Visa fullständig version : Vad tycker ni om vår idé?
Kolla in vårt utkast till en online träningslogg och säg vad ni tycker! vad som verkar tilltalande och mindre tilltalande osv! Skulle betyda mycket att höra communityns svar, och framförallt kollos som är där jag läser mest!
Http://wm.ahlgrenwebdevelopment.com
Tack på förhand :)
drakfelt
2011-08-06, 12:19
iphone-app är ju ALLTID attraktivt, kanske inte hela skiten i iphone men att kunna mata in tex kroppsvikten när man står på vågen på morgonen eller så....
jag skrev upp mig på "nyhetesbrevet", verkar helt klart intressant! undrar dock samma som davvvan...
Hardcoregrejen känns rätt töntig. Om det är något ni ska tjäna pengar på, varför selektera bort den största gruppen tränande som tränar för att hålla sig i form?
KaptenKnäsvag
2011-08-06, 12:27
Om jag har förstått bodybuilding korrekt så är det ju spegeln och inte en massa jävla siffror som visar resultat.
Intressant! Se till att göra scrollmenyer på vikterna som "minns" tidigare vikt så man inte behöver scrolla så mycket när man sänker vikt till nästa set.
Trashcan
2011-08-06, 12:31
Mycket bra idé. Speciellt poängsystemet. Har själv gjort några tafatta försök att göra något liknande, dock bara för mig själv.
Dock kan det vara något att skippa superhardcoresnacket, kör på lagom hardcore, så att även sats-gymmarna trivs med det.
Tollesson
2011-08-06, 12:33
Tycker det ser intressant ut.
Kommer det vara ett program man får ladda ner eller ligga på en hemsida?
Det som skrivits ovan om iPhone App är ju väldigt atraktivt, kanske att man endast skulle ha de simplaste funktioner i telefonen som att mata in värden och se tidigare prestationer. Och att den informationen man matar in i telefonen laddas upp till ens konto på datorn.
Du kan inte avslöja lite mer om hur det är tänkt?
panzerpig
2011-08-06, 13:01
Kollade in huvudsidan och det verkar redan finnas en öppen beta? http://www.workoutmanageronline.com/
Hej igen!
Kul att ni gillar idén!
Som svar på hardcore grejen:
Vi valde att differentiera oss mot lite mer hardcore bodybuilders för att inte behöva blanda in löprundor och att kunna möta just deras behov bättre. Uppsakttar era tankar om detta, kan vara så att vi gjort fel bedömning där, isåfall reviderar vi den! Ska definitift tänka över det!
Just nu är det en sida på nätet då vår marknadsundersökning pekade på att dem flesta skriver ner på anteckningsblock i gymmet eller kommer ihåg värdena och skriver in i forum-journaler eller excel dokument när dem kommer hem. Men Att sammankoppla det med iphone/android är ju helt klart lysande. Speciellt med reducerad funktionalitet som någon sa!
Gällande pris tänkte vi gratis, men att man kanske i framtiden hittar på något kul "premium" eller "gold user" tjohejsan. Kanske community funktionalitet?
Fler tips? :)
PS. Ja prototypen finns uppe på Http://workoutmanageronline.com!
Tollesson
2011-08-06, 14:16
Hej igen!
Kul att ni gillar idén!
Som svar på hardcore grejen:
Vi valde att differentiera oss mot lite mer hardcore bodybuilders för att inte behöva blanda in löprundor och att kunna möta just deras behov bättre. Uppsakttar era tankar om detta, kan vara så att vi gjort fel bedömning där, isåfall reviderar vi den! Ska definitift tänka över det!
Just nu är det en sida på nätet då vår marknadsundersökning pekade på att dem flesta skriver ner på anteckningsblock i gymmet eller kommer ihåg värdena och skriver in i forum-journaler eller excel dokument när dem kommer hem. Men Att sammankoppla det med iphone/android är ju helt klart lysande. Speciellt med reducerad funktionalitet som någon sa!
Gällande pris tänkte vi gratis, men att man kanske i framtiden hittar på något kul "premium" eller "gold user" tjohejsan. Kanske community funktionalitet?
