Visa fullständig version : har tappat rösten - träna?
festade i lördags och då det blev galet varmt så blev det att man gick ut väldigt ofta för att hämta luft. men jag anar att lufthämtandet inte gick så bra då det blev att sisådär 60 pers stod och bolmade en i ansiktet i sammanlagt x timmar... under natten började jag bli väldigt hes och igår när jag vaknade upp hade jag tappat rösten. fick fram lite viskningar om jag ansträngde mig, men det blev så jobbigt att jag till slut gav upp. idag är det något bättre men talar långt ifrån "rent".
jag är inte förkyld, har inte ont i halsen, men rösten är helt väck. om det då bara är stämbanden som har tagit stryk - lär det väl vara okej att gå och träna idag?
King Grub
2011-07-25, 10:28
Ja, hur skulle det kunna påverka?
SiSenior
2011-07-25, 10:28
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=152909
tack grabbar :) ville, precis som du sisenior, bara få det bekräftat!
Sparven från Minsk
2011-07-25, 11:45
Lyfter väl inte vikterna med stämbanden heller ;)
är du seriös? hur ska du kunna stöna så att du vet att du tränar ordentligt? du måste ju skrika för att veta att du tar i?
Mm, utan vrål tappar man säkert 25% träningseffekt! bäst att ta en vilodag med mycket kolhydrater! :eating::eating:*popcorn**popcorn*
är du seriös? hur ska du kunna stöna så att du vet att du tränar ordentligt? du måste ju skrika för att veta att du tar i?
jag stönade som fan, sen om det faktiskt kom något ljud låter jag vara osagt *flex*
Mm, utan vrål tappar man säkert 25% träningseffekt! bäst att ta en vilodag med mycket kolhydrater! :eating::eating:*popcorn**popcorn*
word brother! :hbang:
Blomstrande
2011-07-26, 10:36
Det enda som är viktigt när man har tappat rösten är att vara tyst så mkt som möjligt, drick varma drycker.
Viska är det sämsta man kan göra om man vill få tillbaka rösten snabbt, det sliter på stämbanden.
Ni missar ju poängen just nu. Det blir ju klart och tydligt för andra på gymmet att man tagit i så mycket i det förflutna att rösten har tagit en vilodag.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.