina träningsmiddagar ohh får ont i magen av å tänka på det.
Bra ni kommer med tips här, sitter o antecknar på blocket här haha... Keso var bra oxå på Grovan! Tänkte köra med Leva brödet om det duger, finns omega-3 i det :hbang:
Ketchup är kung! Har svårt att tro att det påverkar dieten märkbart.
STarfish
2003-12-17, 23:00
Originally posted by hermes
Ketchup är kung! Har svårt att tro att det påverkar dieten märkbart.
Dieten är över på julafton utan det är ett byggar matschema jag sitter o snickrar på nu, därför behöver jag lite bra mat tips. vill gärna hålla lågt GI under byggningen med bra o hälsosam mat så jag har så bra insulin som möjligt.
King Grub
2003-12-18, 05:37
Jag river äpplet till gröten separat och vräker på det över gröten när den är kokt och klar. På med kanel och mjölk. :eating:
Till ris och pasta gillar jag skarpt att tärna köttet, kycklingen, skinkan eller vad det nu är och röra ner hela klabbet tillsammans med keso och majs. Allt annat än torrt, och godare kallt än varmt.
Ta kesella och blanda med en massa kryddor till kyckling/ris. Eller gör en smarrig tzatziki till av riven gurka, lite salt, avrunnen lättyoghurt och så mycket vitlök du tål o tycker är gott.
Detta funkar till pasta och kött oxå.
Rör i lite pesto i pastan, nyttiga fetter. Behövs inte alls mycket, smakrikt!
Grönsaker livar helt klart upp måltiderna oxå.
Du kan ju steka ihop lite grönsaker o ha till. Ratatoille är smarrigt, stek ihop lök, vitlök, gurka och tomat, funkar både med krossade och färska + lite vatten, salt o peppar. Eller en vanlig salsa.
:eating: på.
Hjärnan bakom ketchup borde sändas på destruktion retroaktivt.
Två bättre alternativ till ris & kyckling etc är:
1. Hemmagjord salsa, sprängfylld med c-vitamin och antioxidanter. Chili, vitlök, paprika, färska örter etc :eating:
2. Koka en fin tomatsås på krossade tomater, chili, vitlök, peppar etc. Passar utmärkt att göra storkok.:thumbup:
Vill minnas att Oskar & Paulun har publicerat två bra recept till ovan.
Nyttigt, enkelt & billigt, så varför förfalla till ketchup?:furious:
STarfish
2003-12-18, 12:40
*antecknar*
Usch här vattnas det i munnen för fullt! Tsatziki såser och salsa :eating: bra jobbat, fortsätt bomba! :eating:
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.