Fler tips? :)
PS. Ja prototypen finns uppe på Http://workoutmanageronline.com!
Kanske kan vara gratis att registrera sig och använda sig av funktionerna på datorn men att man får betala några slantar för att köpa programmet till mobilen och därmed få större möjligheter.
På det sättet kommer ni ju hemsidan uppmärksammas med hjälp av appen också.
Fastback
2011-08-06, 15:41
Verkar asgrymt! Ska lätt testa! :thumbup:
Om ni ska tjäna mycket pengar på detta tror jag det är en mobil-app som gäller. Många har med sina mobiler på gymmet och lyssnar på musik och då känns det ju ganska naturligt att kunna fylla i det direkt.
hertzman
2011-08-06, 16:14
Ser riktigt proffsigt ut! Mycket lovande! Ska testa betan omgående!
mangemani
2011-08-06, 16:24
nog för att jag är väldigt dålig på att föra protokoll över allt jag gör på gymmet, men jag har sökt efter ett sådant program, så jag är på, när får man möjligheten att testa?
hertzman
2011-08-06, 16:43
nog för att jag är väldigt dålig på att föra protokoll över allt jag gör på gymmet, men jag har sökt efter ett sådant program, så jag är på, när får man möjligheten att testa?
Den finns redan. Tryck på "register" längst ner.
Hardcoregrejen känns rätt töntig. Om det är något ni ska tjäna pengar på, varför selektera bort den största gruppen tränande som tränar för att hålla sig i form?
Därför den stora massan ser sig själv som hardcore. De som verkligen hardcore tror jag inte ser sig som det.
bear.flowertwig
2011-08-06, 16:47
Därför den stora massan ser sig själv som hardcore. De som verkligen hardcore tror jag inte ser sig som det.
Att ett gäng 17-åringar på kolo gör det innebär inte att gymtränande i gemen gör det.
mangemani
2011-08-06, 16:51
Den finns redan. Tryck på "register" längst ner.
nu måst jag vara blind, men jag ser inget "register" längst ner på den sidan.
ser bara det där "notify me when i can try this"
hertzman
2011-08-06, 16:53
nu måst jag vara blind, men jag ser inget "register" längst ner på den sidan.
ser bara det där "notify me when i can try this"
http://www.workoutmanageronline.com/
Längst ner, bredvid "Introduction".
Ondskapelsen
2011-08-06, 16:59
Betakey till alla Kolo-medlemmar? :)
Bästa sättet att nå massan är genom apps, både iphone och android såklart.
Rekommenderar ca 20kr inköpspris samt möjligen en obetydelsefull summa (för användaren) på ca 3kr i månaden kanske. Tror ingen kommer klaga på en sådan månadsfee medans de klirrar fint i plånboken på er med många användare.
Har själv haft planer i ca ett års tid på just detta men aldrig fått arslet ur vagnen.
mangemani
2011-08-06, 17:00
http://www.workoutmanageronline.com/
Längst ner, bredvid "Introduction".
ahaa, såg ju självklart bara den första länken i tråden.
jaja, tack
mangemani
2011-08-06, 17:07
hur ställer man in sin vikt?
går tydligen bara att ställa in läng och ålder, allt är det jag som gör fel på nått sätt?
Trashcan
2011-08-06, 17:09
Oh, jag kom på en idé. Kan ju vara väldigt praktiskt om sidan kan exportera träningspassen eller info till typ texformat. Då slipper man sitta och skriva i både kolo-journal och på sidan. Man skriver in det på sidan, sen får man passet exporterat till textformat så att man bara kan copypastea det till sin tråd. Kanske kan programmet generera lite enkel grafik till också så blir det snyggt. Tror att det kan vara najs.
Oh, jag kom på en idé. Kan ju vara väldigt praktiskt om sidan kan exportera träningspassen eller info till typ texformat. Då slipper man sitta och skriva i både kolo-journal och på sidan. Man skriver in det på sidan, sen får man passet exporterat till textformat så att man bara kan copypastea det till sin tråd. Kanske kan programmet generera lite enkel grafik till också så blir det snyggt. Tror att det kan vara najs.
