handdator

Visa fullständig version : Help.....i need some help!!

Mitch
2003-12-16, 20:58
Tuuut i rutan!!

Jag vart rådfrågad om hur man kunde få bättre blodcirkulation...pga att personen i fråga vart helt stumm i underarmarna....

.....personen tävlar i backracing med skoter....å efter ett par heat så vart underarmarna alldeles stela o därmes försämras ju greppet väsentligt, finns det någon bra träningsmetod lr någe sånt för att råda bot på detta!!??

Tacksam för svar, hej hå//Mitch

Castro
2003-12-17, 00:11
Statisk underarmsträning med lätta grippers kanske skulle fungera? Det borde väl öka mjölksyretåleransen.

Gammelyxan!
2003-12-17, 14:09
Känner samma sak när jag kör MX

Det brukar bli bättre o bättre för varje träning, men att träna med grippers och andra underarms tränings metoder bör ju rimligtvis öka styrkan och framförallt uthålligheten. Lätt och mycket för att få upp mjölksyra trösklen !:bpump:

MunsöHustla
2003-12-17, 16:21
Det har faktiskt inte så mycket med styrka att göra utan teknik. Har man en bra körställning så behöver man inte hålla lika hårt i styret och då får man inte heller lika ont i underarmarna....

Munter
2003-12-17, 16:40
Det verkar vara vanlig plåga i crossporter.. en bekant kör cross med motorcykel på elitnivå och har sprättat upp fascia i underarmarna för att få bort krampen (hinnan som omsluter muskeln alltså). Det är, vad jag har hört, mycket vanligt på hög nivå. Ingen jag rekommenderar eller ens är säker på, bara en kul notis!

Mitch
2003-12-18, 19:17
...ja det låter ju rätt så vettigt, får tipsa honom att köpa ett par "grippers" så kanske det löser sig.

Tack o bock....trevlig jul o gott nytt år!!//Mitch

Åse Columbus
2003-12-20, 13:56
Dessutom kan det vara bra att stretcha bröstmuskulaturen...eftersom greppandet framåt göra att just den muskeln blir tight och klämmer till över blodflödet till armen...

har en sambo som kört moutainbike och nu kör dirtbike..

:smokin: