handdator

Visa fullständig version : Gröt!!

Metal_boy_
2003-12-17, 21:11
hej jag äter eller försöker äta 6-7 måltider om dagen...är det ett bra alternativ om jag äter gröt med proteindrink 2-3 ggr av måltiderna eller ska det va riktigt tillagad mat hela vägen

har käkat såhär ett tag nu

mål 1:frukost: havregrynsgröt med nått till

mål 2: Havregrynsgröt med proteindrink och vatten

mål 3: kött/fisk eller fågel kombinerat med pasta/ris(parboiled) eller potatis

mål 4: Havregrynsgröt med proteindrink och vatten

mål 5: kött/fisk eller fågel kombinerat med pasta/ris(parboiled) eller potatis

mål 6: Havregrynsgröt med proteindrink och vatten

mål 7: kvällsmat nått långsamt

jag drack gainers förut mellan måltiderna men jag började med gröt och proteindrink i mellan istället för att det är så snabba kolisar i gainers..problemet är att jag verkar inte hinna med att äta så mycket riktig mat känns det som och då är frågan: är det bättre att äta mindre gröt och få med en portion med kött/fisk eller fågel kombinerat med pasta/ris(parboiled) eller potatis eller ger en skål gröt med proteindrink lika mycket som en ihopkokad maträtt..de e svårt att förklara men jag hoppas att nån kan svara =)

King Grub
2003-12-17, 21:15
Gröt är lagad mat. Om kokt ris eller potatis är det, så varför inte kokta gryn?

Gröt och någon proteinkälla är en ypperlig måltid. Vad hindrar dig från att äta kött, fågel eller liknande till gröten?

Men glöm inte frukt och grönsaker!

mangemani
2003-12-17, 21:54
Originally posted by Metal_boy_
hej jag äter eller försöker äta 6-7 måltider om dagen...är det ett bra alternativ om jag äter gröt med proteindrink 2-3 ggr av måltiderna eller ska det va riktigt tillagad mat hela vägen

har käkat såhär ett tag nu

mål 1:frukost: havregrynsgröt med nått till

mål 2: Havregrynsgröt med proteindrink och vatten

mål 3: kött/fisk eller fågel kombinerat med pasta/ris(parboiled) eller potatis

mål 4: Havregrynsgröt med proteindrink och vatten

mål 5: kött/fisk eller fågel kombinerat med pasta/ris(parboiled) eller potatis

mål 6: Havregrynsgröt med proteindrink och vatten

mål 7: kvällsmat nått långsamt

jag drack gainers förut mellan måltiderna men jag började med gröt och proteindrink i mellan istället för att det är så snabba kolisar i gainers..problemet är att jag verkar inte hinna med att äta så mycket riktig mat känns det som och då är frågan: är det bättre att äta mindre gröt och få med en portion med kött/fisk eller fågel kombinerat med pasta/ris(parboiled) eller potatis eller ger en skål gröt med proteindrink lika mycket som en ihopkokad maträtt..de e svårt att förklara men jag hoppas att nån kan svara =)

jag kör med gröt och proteindrink 2-3 ggr om dagen....frukost(alltid!)...lunch(om jag har bråtom vilket jag brukar ha då)...middag(kan variera)...kvällsmål(om jag inte äter det vid middagen).

Metal_boy_
2003-12-17, 23:22
ok då vet jag att det kan passa bra då =)

palme
2003-12-17, 23:35
Så jag gör. Blir mycket billigare och har man en måltid med mat (kött/fisk +ris/pasta/potatis) emellan så tröttnar man inte.

EiseltUK
2003-12-18, 00:57
Jävla tomte!!! :insane: :D