Visa fullständig version : Utgångsläget inför vårens diet!
Ja nu är det bara några veckor kvar innan min diet inleds inför SM2004 i April! Tog några bilder igår på gymet!
Väger i dagsläget 97kg, va uppe på dryga 99kg ett tag men skärpte till kosten i 2 veckor så man har ett något bättre utgångsläge.
Fettmätningen visade 14,5% då jag vägde 98kg, min Lean Body Mass ska då alltså vara ca 84kg...:D
Jag siktar på att väga ca 85kg efter laddning och med 3,5-4% BF (mätt med 3-punkts kaliper)
Tja vad säger man... vågade inte köra utan tröja.. skyller på för mycket folk på gymet.. :MrT:
Megatuttarna
2003-12-16, 18:40
Vad har du för mått på de där bilderna?
Originally posted by Megatuttarna
Vad har du för mått på de där bilderna?
Mått.. hm.. ja du.. har inte mätt så mycket på sista tiden....
Men ungefärliga mått:
Biceps: 46
Bröst: 120-122
Midja: 93 hm....
Lår: 68-69
ivandrago
2003-12-16, 21:26
Jävlar vad stor du ser ut i lite bulkigare form!
Ska bli kul att följa din diet igen (för du kommer väl föra dagbok?) och se hur lång tid det tar tills de urspårade ätardagarna kommer in i bilden :D.
Lycka till!! :thumbup: :thumbup:
Fan va kul det här skall bli att följa asså! :thumbup: :thumbup: :hbang:
Tjockis. :D Nejdå. Kör på hårt under dieten, kom in lika bra som sist och dominera styrka/hinderbana så kommer du att stå i topp i april. :kickass:
//jörgen
fan bra att du vågar "bulka" upp dig så, sällan man ser en af-kille med "så mycket" fett.
Bör väl tillägga att jag är lite besviken på dig! Träna biceps i t-shirt. Var vänlig o ge ett bra svar till att linne inte användes. Är obligatoriskt vid axel- och bicepsträning. Att inte använda det är som att strunta att torka sig där bak efter att ha gjort det stora.... :nono:
bättring på den punkten! :whipped:
:D
Originally posted by Jorgen
Tjockis. :D Nejdå. Kör på hårt under dieten, kom in lika bra som sist och dominera styrka/hinderbana så kommer du att stå i topp i april. :kickass:
//jörgen
Målet är att förbättra mig i alla grenar. Symmetrin går att förbättra, tror jag lyckats med det, om bara dieten går som den ska! Styrkan är bättre nu än förra året vid samma tid.
hinderbanan är min Ackileshäl.. Målet är att komma topp 10 på hinderbanan. Då kan det räcka långt om jag prickar formen i de andra ronderna..
Tack iaf..:D
Herkulez
2003-12-19, 12:36
skäms du inte över att vara så där fet:confused: :D
nämen hur ser utgångsläget ut jämfört med förra året
vikt/Bf?
Originally posted by Herkulez
skäms du inte över att vara så där fet:confused: :D
nämen hur ser utgångsläget ut jämfört med förra året
vikt/Bf?
Läs tråden pojk så ser du iaf utgångsläget i år. Det är relativt likt förra året. Fast det verkar som om jag har ca 1kg mer muskler. Men det är svårt att säga något om det nu. Men det ska inte vara några problem med att komma i samma form som sist.. :D
O jag skäms varje dag över min form.. :em:
Herkulez
2003-12-19, 16:16
det fattar jag väl, tänkte bara hur du låg till förra året
Och inte den tonen till mig för då blir jag tvungen att bli en Internet tough Guy och börja köra med tomma hot över nätet :D
Originally posted by Herkulez
det fattar jag väl, tänkte bara hur du låg till förra året
Och inte den tonen till mig för då blir jag tvungen att bli en Internet tough Guy och börja köra med tomma hot över nätet :D
Vägde 95 efter två veckor på diet.. har nu gått ner till 97 ca.. så det e nog bara lite estra späck mot förra året.. Får se hur det ligger till när dieten satt igång på allvar!
Återkommer.. :D
Galatasaray
2003-12-22, 19:14
Ser stor ut Action:thumbup. Även om jag vet att du är ett stort fan av ätardagar under deffen så tycker jag du skall köra ren mat(inte nödvändigtvis kaloristrikt) i typ 4-5veckor+3-4cardio pass så du får i gång förbränningen ordentligt. Sen kan du försöka komma in i guilners rekord Tv men först få igång kroppen:thumbup:
Originally posted by Galatasaray
Ser stor ut Action:thumbup. Även om jag vet att du är ett stort fan av ätardagar under deffen så tycker jag du skall köra ren mat(inte nödvändigtvis kaloristrikt) i typ 4-5veckor+3-4cardio pass så du får i gång förbränningen ordentligt. Sen kan du försöka komma in i guilners rekord Tv men först få igång kroppen:thumbup:
Hm.. funderar på om detta kan vara någon jag känner....
