Visa fullständig version : blir man snurrigare av soffor än sängar?
kettlebellGuden
2011-07-27, 18:14
Ja asså hur är det. när man sover i soffan så vaknar man helt snurrig. så är det aldrig i sängen. WHYYYY?! är hängmatta kanske bättre?
Akerhage
2011-07-27, 18:16
Hade ju passat grymt här
"Tråden för "dumma" småfrågor man tänker på i vardagslivet men aldrig frågar"
haha, men kanske är för man ofta däckar i soffan när man är full?
Det undrar jag också. Vaknade just och visste inte var jag befann mig. Så är det (nästan) aldrig när jag vaknar i sängen på morgonen.
PetterHultin
2011-07-27, 18:17
Tror nog bara det har att göra med vätskan i öronen (som är hjärnans balansvågar). Sover du med huvet lite högre (som i soffan tex) så borde väl snurret bli lite mindre teoretiskt sett. :P Men vafan vet jag.
godisbiten
http://i.imgur.com/2DuIo.jpg
kettlebellGuden
Hade ju passat grymt här
"Tråden för "dumma" småfrågor man tänker på i vardagslivet men aldrig frågar"
haha, men kanske är för man ofta däckar i soffan när man är full?
aah.. har faen missat den tråden. Ni får inte gömma saker för mig :(
Jag har hört en ganska välgrundad teori om att det är vinkeln på armbågsstödet som spelar in.
kettlebellGuden
2011-07-27, 18:18
Det undrar jag också. Vaknade just och visste inte var jag befann mig. Så är det (nästan) aldrig när jag vaknar i sängen på morgonen.
Kanske du sover längre stund i sängen? timmar vs. minuter?
om jag somnar i soffan gör jag det på dagen för att jag är dyngtrött. somnar jag mitt på dagen i sängen och sover några timmar så är jag groggy när jag vaknar även då
kettlebellGuden
2011-07-27, 18:23
Jag ska iaf styra upp hängmatta.
beckman88
2011-07-27, 18:25
Frågan är vad som händer om man vaknar upp i en soffa som hänger i en hängmatta OMG whut!? :Virro
Akerhage
2011-07-27, 18:26
Eller en hängmatta som är fastspänd mellan soffan och sängen?
beckman88
2011-07-27, 18:40
Eller en hängmatta som är fastspänd mellan soffan och sängen?
Eller en hängsoffa som är spänd mellan en säng och en gul, superstor igelkott som kallar sig bosse men som i själva verket heter åsa-marié.*popcorn*
Akerhage
2011-07-27, 18:47
eller en hängd igelkott som som spänner på en gul superstor bosse som ligger i en säng med åsa-marie!
beckman88
2011-07-27, 18:50
eller en hängd igelkott som som spänner på en gul superstor bosse som ligger i en säng med åsa-marie!
Snap, we have a winner! *flex*
Akerhage
2011-07-27, 18:53
Snap, we have a winner! *flex*
Yeay! :) (förlåt för OT, låt nu tråden fortsätta, är bara trött efter en seg dag.)
Sov i min soffa jan-maj i år. Innan det sov jag i sängen och var yr varje dag jag vaknade. Kan dock bero lite på att min soffa är överlägsen alla era soffor, även om de alla står på hög och spänner sig.
kettlebellGuden
2011-07-27, 19:56
Vi slänger våra soffor mest hela tiden ärligt talat. Nu har vi 5 sits hörnsoffa i läder på balkongen. Den ska fan ut med.
Vi slänger våra soffor mest hela tiden ärligt talat. Nu har vi 5 sits hörnsoffa i läder på balkongen. Den ska fan ut med.
mercedes och juggekostym på köpet?
kettlebellGuden
2011-07-27, 20:24
mercedes och juggekostym på köpet?
ingen bil, men ett utav två är fan inte illa pinkat. :cool:
Följdfråga: varför dregglar man alltid mer när man sover i en soffa jämfört med säng?
tntballe
2011-07-27, 21:10
Balkonghäng :)
http://photos-a.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/282438_10150322411545864_592760863_9469696_4101871 _n.jpg
Jag har hört en ganska välgrundad teori om att det är vinkeln på armbågsstödet som spelar in.
Varför frågar du om du tror att du har svaret?
Jag tror det mer har att göra med när och hur man sover. I soffan blir det kanske en liten stund på eftermiddagen medan i sängen sover man hela natten.
Däremot är jag för hängmatta. Sov i en hängmatta i Mexico i en månad och det var fantastiskt skönt. Hade stora problem att gå tillbaka till säng sedan. Men det måste vara en bra hängmatta. Inte en svensk tygvariant.
Spartansk
2011-07-27, 22:38
Blir inte hängmatta jobbigt när man ska vända sig i sömnen?
Blir inte hängmatta jobbigt när man ska vända sig i sömnen?
nej men jag vände mig nog inte lika mycket som i en säng. Kanske för att man sover skönare. Jag kunde sova på alla sidor utom magen. Det är så grymt skönt för ryggen eftersom den följer kroppen. Jag sov i en mexikansk hängmatta som är virkad kan man säga (glest). Sen sover man på snedden i dom vilket gör att dte blir plant och inte som en banan (som det blir för han på bilden ovan)
Tricklew
2011-07-27, 23:09
Följdfråga: varför dregglar man alltid mer när man sover i en soffa jämfört med säng?
Jag har upptäckt en liknande sak, fast tror inte att det har med soffan att göra.
Varje gång jag sover en powernapp på eftermiddagen så vaknar jag upp, och inser att jag har dreglat, oavsett vart jag sover. Den stora frågan är ju, dreglar man varje natt och det hinner torka, eller händer det endast när man tar en snabb tuplur varje eftermiddag?
Oavsett så tvättar jag mina kuddar extremt mycket nuförtiden.
tntballe
2011-07-28, 00:39
nej men jag vände mig nog inte lika mycket som i en säng. Kanske för att man sover skönare. Jag kunde sova på alla sidor utom magen. Det är så grymt skönt för ryggen eftersom den följer kroppen. Jag sov i en mexikansk hängmatta som är virkad kan man säga (glest). Sen sover man på snedden i dom vilket gör att dte blir plant och inte som en banan (som det blir för han på bilden ovan)
Plant när man sover, banan när man dricker:thumbup:
Jag har upptäckt en liknande sak, fast tror inte att det har med soffan att göra.
Varje gång jag sover en powernapp på eftermiddagen så vaknar jag upp, och inser att jag har dreglat, oavsett vart jag sover. Den stora frågan är ju, dreglar man varje natt och det hinner torka, eller händer det endast när man tar en snabb tuplur varje eftermiddag?Ja, jo, kan nog stämma. Det är powernapen som gör det - inte underlaget - även som en tupplur i soffan är dreggelgaranti. Ibland slipper jag det i sängen.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.