Visa fullständig version : Ata protein for nagra dagar
Om jag skulle ha ett dagligt behov av 130g protein och ata 520g protein en dag och inte ata nagot markvardigt med protein de andra 3 dagarna, skulle det har fungera? Jag kommer att ata mat och sant men inte sa mycket protein.
Min högst oprofessionella åsikt säger nej. Om du syftar på MPS.
vad menar du med "fungera"?
Det spelar i det långa loppet ingen roll om du inte äter "något märkvärdigt med protein" i tre dagar. Kroppen kommer heller inte nödvändigtvis att bygga ett halvkilo extra muskler bara för att du äter ett halvkilo extra protein "på förråd", utan överskottet lagras som allt annat energiöverskott, alternativt oxideras. Du kan svälta i tre dagar utan att det får någon effekt i det långa lpppet också.
Om det är fråga om ett ätmönster på lång sikt (typ en livsstil) tycker jag att den verkar väl obalanserad och förstår inte riktigt poängen.
vad menar du med "fungera"?
Det spelar i det långa loppet ingen roll om du inte äter "något märkvärdigt med protein" i tre dagar. Kroppen kommer heller inte nödvändigtvis att bygga ett halvkilo extra muskler bara för att du äter ett halvkilo extra protein "på förråd", utan överskottet lagras som allt annat energiöverskott, alternativt oxideras. Du kan svälta i tre dagar utan att det får någon effekt i det långa lpppet också.
Om det är fråga om ett ätmönster på lång sikt (typ en livsstil) tycker jag att den verkar väl obalanserad och förstår inte riktigt poängen.
Nej det ar absolut inte nagot som jag vill gora pa lang sikt och med fungera menar jag att om det skulle vara som att ata det varje dag, lite som kalorier fast i proteiner ist for kalorier.
Nej det blir inte samma sak, proteinera omsätts ju när dom äts, dom lagras ju inte som proteiner för att användas som protieiner vid ett senare tillfälle.
Det sparas inte i kassavalvet så att man kan göra mindre utdrag senare utan placeras i andra fonder som växer lite istället.
Japp, har nyss gjort bankärenden. :D
vicarious
2011-07-29, 19:42
Nej det blir inte samma sak, proteinera omsätts ju när dom äts, dom lagras ju inte som proteiner för att användas som protieiner vid ett senare tillfälle.
Nja, inte direkt när de äts kanske, men de timmar som följer. Först måste de genom magsäck och ner i tarmarna och sen ut i blodet :)
Det låter som ett dåligt upplägg, varför skulle man vilja göra så förresten?
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.