Det vore fruktansvärt smidigt. Går det att genomföra så har ni garanterat en hel del säkra köpare.
Edit. En hel del individer som är intresserad av er produkt.
Trashcan
2011-08-06, 17:49
Stötte på lite problem när jag skulle lägga in en workout. Visserligen löstes det av att jag tittade på instruktionsvideon och kom på att man skulle använda tangentbordet för att lägga in sets och övningar(Tab och enter osv), men jag tror att de flesta skulle uppskatta om det finns knappar att trycka på, det är lite lättare att förstå till en början då.
Musselbank
2011-08-06, 17:50
Håller med om att det ser proffsigt ut + att hardcoregrejen är lite tveksam.
Exportera i textformat vore väl bra, men hur bra vore det inte att automatisera detta mha en deal med kolozzeum, så att man från programmet klickar in passet i sin journal här...
Trashcan
2011-08-06, 17:55
Exportera i textformat vore väl bra, men hur bra vore det inte att automatisera detta mha en deal med kolozzeum, så att man från programmet klickar in passet i sin journal här...
*drool* Fantastiskt! Jag gillar detta program, och alla möjligheter det medför.
Edit: Hmm. Jag har en bugreport. La in två pass, men på pass nr 2 hakade det upp sig vid "uploading". Sen försvann båda passen när jag uppdaterade sidan för att bli av med det. Vet inte om det är handhavandefel eller inte.
Underbar idé! Detta skall implementeras i nästa patch! Tackar!
Stötte på lite problem när jag skulle lägga in en workout. Visserligen löstes det av att jag tittade på instruktionsvideon och kom på att man skulle använda tangentbordet för att lägga in sets och övningar(Tab och enter osv), men jag tror att de flesta skulle uppskatta om det finns knappar att trycka på, det är lite lättare att förstå till en början då.
¨
Skitbra feedback! Har noterat detta och ska överväga att lägga in lite "musklick"-möjligheter! :)
*drool* Fantastiskt! Jag gillar detta program, och alla möjligheter det medför.
Edit: Hmm. Jag har en bugreport. La in två pass, men på pass nr 2 hakade det upp sig vid "uploading". Sen försvann båda passen när jag uppdaterade sidan för att bli av med det. Vet inte om det är handhavandefel eller inte.
Hmm... den är ju beta fortfarande. Har noterat det och om fler stöter på det så får ni gärna "+1" på det.
I övrigt ber jag alal som är intresserade att skriva upp sig i mail listan så vi lättare kan ge se vilka som varit med i början och sånt... samt förstås hålla er uppdaterade :)
hur ställer man in sin vikt?
går tydligen bara att ställa in läng och ålder, allt är det jag som gör fel på nått sätt?
Ja vår tanke är att man kanske vill uppdatera sin vikt oft för att få med statistiken. Så det ska göras på varje pass, men den är förstås förinställd på föregående om man inte orkar :)
Bra idé! Kommer förmodligen att använda mig av detta. Som någon påpekade vore det bra med en exportfunktion så man kan exportera data till en textfil och/eller excel. Personligen tycker jag inte designen är så jättesnygg. Den känns lite som "dataspelsdesign".
Förstår också att ni vill differentiera er med att vända er till seriösa kroppsbyggare. Men de flesta som styrketränar tillhör antagligen inte denna grupp så det verkar lite dumt att avgränsa er så. Jag tror det finns många som gymmar för hälsans skull som ändå skulle vilja använda er site. Men dessa kommer kanske göra det ändå, trots att de inte är "hardcore body buildes". Jag vet inte. Kanske är ett smart marknadsföringstrick. :)
Trashcan
2011-08-07, 09:59
Bra idé! Kommer förmodligen att använda mig av detta. Som någon påpekade vore det bra med en exportfunktion så man kan exportera data till en textfil och/eller excel. Personligen tycker jag inte designen är så jättesnygg. Den känns lite som "dataspelsdesign".
Jag gillar dataspelsdesignen. Jag gillar spel, och om min träning börjar kännas som ett spel kommer det gå fan så mycket bättre. :D Idag hade jag t ex inte tänkt gymma, men jag undrar om jag inte gör det ändå, bara för att få fylla i workouten...
Annars kanske det vore något med olika skins så småningom? Man behöver ju inte låsa sig till en design. :thumbup:
kettlebellGuden
2011-08-07, 10:08
Provade det här och det är aspolut inte för mig. Saknar möjlighet att mata in intressant data som densitet, tid, puls under övningen, osv
Tollesson
2011-08-07, 10:31
Provade det här och det är aspolut inte för mig. Saknar möjlighet att mata in intressant data som densitet, tid, puls under övningen, osv
Att säga "detta är absolut inget för mig" när man sett första betan är väll lite att ta i :smash:
Det du nämner är ju inget svårt att lägga in i programmet och jag förmodar att programmet fortfarande är en bit från officiell release :)
Jag har jobbat med webbuteckling i över 15 år. Tycker idén är väldigt bra, men förstår inte varför ni har valt att bygga en hel applikation i Flash? Flash som en hel hemsida är begränsande, har sämre användarvänlighet och är mindre tillgängligt. Dessutom kan Flash dö ut med HTML5.
Det hade varit betydligt bättre att använda Flash bara där Flash är bättre än HTML+CSS+JavaScript. Dessutom har jag för mig (är ingen Apple fan) att det inte finns stöd för Flash i Iphone 4, vilket betyder att väldigt väldigt många inte kan surfa in på er sida via mobilen.
Det var mina 2 ören, lycka till.
Edit: PS. Tittade lite igenom resten av din portfolio, vill bara nämna att användarvänlighet är en stor del av webbdesign, det spelar ingen roll hur snygg en sida är om användarna har svårt att navigera och använda sidan. Det leder snabbt till att de tröttnar och lämnar sidan. Det finns en hel del böcker om användarvänlighet om du är intresserad.
Ondskapelsen
2011-08-07, 11:35
Garh. nu börjar jag ogilla kettlebellguden i varje tråd jag öppnar, vafan!
Konstruktiv kritik är bättre än att såga, om någonsin så under beta!
Jag har jobbat med webbuteckling i över 15 år. Tycker idén är väldigt bra, men förstår inte varför ni har valt att bygga en hel applikation i Flash? Flash som en hel hemsida är begränsande, har sämre användarvänlighet och är mindre tillgängligt. Dessutom kan Flash dö ut med HTML5.
Det hade varit betydligt bättre att använda Flash bara där Flash är bättre än HTML+CSS+JavaScript. Dessutom har jag för mig (är ingen Apple fan) att det inte finns stöd för Flash i Iphone 4, vilket betyder att väldigt väldigt många inte kan surfa in på er sida via mobilen.
Det var mina 2 ören, lycka till.
Edit: PS. Tittade lite igenom resten av din portfolio, vill bara nämna att användarvänlighet är en stor del av webbdesign, det spelar ingen roll hur snygg en sida är om användarna har svårt att navigera och använda sidan. Det leder snabbt till att de tröttnar och lämnar sidan. Det finns en hel del böcker om användarvänlighet om du är intresserad.
Tack för intressanta åsikter! Det där med iphone stödet är verkligen ett problem :)
Kan du inte PMa mig om vad du tyckte om portfolion och användarvänligheten lite mer detalj :)
Som någon sa är det bara beta, men vi har även valt att försöka gå mer mot bodybuilding kroppsbyggning... Jag är inte expert på ert område men min uppfattning var att det stora flertalet kroppsbyggare inte mäter puls under övningen. Gör dem det kommer detta så småningom läggas till! :D
Tack för din synpunkt :)
Jag gillar dataspelsdesignen. Jag gillar spel, och om min träning börjar kännas som ett spel kommer det gå fan så mycket bättre. :D Idag hade jag t ex inte tänkt gymma, men jag undrar om jag inte gör det ändå, bara för att få fylla i workouten...
Annars kanske det vore något med olika skins så småningom? Man behöver ju inte låsa sig till en design. :thumbup:
Precis, du har förstått hur vi tänker!
