Visa fullständig version : Både positivt och negativt från andra!!
Jag är mitt inne i min deff, ganska kort. Kanske lite fel årstid tycker många. Har tränat styrketräning i många år och är ganska muskulös. Men har alltid haft fett på kroppen, speciellt över magen. Men nu skall jag bli riktigt "rippad" tänkte jag!! Har tidigare inte förstått riktigt HUR viktigt det är med kosten. Att en kost med underskott i kcal kombinerat med tung styrketräning är viktigast!! Men tack vare bland annat Kolozzeum har det gått upp ett ljus för mig. Har tidigare spenderat timmar på löpbandet för att få bort kilon, utan att riktigt ha koll på intaget.
Men nu fungerar det super!! Har gått ned från 89-90 kg till 81 redan!! Och kroppen ser bra ut. inte tappat mycket muskler känns det som. Kör minst 1-2 månader till, då skall jag väga mellan 72-77 kg. Ser kroppen bra ut då är deffen klar, annars kör jag på ett tag till. Men nu undrar jag om ni andra här på forumet får kommentarer från andra?
Jag får min beskärda del både positiva och negativa. På gymet får jag ofta bra back-up och positiva komplimanger.
Men sedan är det vissa som inte verkar förstå/eller inte vill förstå att man räknar kalorier. Typ som kom igen nu: "några öl kan du väl ta idag". "Larvigt att hålla på som du", "du är ju smal redan", sådana kommentarer. Visst kan man ta en öl någon gång under deffen, men om jag skulle "falla för frestelsen" varje gång någon sa något liknande skulle i alla fall jag tappa karaktären helt. Hur resonerar ni? Vissa dagar är väl okej att fuska lite det förstår jag. Och en eller annan öl slinker givetvis ner ibland. Men upplever att det svåraste med deffen är att hålla karaktären. Ge era åsikter gärna här på forumet!!:cool:
De är väl avundsjuka över din självdisciplin? Skit i dem, du kan gott vänta och dricka öl med sexpack (no pun intended) när du är klar.
De är väl avundsjuka över din självdisciplin? Skit i dem, du kan gott vänta och dricka öl med sexpack (no pun intended) när du är klar.
Tack :hbang:. bra citat: "A Man Makes His Own Way. No One Gives It To You." -Jack Nicholson, "The Departed"
Där har gjorts studier på barn som visar att de som kan skjuta upp akut belöning för större långsiktig belöning blir mer framgångsrika som vuxna.
Det du gör nu är ungefär samma sak. Du ser belöningen i ditt slutmål och kan därför lättare avstå från akut belöning. Iaf om du tycker det är värt det. Du gör en kalkyl över hur mycket du kan "fuska" och ändå nå ditt mål och jag antar att du själv har avgjort att belöningen är värd de uppoffringar du gör.
Antingen så försöker du att undvika att ta åt dig av den negativa kritiken eller så försöker du förklara för dem att du tycker att uppoffringarna du gör är värt det och att de får acceptera ditt val oavsett vad de tycker om det. Det är ditt liv och din kropp.
krille93
2011-08-07, 00:25
som theish sa
Förstår känslan du har. Jag har deffat ner mig från 87 kg till 69 kg för tillfället. Siktar på runt 66-67 under deffen. Jag höll mig borta 4 månader ifrån allt som hade med socker att göra och onyttig mat såsom pizza, läsk, godis, chips etc etc.
Hade och har fått sån sjuk disciplin efter att jag börjat med deffen. Och resultat
har man ju fått - varje gång jag ser mig själv i spegeln står jag där med ett leende och en ny schyst kropp jämfört med den tjockis man var förr.
Jag belönade mig själv efter 4 månader med lite pizza, godis och läsk som jag alltså varit utan och var rädd att fastna i den tidigare fällan där jag åt mycket skräpmat efter denna "unnardag". Dagen efter var jag tillbaka åter i deff och har sen dess inte käkat något sånt igen utan bara kör på.
Det är skönt att inte ha sockersug längre som jag hade förr - kan kontrollera mig själv mer nu och unna mig lite ibland, inte alltför ofta men det går.
