Visa fullständig version : Inspelningsbar digitalbox
Jag tänkte jag skulle ta nästa steg in i framtiden och köpa en inspelningsbar digitalbox.
Ska jag köpa en vanlig eller en som kan spela in HDTV? Är det värt det? Jag är inte så himla känslig när det gäller kvalitet på ljud och bild. Men kan det spela någon roll i framtiden?
Ignatius72
2011-07-31, 18:19
Innan HD slagit igenom på riktigt så har du hunnit uppgradera boxen. Är man teknikbög så köper man den dyraste annars den vanliga.
Innan HD slagit igenom på riktigt så har du hunnit uppgradera boxen. Är man teknikbög så köper man den dyraste annars den vanliga.
Varför ska jag uppgradera boxen? Du måste ha i minnet att jag just kastade ut min VHS därför att den tjöt när jag spelade in eller spelade upp på den. Det innebär att jag mycket väl kommer ha den här tills den börjar tjuta eller hacka. *L*
Något tips på vilken box som är bra?
Ignatius72
2011-07-31, 19:42
Varför ska jag uppgradera boxen? Du måste ha i minnet att jag just kastade ut min VHS därför att den tjöt när jag spelade in eller spelade upp på den. Det innebär att jag mycket väl kommer ha den här tills den börjar tjuta eller hacka. *L*
hhehe. Köp du en helt vanlig som du får subventionerad av Boxer, viasat, canaldigital eller vad du nu har.
Vet inte ifall man kan ha vilka boxar hur som helst, men GET PVR boxen dom har i norge är den smidigaste box jag någonsin sett.
Den klarar att ta upp hd iaf
Har man Comhem så kan man inte spela in i HD, oavsett box. :(
Det går alldeles utmärkt, HD och 5.1 ljud...
varför säljer dom HD-boxar då?
det där måste jag kolla upp med dom.
Det skiljer bara 500 kr i pris mellan vanlig och HD
Det går alldeles utmärkt, HD och 5.1 ljud...
är du säker på att det verkligen blir i HD-kvalitet? Deras kundtjänst har i alla fall sagt till mig att hd-inspelningen är spärrad.
varför säljer dom HD-boxar då?
det där måste jag kolla upp med dom.
Det skiljer bara 500 kr i pris mellan vanlig och HD
well. Du kan ju fortfarande se på HD-kanaler, men inspelningarna blir i sämre kvalitet.
Men kolla gärna upp det för säkerhets skull.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.