handdator

Visa fullständig version : Min nuvarande deff går kanon!

Maysan
2011-07-31, 18:16
Jag började deffa för en vecka sedan ungefär (den 25 juli).

Jag går på gymmet 6ggr i veckan med 2timmars intensiv styrketräning (10min crosstraining/löpning som uppvärmning). På lördagar så tar jag min vilodag pga att gymmet stänger klockan 14.00..(helt sjukt..:confused:) fast tar en joggingtur samt backträning under dagen. På sidan av styrketräningen så tar jag en 30min joggingtur eller intervall på crosstrainer de 6dagar jag är på gymmet som avslutning.

Jag har ett underskott på 500 - 850kcal om dagen som jag klarar mig finfint på. (Maten).

Jag har gått ner från 98 i midjemått till 93 på en vecka samt gått ner till 89kg från 93kg.

Jag äter rätt så simpelt såsom gröt på morgonen och 2 koppar kaffe under förmiddagen. Jag jobbar på den frukosten och sen så far jag iväg till gymmet och är där typ mellan 14.00 till 16.00. Dricker en shake på det och sedan 250g kesella/kvarg 1h senare. Middag så blir det kött, fisk, kyckling ALLTID med bulgur/quinoa eller fullkorns ris. Broccoli samt spenat är ett måste + en cola zero/vatten. Cola zero är viktigt för mig att få i mig pga att jag får sjukt sockersug ibland så då passar detta sjukt bra!

Innan jag började träna så mkt så hade jag ätstörningar + fick i mig ENORMT mkt socker. Jag lovar er, om jag inte hade ändrat på detta så hade jag fått en hjärtattack eller något liknande! Så jag fick ta tag i mitt liv. Under sommarlovet så har jag tränat mer och mer på att hålla sockersuget borta och att dra ner på maten. Innan sommarlovet så vägde jag över 105kg! Nu väger jag 89kg och klarar av att äta ett underskott på 600 - 850kcal om dagen + att en cola zero räcker att hålla min sockernivå balanserad.

Jag använde PWO ett tag men slutade använda det pga att jag inte kände för att spendera med pengar samt dricka onödigt trams. Jag tar mig 2 koppar kaffe innan träningspasset istället. Mkt godare och super billigt! :hbang:

Men som sagt, resultaten är bländande och jag är super glad över det. Att få se resultaten så pass snabbt gör en så sjukt motiverad.

Har lite problem med att få bort mina lovehandels, visst de är inte extremt synliga men vill få bort dom! men de försvinner förhoppningsvis efter mina 4 veckors deff.

Kommer lägga upp en bild på min Journal sen när allt är klart. (Varit lite väl stel på att uppdatera, tyvärr!)

Det har varit en tuff resa men mitt liv har bara börjat! :kickass:

CANT WAIT! :laugh:

MvH
Maysan

Jokester
2011-07-31, 18:22
http://knowyourmeme.com/i/000/068/894/original/cool-story-bro-house-Cool-Story-Bro.jpg?1283216613

Men bra jobbat i vilket fall. :thumbup:

Maysan
2011-07-31, 18:28
Tack! :cheers:

Inge Enveten
2011-07-31, 18:33
Du borde börja blogga

Prez
2011-07-31, 18:34
Kul att du går ner i vikt och du kan ju säkert räkna själv... ett kilo kroppsfett motsvarar ca 7000 kalorier. Du ligger på 500-850 kaloriunderskott varje dag, vilket blir:

500 kcal * 7 dagar = 3500 kcal = 0,5 kg
850 kcal * 7 dagar = 5950 kcal = 0,85 kg

Alltså 0,5-0,85kg i veckan, vilket är perfekt! Tappa inte motivationen om/när din viktminskning blir mindre kommande veckor. Första veckorna tappar man alltid massa vätska när man börjar äta mer korrekt.

Lycka till.

Maysan
2011-07-31, 18:39
Oliver: Haha, jadu blogga.. Har haft tanke på det men är inte säker på att man orkar uppdatera så ofta :bow:

Prez: Du har så rätt, nejdå min motivation kommer aldrig minskas! :kickass:

MvH
Maysan

Exdiaq
2011-07-31, 19:04
Prez: Du har så rätt, nejdå min motivation kommer aldrig minskas! :kickass:[/B]

Jo, det kommer den och du borde förbereda dig mentalt för det.

Kischen
2011-07-31, 19:06
Har lite problem med att få bort mina lovehandels, visst de är inte extremt synliga men vill få bort dom! men de försvinner förhoppningsvis efter mina 4 veckors deff.

Grattis men jag hajar inte denna. Ska du deffa i 4 veckor med det intaget? Det blir ju ingen stor skillnad, ett par kilo typ?

Fishtank
2011-07-31, 21:07
Ytterst kort deff du verkar ska köra
4 veckor blir alltså runt 2-3 kilo i fettmassa på ditt nuvarande underskott

Sen gör kaffe ingenting för kroppen inför träning då det behövs rent koffein för att stimulera nervsystemet på det vis du är ute efter :)

Bra jobb iaf och håll den här nivån av motivation så kommer det bli bra det där :)

Doggeh
2011-07-31, 21:36
Du verkar iaf vara en sann optimist, alltså en stor fördel när motivationen tryter. Kul att läsa om din framgång hursomhelst :)

Maysan
2011-07-31, 21:48
Kischen: Vill se resultatet efter dessa 4 veckor, men visst, om det ser lovande så drar jag upp till 12 veckor. Kaffe gör mig bara jävligt pigg, det är det enda jag behöver när jag tränar :)

Doggeh: haha ja verkligen, jag är en sann optimist :hbang: Tack :)

Lychgate
2011-07-31, 21:55
Jo, det kommer den och du borde förbereda dig mentalt för det.

+1. Finns inget värre än dietsmällarna till och från när man bara vill äta något slumpmässigt onyttigt.

daloatf
2011-07-31, 21:56
+1. Finns inget värre än dietsmällarna till och från när man bara vill äta något slumpmässigt onyttigt.

Där är jag nu. Vill äta allt jag ser.

Eddie Vedder
2011-08-01, 09:10
Starta en journal om du vill skriva om hur din träning och def utvecklas. :)