Har fått höra från massa som att: "Shit vad du gått ner", en polares morsa kände inte igen mig alls och tyckte det såg bättre ut nu. Jag räknar dock inte kalorier, går mer på känsla faktiskt.
Bra kämpat vill jag säga - blev lite för mycket snack om mig men kände igen mig lite i dig och vill återge min historia :) Lycka till i fortsättningen och kör hårt - låt inget hindra dig!
Förstår känslan du har. Jag har deffat ner mig från 87 kg till 69 kg för tillfället. Siktar på runt 66-67 under deffen. Jag höll mig borta 4 månader ifrån allt som hade med socker att göra och onyttig mat såsom pizza, läsk, godis, chips etc etc.
Hade och har fått sån sjuk disciplin efter att jag börjat med deffen. Och resultat
har man ju fått - varje gång jag ser mig själv i spegeln står jag där med ett leende och en ny schyst kropp jämfört med den tjockis man var förr.
Jag belönade mig själv efter 4 månader med lite pizza, godis och läsk som jag alltså varit utan och var rädd att fastna i den tidigare fällan där jag åt mycket skräpmat efter denna "unnardag". Dagen efter var jag tillbaka åter i deff och har sen dess inte käkat något sånt igen utan bara kör på.
Det är skönt att inte ha sockersug längre som jag hade förr - kan kontrollera mig själv mer nu och unna mig lite ibland, inte alltför ofta men det går.
Har fått höra från massa som att: "Shit vad du gått ner", en polares morsa kände inte igen mig alls och tyckte det såg bättre ut nu. Jag räknar dock inte kalorier, går mer på känsla faktiskt.
Bra kämpat vill jag säga - blev lite för mycket snack om mig men kände igen mig lite i dig och vill återge min historia :) Lycka till i fortsättningen och kör hårt - låt inget hindra dig!
Tack!! :thumbup:
Där har gjorts studier på barn som visar att de som kan skjuta upp akut belöning för större långsiktig belöning blir mer framgångsrika som vuxna.
Det du gör nu är ungefär samma sak. Du ser belöningen i ditt slutmål och kan därför lättare avstå från akut belöning. Iaf om du tycker det är värt det. Du gör en kalkyl över hur mycket du kan "fuska" och ändå nå ditt mål och jag antar att du själv har avgjort att belöningen är värd de uppoffringar du gör.
Antingen så försöker du att undvika att ta åt dig av den negativa kritiken eller så försöker du förklara för dem att du tycker att uppoffringarna du gör är värt det och att de får acceptera ditt val oavsett vad de tycker om det. Det är ditt liv och din kropp.
Bra skrivet!! :thumbup:
Här är en kille som berättar om "Don't eat the marshmallow"-fenomenet, precis det du nämner ovan. Väldigt intressant!
http://www.youtube.com/watch?v=M0yhHKWUa0g
midwinterholes
2011-08-08, 14:48
Även om det inte förvånar mig alls så, vad häftigt att det gjorts en studie som visar detta! Synd att det inte går att se på fostret så man vet om man vill ha abort. En korkad unge klarar jag mig utan...
vicarious
2011-08-08, 14:52
Även om det inte förvånar mig alls så, vad häftigt att det gjorts en studie som visar detta! Synd att det inte går att se på fostret så man vet om man vill ha abort. En korkad unge klarar jag mig utan...
:confused: :( what now?
Jokester
2011-08-08, 18:24
Vad i studien visar på att barnen som äter upp sin marshmallow var korkade? Studien visade ju på att de klarade sig bättre i livet och inte att de var korkade?
Hoppas för övrigt du inte var seriös med vad du skrev.
Det där handlar nog mycket mer om uppfostran och miljö än gener skulle jag misstänka.
Här är en kille som berättar om "Don't eat the marshmallow"-fenomenet, precis det du nämner ovan. Väldigt intressant!
http://www.youtube.com/watch?v=M0yhHKWUa0g
Har sett den ja ;) Mycket intressant!
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.