Visa fullständig version : Mer kcal vid träning trots deff
Jag kom på en sak. Fast jag deffar, kan jag ju inte fortsätta med det vanliga deff intaget, de dagar jag styrketränar. Annars blir det ju 1500-500(förbränns)= alldeles för lite. Vill mer ha en bekräftelse för att det stämmer....?
Visst kan du justera uppåt för att kompensera för ökad förbruking, styrketräningen drar ju dock inte så mycket.
Kan du inte hålla dig till en samlingstråd med alla dina frågor?
Visst kan du justera uppåt för att kompensera för ökad förbruking, styrketräningen drar ju dock inte så mycket.
vet du ungefär hur mycket den drar?
haha, tycker du ja har mycket frågor? det är ju olika frågor, som jag dessutom kommer på.
men det är för jag inte är lika kunnig som dig och alla andra. det här är mitt "första stadie".
willtjam
2011-07-28, 20:29
Sök och läs först. Dina frågor finns det troligtvis svar på redan.
Längst ner i deffguiden finns denna länk för att räkna ut hur mycket man bränner:
http://www.caloriesperhour.com/index_burn.php
Om du behöver äta mer på träningsdagar beror ju till viss del på hur mycket du förbrukat på träningen och hur stort underskott du har.
Styrketräning förbränner väldigt lite men det är ganska vanligt att många äter lite mer på de dagar de tränat. Speciellt efter träningen då såklart.
Sök och läs först. Dina frågor finns det troligtvis svar på redan.
Längst ner i deffguiden finns denna länk för att räkna ut hur mycket man bränner:
http://www.caloriesperhour.com/index_burn.php
varför inte bara ställa dem?
det finns ju ett X antal frågor ställda.
Undra om det kan stämma, väldigt lite.
Om du behöver äta mer på träningsdagar beror ju till viss del på hur mycket du förbrukat på träningen och hur stort underskott du har.
Styrketräning förbränner väldigt lite men det är ganska vanligt att många äter lite mer på de dagar de tränat. Speciellt efter träningen då såklart.
jag blir mer hungrig efter träning än annars, fast jag äter ett rätt stort mål efteråt. brukar träna vid 18 tiden. äter vid 19.30. vid 21 kurrar min mage, så måste äta ngt mer då
:thumbup:
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.