Jag kommer nog klara av 1 1/2 vecka innan första ätardagen.. Men de grymma ätardagarna brukar först dyka upp en 8 veckor in i dieten... :D
Har äit ren mat senaste 3 veckorna, och även börjat röra på mig lite... Vips försvann 2-3kg.. ;)
Herkulez
2003-12-23, 12:27
Originally posted by Galatasaray
han verkar komma i form ändå så.........
Ja formen ska jag nog hitta på vägen i vår.. Inga problem..
Körde igår ben och då råkade min sämsta muskelgrupp hamna på kort.. Bäst man visar den sidan också... Men förbättrningar har skett de sista två åren och jag hoppas på förbättringar framöver också.. :(
Dagens pass innan jul!!
ARMAR
Hantelcurl
10@19kg
7@28,5kg
3@32,5kg
8@28,5kg
7@28,5kg
Pushdowns
10@30kg
8@55kg
8@50kg
8@50kg
9@45kg
Biceps i cablecross med armarna som ett kors
3set*10@30kg
Triceps press liggande på bänk med stång
10@40kg
8@50kg
8@50kg
7@50kg
Bicepscurl med lutande bänk
10@20kg
10@20kg
8@20kg
Enarmstricepspress utan handtag
4set*10@lätt
Varierande biceps och triceps med rep i cable
4set*10@lätt utan ngn vila mellan seten!
Efter det körda jag 30 minuter intervall i Rotex maskin. 2minuter vila, 1minut max, 2 minuter vila, 1 minut max... förutom sista setet då jag bara vilade 1 minut innan och sedan körde max i 3 minuter.. Va helt fördig efter det..
Hem o käkade 250 gram Belgisk Choklad... Det e ju Jul nu...
GOD JUL Allihopa... Efter nyårhelgen ser jag fram emot att inleda dieten som ska leda till ngt liknande den form jag har på kortet nedan!!
Tjenare!
Tycker det ser massivt ut :)
När satsar du på byggning istället och hur många veckors dietande blir det?
:thumbup:
heltzonicka
2004-01-14, 02:24
Får man nedslag om man är FÖR deffad i af-fitness?
Och vad är det som gäller för er af-tävlande egentligen?
Chins
Dips
Hinderbana
Showing of fysikbiten
Finns det inte en sorts klass där man bara "visar" upp en jämn och fin fysik utan att köra hinderbana?
Vi höres / Heltzonicka
Originally posted by heltzonicka
Får man nedslag om man är FÖR deffad i af-fitness?
Och vad är det som gäller för er af-tävlande egentligen?
Chins
Dips
Hinderbana
Showing of fysikbiten
Finns det inte en sorts klass där man bara "visar" upp en jämn och fin fysik utan att köra hinderbana?
Vi höres / Heltzonicka
Man kan få nedslag om man är för hård. Men jag är tveksam till om domarna dömer ner någon för det bland killarna. Speciellt om man har en bra fysik att uppvisa. Ser man på SM senast så va de i toppen mycket hårda allihopa...
Annars stämmer det bra det du skriver.... O det finns ingen klass där man bara visar upp fysiken. Inte för killar då.. tjejerna har ju Bodyfitness...
Annars finns ju Bodybuilding.. där visar man ju bara upp sin fysik.. :-)
Patrizia
2004-01-19, 12:18
Knappt jag kände igen dig odeffad ;)
Så hinderbanan är din akilleshäl...... råkar vara min favvogren....varför? Därför att det är så SJUKT kul.... Du få r helt enkelt göra den till din favvogren åxå.
Ha det bäst!
Originally posted by Patrizia
Knappt jag kände igen dig odeffad ;)
Så hinderbanan är din akilleshäl...... råkar vara min favvogren....varför? Därför att det är så SJUKT kul.... Du få r helt enkelt göra den till din favvogren åxå.
Ha det bäst!
Hej..
Ja det rann iväg lite väl mycket där i höstas... :-) Men nu är man på väg att bli igenkänd igen.. *s*
Min tanke är att göra hinderbanan till min favoritgren, och då får Hans se upp... ;)
/Mats
Fatalist
2004-03-27, 13:23
Originally posted by Action
Ja formen ska jag nog hitta på vägen i vår.. Inga problem..
Körde igår ben och då råkade min sämsta muskelgrupp hamna på kort.. Bäst man visar den sidan också... Men förbättrningar har skett de sista två åren och jag hoppas på förbättringar framöver också.. :(
:bow:
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.