Skins skulle mycket väl kunna komma.. men det får bli senare! Just nu får ni leva med denna ;)
kettlebellGuden
2011-08-07, 11:52
Att säga "detta är absolut inget för mig" när man sett första betan är väll lite att ta i :smash:
Det du nämner är ju inget svårt att lägga in i programmet och jag förmodar att programmet fortfarande är en bit från officiell release :)
Jo det går helt klart att lägga till funktioner. Därför jag pekade ut delar av det jag saknade. Konstruktiv kritik kallas det. :thumbup:
Funktioner jag spontant saknar.
möjlighet att skriva kommentar till varje set
möjlighet att mata in tid för hur lång tid någon sektion av ens "workout" tog + automatisk beräkning av densitet och annat intressant (gärna möjlighet att själva lägga till funktioner här då)
något sätt att synca med pulsdata så man kan se hur det går upp och ner över setet
Garh. nu börjar jag ogilla kettlebellguden i varje tråd jag öppnar, vafan!
Konstruktiv kritik är bättre än att såga, om någonsin så under beta!
Sant men det kan va nyttigt med en kalldusch ibland så man inte snöar in och kastar bort energi på något dumt! Var inte arg på honom, han tog sig åtminstonde tid till å skriva! :D
förlåt. men varför i hela friden har ni gjort den i flash?
kan ni ta bort min profil/mail ur er databas? reggade, upptäckte flash,
kommer aldrig använda den. miazfits@hotmail.com
tack
förlåt. men varför i hela friden har ni gjort den i flash?
kan ni ta bort min profil/mail ur er databas? reggade, upptäckte flash,
kommer aldrig använda den. miazfits@hotmail.com
tack
Yes, will do!
Varför vill du inte använda flash?
mangemani
2011-08-07, 16:31
Ja vår tanke är att man kanske vill uppdatera sin vikt oft för att få med statistiken. Så det ska göras på varje pass, men den är förstås förinställd på föregående om man inte orkar :)
jaha, det var så det hela var upplagt:)
såg även att denna funktion var på en del annat också, lite udda, men man vänjer sig:)
Vad gäller vikten så saknar jag en decimal efteråt. Hela kilon räcker inte för mig, jag vill kunna ha det mer precist än så. 0 kg fungerade i hängande benlyft för mig, sen nästa pass så fungerade inte utan då var jag tvungen fylla i 1 kg. Något att se över? Sedan undrar jag vad poängen grundas på då jag har svårt att läsa ut något från dem... Ibland får man mycket poäng och ibland inte. Stort tack på förhand.
Tycker att det här är en riktigt intressant idé. Skrev upp mig på betan. Det jag märker just nu är att sidan är lite seg, det står t.ex. saving.... ett bra tag utan att man kommer någon stans.
Tycker att det här är en riktigt intressant idé. Skrev upp mig på betan. Det jag märker just nu är att sidan är lite seg, det står t.ex. saving.... ett bra tag utan att man kommer någon stans.
Tack för all feedback och bugreports! Vi hade helst velat uppdatera er genom vår nygjorda facebook sida, så ni som är intresserade får gärna gå in och likea oss! Blir så mycket lättare att hålla kontakten med användarna då! :)
Vi har listat alla bugfixes och förslag ni gett, nästa sak som händer blir dock itne innan den 17e då vi har fultl upp tills dess :D
LIKEa på : http://www.facebook.com/pages/Workout-Manager/194925783880931
För 7 kronor provar alla!
Kan nog bli grym som en applikation. Jag hade gärna sett att man har som möjlighet att skippa poängräkningen. Sen hade jag nog också tonat ner hardcore, men det kan väl passera. Synka applikationen med hemdatorn?
Varför vill du inte använda flash?
tycker ofta det går segt, och är allmänt störigt osv.
känns som om att man inte riktigt har någon egen kontroll
över vad som händer. typ som OSX.
tex nu när den där Enkäten dök upp efter jag fyllt i en övning,
så syntes inte "Send" knappen längst ned. den var gömd under
firefox botten, och det var omöjligt att scrolla fram den.
eller det gick att scrolla, men den dök upp och försvann lika snabbt.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.