Visa fullständig version : Deffa med Levaxin
willtjam
2011-07-30, 21:30
Min flickvän äter Levaxin just nu p.g.a. låg ämnesomsättning.
Skulle det uppstå några problem om hon skulle deffa?
Hon käkar även Duroferon p.g.a. kraftig järnbrist.
Lychgate
2011-07-30, 21:44
Eventuellt näringsbrist. Hon bör ta upp det med sin läkare ifall hennes dos ger "normala" värden så att hon kan gå ner som en frisk person.
Vart lite orolig när jag läste titeln. Trodde du skulle äta levaxin i syfte att öka din BEE eller något xD
willtjam
2011-07-31, 08:03
Eventuellt näringsbrist. Hon bör ta upp det med sin läkare ifall hennes dos ger "normala" värden så att hon kan gå ner som en frisk person.
Okej. Tack ska du ha.
Vart lite orolig när jag läste titeln. Trodde du skulle äta levaxin i syfte att öka din BEE eller något xD
Det vore något. ;)
Det ska inte vara något hinder. Men som sagt, dosen skall ju vara rätt inställd. Och ingen hetsbantning utan en kontrollerad viktnedgång. Jag har flera levaxinbehandlande patienter som jag hjälper med viktnedgång.
Skulle i så fall vara att tänka på att inte äta kaciumrika livsmedel eller kaffe nära inpå intaget.
Snarare positivt att deffa med levaxin..
För oss andra sänks ju t3 vid kraftigt kaloriunderskott, inte för de som tar medicin.
willtjam
2011-08-01, 18:15
Hennes läkare ska ringa henne imorrn, så vi får se då.
willtjam
2011-08-02, 08:06
Läkaren sa att det gick bra. Så länge hon använder sunt förnuft så skulle det inte vara något problem. Jag antar att hon menar en lugn kontrollerad viktnedgång och inte nån PSMF-diet direkt.
Läkaren sa att det gick bra. Så länge hon använder sunt förnuft så skulle det inte vara något problem. Jag antar att hon menar en lugn kontrollerad viktnedgång och inte nån PSMF-diet direkt.
Sunt förnuft är sådär härligt vagt.
Sunt förnuft kan ju vara att se till att få det snabbt överstökat lika gärna, ungefär som att städa :D
Lychgate
2011-08-02, 08:15
"Sunt Förnuft" inom viktnedgång är väll grönsaker och husmanskost. Ingen fara på taket alltså. ;)
willtjam
2011-08-02, 08:15
Man måste bara älska läkarspråk ;)
Ett observandum bara, som inte alls har med bantningen att göra :D
http://www.familykb.com/Uwe/Forum.aspx/divorce/3960/Synthetic-Thyroxine-study-sexual-orientation
The researchers found that the mothers of homosexual women
were at least five times more likely to have taken synthetic thyroid
medications during pregnancy than mothers of heterosexual women.
willtjam
2011-08-02, 09:01
Bra att veta ;)
Miss Dynamite
2011-08-05, 14:14
Min flickvän äter Levaxin just nu p.g.a. låg ämnesomsättning.
Skulle det uppstå några problem om hon skulle deffa?
Hon käkar även Duroferon p.g.a. kraftig järnbrist.
Jag äter också dessa två. Hur gick det för din flickvän?
heffadamneet
2011-08-10, 22:41
Ni vet väl att järn stör upptaget av Levaxinet? Man måste vänta minst 4h mellan intagen.
(Samma gäller för kalcium och div. andra vitaminer & mineraler.)
Edit: Källa: Äter själv också Levaxin (175 ug) och Duroferon, pga svår järnbrist. Är järndepåerna helt åt h-ete kan man även få injektioner.
Edit 2: FASS säger också det, men menar på att 2h räcker. http://www.fass.se/LIF/produktfakta/artikel_produkt.jsp?NplID=19541213000015&DocTypeID=7&UserTypeID=2
willtjam
2011-08-11, 15:29
Jag äter också dessa två. Hur gick det för din flickvän?
Hon frågade hennes läkare som sa att det var okej så hon håller på att planera deffen just nu.
Ni vet väl att järn stör upptaget av Levaxinet? Man måste vänta minst 4h mellan intagen.
(Samma gäller för kalcium och div. andra vitaminer & mineraler.)
Edit: Källa: Äter själv också Levaxin (175 ug) och Duroferon, pga svår järnbrist. Är järndepåerna helt åt h-ete kan man även få injektioner.
Edit 2: FASS säger också det, men menar på att 2h räcker. http://www.fass.se/LIF/produktfakta/artikel_produkt.jsp?NplID=19541213000015&DocTypeID=7&UserTypeID=2
Säger dom inte det på Apoteket? Hon vet då det, och jag.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.