lazzie
2011-08-02, 16:31
Jag har ett stort problem, min övervikt. Har varit överviktig sedan jag var 13 och idag är jag 23.
Som mest vägde jag 179 kilo på mina 193 cm, men gick ner 45 kilo på ett år genom att äta mindre enbart.
Men när allt gick bra så vart jag sjuk och fick opereras + jobbig behandling i 6 månader.
Gick upp till 159 kilo igen efter den jobbiga tiden och har nu för första gången på 10 år börjat röra på mig igen, jag tränar 6 dagar i veckan 3 dagars split(ingen kardio i huvudtaget) och det har gett mig ett resultat som ser ut såhär:
01/08/11 159.5
08/08/11 151.5
15/08/11 149
22/08/11 146.4
29/08/11 145.0
Mitt mål är att gå ner i vikt men bygga muskler samtidigt (vilket ska vara svårt vad jag har förstått)
Jag försöker 0:a kolhydrater men ibland äter jag en rotfrukt till maten eller en dl fiberhavregryn i morgonshaken för extraenergi beroende på hur jag mår.
Min diet består av
Frukost:
en kesella med fun light + en skopa vassleprotein(shake) / omelett på 5 ägg (2 gulor) med ost och skinka. Beroende på hur lång tid det är till träning från att jag äter.
Träning:
2 skopor vassle protein(shake) direkt efter
Middag:
STOR sallad av tomat, gurka, lök, babyspenat, fetaost, paprika etc
en STOR köttbit (kyckling/köttfärs/lax) cirka 300-350g
Mellanmål:
2 st keso till för mer protein var 4:e timma tills jag sover.
Kompletterar med multivitamin, omega 3,6,9 och aminosyror( innan under efter träning)
Frågor:
Kan jag förbättra min diet på något sätt?
Kommer jag kunna förvänta mig samma resultat i framtiden som jag har fått nu?
Är det möjligt för en person med min vikt att gå ner samtidigt som jag bygger muskler?
Är det okej att skippa kolhydraterna om jag har tillräckligt med energi att klara mig igenom ett tungt gympass och känna att jag har kört 110%?
P.S Har tränat i 2½ månad nu men började äta såhär för 1 månad sen.
Som mest vägde jag 179 kilo på mina 193 cm, men gick ner 45 kilo på ett år genom att äta mindre enbart.
Men när allt gick bra så vart jag sjuk och fick opereras + jobbig behandling i 6 månader.
Gick upp till 159 kilo igen efter den jobbiga tiden och har nu för första gången på 10 år börjat röra på mig igen, jag tränar 6 dagar i veckan 3 dagars split(ingen kardio i huvudtaget) och det har gett mig ett resultat som ser ut såhär:
01/08/11 159.5
08/08/11 151.5
15/08/11 149
22/08/11 146.4
29/08/11 145.0
Mitt mål är att gå ner i vikt men bygga muskler samtidigt (vilket ska vara svårt vad jag har förstått)
Jag försöker 0:a kolhydrater men ibland äter jag en rotfrukt till maten eller en dl fiberhavregryn i morgonshaken för extraenergi beroende på hur jag mår.
Min diet består av
Frukost:
en kesella med fun light + en skopa vassleprotein(shake) / omelett på 5 ägg (2 gulor) med ost och skinka. Beroende på hur lång tid det är till träning från att jag äter.
Träning:
2 skopor vassle protein(shake) direkt efter
Middag:
STOR sallad av tomat, gurka, lök, babyspenat, fetaost, paprika etc
en STOR köttbit (kyckling/köttfärs/lax) cirka 300-350g
Mellanmål:
2 st keso till för mer protein var 4:e timma tills jag sover.
Kompletterar med multivitamin, omega 3,6,9 och aminosyror( innan under efter träning)
Frågor:
Kan jag förbättra min diet på något sätt?
Kommer jag kunna förvänta mig samma resultat i framtiden som jag har fått nu?
Är det möjligt för en person med min vikt att gå ner samtidigt som jag bygger muskler?
Är det okej att skippa kolhydraterna om jag har tillräckligt med energi att klara mig igenom ett tungt gympass och känna att jag har kört 110%?
P.S Har tränat i 2½ månad nu men började äta såhär för 1 månad sen.