handdator

Visa fullständig version : Fråga, Tatuering.

Gamblern
2011-08-03, 14:18
Tja, tänkte bara fråga lite snabbt hur vida en tatuering kan förstöras om man ökar i muskler.
Är nämligen 16 och långt från mitt ideal vad gäller kropp, kör redan hårt och planerar att köra stenhårt enligt bartoll nu också framöver, käkar samt en hel del så jag förmodar att jag lär öka en hel del året framöver.
Om jag t.ex. skulle gadda biceps/bröst/axel(överarm) nu efter sommaren, kommer tatueringen skrynklas ihop helt då?

Hört elsewhere att man måste öka 200% eller något för att den ska påverkas.

F.ö. så kan ni gärna diskutera om ni tycker det är dumt att tatuera sig som 16, kan iaf meddela att jag är mogen, ganska färdigväxt och kommer inte göra något idiotiskt motiv.

Mvh Gamblern

Gamblern
2011-08-03, 14:26
Svar uppskattas.. =P

Wolfen
2011-08-03, 14:26
käkar samt en hel del så jag förmodar att jag lär öka en hel del året framöver.

kan iaf meddela att jag är mogen, ganska färdigväxt och kommer inte göra något idiotiskt motiv.

:)

Började gadda mig när jag var 14. Idiotiskt. Ångrar ingenting, men jag hade inte gjort om en enda tatuering. Smaken förändras mycket över åren, speciellt mellan 15-25 (för mig i alla fall) och jag kan säga att personligen så tycker jag att det ska vara 25-årsgräns på tatueringar.

Dom jag själv är nöjda med är gjorda efter min 25-årsdag. Resten är bara desperata coverups på skit jag inte vill ha.

Men, med det sagt: GLHF!

Gamblern
2011-08-03, 14:45
:)

Började gadda mig när jag var 14. Idiotiskt. Ångrar ingenting, men jag hade inte gjort om en enda tatuering. Smaken förändras mycket över åren, speciellt mellan 15-25 (för mig i alla fall) och jag kan säga att personligen så tycker jag att det ska vara 25-årsgräns på tatueringar.

Dom jag själv är nöjda med är gjorda efter min 25-årsdag. Resten är bara desperata coverups på skit jag inte vill ha.

Men, med det sagt: GLHF!

Ingenting om tatueringen påverkas med muskelökning? ^^

polat
2011-08-03, 14:53
Tja, tänkte bara fråga lite snabbt hur vida en tatuering kan förstöras om man ökar i muskler.
Är nämligen 16 och långt från mitt ideal vad gäller kropp, kör redan hårt och planerar att köra stenhårt enligt bartoll nu också framöver, käkar samt en hel del så jag förmodar att jag lär öka en hel del året framöver.
Om jag t.ex. skulle gadda biceps/bröst/axel(överarm) nu efter sommaren, kommer tatueringen skrynklas ihop helt då?

Hört elsewhere att man måste öka 200% eller något för att den ska påverkas.

F.ö. så kan ni gärna diskutera om ni tycker det är dumt att tatuera sig som 16, kan iaf meddela att jag är mogen, ganska färdigväxt och kommer inte göra något idiotiskt motiv.

Mvh Gamblern
fixa kropp som zlatan och sen kan du tatuera in din familjs och barns namn ;)

limenka
2011-08-03, 14:57
Nej du behöver inte oroa dig.

O_Wao
2011-08-03, 14:58
Finns det några seriösa tatueringsstudios som taturerar folk under 18?

Wolfen
2011-08-03, 15:19
Ingenting om tatueringen påverkas med muskelökning? ^^

Jag har mest ökat runt midjan, tyvärr. Vägde ca 65kg när jag gjorde min första, kanske mindre. Nu väger jag ca 83. Ser fortfarande bra ut dock. Det följer med ganska bra i huden.

Nej.

Sparven från Minsk
2011-08-03, 15:58
Har själv gått ifrån 74 kg till 105 kg som mest i mitt liv och har en del gaddar. Mina har då inte blivit "skrynkliga" eller sneda så tror du kan vara lugn.
Sen bör du nog tyvärr vänta med att tatuera dig, 16 är väl ungt.

Ondskapelsen
2011-08-03, 16:10
Det enda som kan bli konstigt placerat är om du har enkla motiv som typ en dödskalle på axel/insida arm t.ex. Dem kan "skjutas" upp och ner och åt sidorna t.ex. vid eventuella förändringar på muskelstorlek. Men är dom välplacerade från början så är det sällan det blir något problem om du inte ska upp 100kg.

eternallord
2011-08-03, 16:54

Nepp.

Gamblern
2011-08-03, 20:12

Nepp.

Finns dock seriösa tatuerare som tatuerar svart :)

Tacksam för alla svar :)

ddewe
2011-08-03, 20:25

Tacksam för alla svar :)

Som inte är skyldiga att använda engångsnålar eller något annat som krävs för att få vara en riktig tatuerare.

Pungis
2011-08-03, 20:46
Tatueringsförslagen jag hade när jag var strax under 20 ser jag som riktigt pinsamma nu.

Allvarligt talat. Vänta.

Alla utvecklas med åren och smaken förändras när man växer upp. Jag kan nästan garantera dig att du kommer ångra gadden som 25-åring..

Dessutom ska du INTE tatuera dig hos någon "seriös hemmapulare"

8x8
2011-08-03, 21:36
16 år... Du kommer ändra dig så många gånger angående så många saker de närmsta åren. Ha det i åtanke bara.

sandstorm
2011-08-03, 21:55
Vad tänker du göra för något?

rajjan_dammit
2011-08-03, 23:08

Hur tänkte du nu?