Visa fullständig version : Pepparkaksdeg
Godkväll alles. Har en fråga som ligger och bekymrar mig såhär i juletid. Jag undrar hur energiinnehållet i 100g pepparkaksdeg ser ut, nyttigt? . Har väl slunkit ner en sådär 500g de senaste 2 dagarna... GOTT :eating: :eating: :eating:
:hbang:
King Grub
2003-12-16, 19:25
Nyttigt? :laugh:
Runt 450 kcal/100 gram, bara socker och fett. :hbang:
Uschanimeja... Har redan klämt några burkar redan ju! Tur att morsan bara köper och bakar det vid Jul!
Måste ju vara den godaste kakan.
Hatar kakor i övrigt! :insane: usch
Hade mina misstankar.. :) Men ooo så gudagott det är.. speciellt när man kommer hem efter en hård dags arbete. Vilken är erat favoritmärke av de färdiga degarna? I lördags drog jag i mig 400g på mindre än 15 min :hbang: Perfekt under den rådande grisbulken ;)
Megatuttarna
2003-12-16, 19:34
Det är ju bra, fettet leder till mer testo och sockret leder till massa insulin som lägger på muskler! (Så höll jag på förra bulken för att slippa skuldkänslor över all dålig mat, haha!)
Originally posted by sp33dy
Hade mina misstankar.. Men ooo så gudagott det är.. speciellt när man kommer hem efter en hård dags arbete. Vilken är erat favoritmärke av de färdiga degarna? I lördags drog jag i mig 400g på mindre än 15 min Perfekt under den rådande grisbulken
Absolut godast gör man ju själv! Men vid tidsbrist så är färdig deg ett säkert kort!
Det blir förresten riktigt gott om man bara gräddar degen en liten stund, så den fortfarande är lite mjuk! Då kombinerar man både pepparkaksdegen och färdiga pepparkakor! :hbang:
Pepparkaksbulk rockar fett!
Originally posted by Megatuttarna
Det är ju bra, fettet leder till mer testo och sockret leder till massa insulin som lägger på muskler! (Så höll jag på förra bulken för att slippa skuldkänslor över all dålig mat, haha!)
HAHA Så tänker jag också!! :thumbup:
Originally posted by sp33dy
Hade mina misstankar.. :) Men ooo så gudagott det är.. speciellt när man kommer hem efter en hård dags arbete. Vilken är erat favoritmärke av de färdiga degarna? I lördags drog jag i mig 400g på mindre än 15 min :hbang: Perfekt under den rådande grisbulken ;)
Är inte säker på märkena...orkar inte kolla...
Men Gilles är la goa?
Testa några burkar Göteborgs, som var otroligt goda i början, men tycker man tröttnar väldigt snabbt...
Mjah, va säger ni?
fan sättigång och hettsät deg efter träningen då behöver du juh snabba kolisar, sätt i dig 100g till drinken så kan det inte vara så farligt, lite ALA på det så måste det juh nästan vara bra :)
Hatar kakor i övrigt! :insane: usch
Men du måste ju bara älska 'drömmar':thumbup:
Originally posted by Nemesis
Men du måste ju bara älska 'drömmar':thumbup:
Älskade dem som liten (inte nu asså...yngre än nu), men har ingen aning varför! Måste vara bland de värsta kakorna!
Så j*vla torra, söta och mjöliga! Usch!
Säger inte detta bara för att hetsa upp dig, men jag HATAR drömmar! :(
Mår illa av tanken på dem! :insane:
Originally posted by Weedow
fan sättigång och hettsät deg efter träningen då behöver du juh snabba kolisar, sätt i dig 100g till drinken så kan det inte vara så farligt, lite ALA på det så måste det juh nästan vara bra :)
är pepparkaksdegen så snabb efter träningen då? fettet lär ju dra ner gi en hel del.
King Grub
2003-12-18, 11:25
Originally posted by aliquis
är pepparkaksdegen så snabb efter träningen då? fettet lär ju dra ner gi en hel del.
Kolhydraterna från sockret och vetemjölet lär nog nå ut tillräckligt fort i alla fall.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.