handdator

Visa fullständig version : Dax för en ny 4-veckors deff!

Maysan
2011-07-24, 23:59
Dax att dra igång ännu en 4-veckors deff som börjar de 25 juli. *gah!*
Styrketränar ca 6-7ggr/veckan (beroende på om jag verkligen behöver en dags vila).

Äter en lätt frukost (antingen gröt eller en burk kesella/kvarg, en burk innehåller ca 250g + att jag blandar det med funlight, spröder även över müsli som innehåller inget onödigt socker. Lägger även på lite russin för smakens skull).

Annars så har jag en väldigt god drink man kan dricka på morgonen istället för frukost (Ett recept som jag läst på Axons blogg).

Man häller i 2dl vatten, 2dl mjölk, 1dl proviva jordgubb, 1msk funlight (rekommenderar jordgubb), 2.5dl havegryn och en skopa keseinpulver/vassleprotein. Jag brukar även lägga i en halv banan och lite djupfrysta blåbär, det tänder till lite extra!

Jag börjar min deff den 25 juli

Start i vikt: 93 (har inte tömt tarmsystemet idag dock).

Mål: Mitt mål är att ungefär gå ner ända till 85kg (kan bli tufft) och bli av med lite fett.

- 5-6 portioner om dagen.
- Lätta portioner
- Kyckling/kött/fisk, ris och sallad (1 - 2ggr/dag)
- 1-3 shakes/dag (innan/efter träning + mellanmål) Halverar dosen på portionerna från 1dl till 0.5dl.
- Keso och en kopp grönt te tills kvällsmål

Hur låter detta upplägg? Visst alla mål jag berättat/skrivit om är bara exempel på vad jag kommer stoppa i mig. Har en massa andra recept som används.

Som sagt, jag tränar HÅRD styrketräning 6-7ggr/veckan, sprint en gång i veckan, löpturer 2-3ggr/veckan och morgonpromenader 6ggr/veckan.

De ända kosttillskotten jag använder är proteinpulver och 1-3 glas kreatin/dagen. Tar även en celsius innan varje pass (jag blir pigg och känner pump, kanske bara jag som känner det?).

Uppskattar om ni hjälper mig lite på traven om jag går fel väg nu eller om detta låter lovande.

Tack på förhand!
MvH,
Maysan *popcorn*

phr33k
2011-07-25, 00:36
Jag tycker att.

Man blir mer mätt om man tuggar sina kalorier istället för att dricka dom. Torr jävla kycklingfile med blomkål/broccoli/kålrot blir man mätt på för lite kalorier.

Sedan skulle jag aldrig orka äta sådär ofta med tanke på att maten ska forslas med och räknas o vägas. Jag kör periodisk fasta. Nästa deff lär jag tillochmed överväga att äta ett mål om dagen. Men det är jag det.

Jag skulle heller inte träna mer än varannan dag och ta en promenad de andra dagarna istället.

Jag sere inte att du nämner kalorier eller makros alls. Du har väl satt upp en plan där som du tänker hålla hoppas jag?

andre314
2011-07-25, 01:24
käka 2 stora potioner ist, så blir det lättare att hålla koll på kalorierna. Fyll sedan ut det med 2 mindre mål per dag, typ 1 kesella burk eller gröt till frukost, på gymdagarna så lägger du till en protein shake efter träningen. Så kör jag, fungerar mycket bra.

Sedan, gå ner till 3-4 gympass per vecka. Man ska vilja fara till gymmet och köra intensivt, jag har provat att köra 6 gymdagar i veckan, tro mig det är inge roligt att sticka dit varje dag i 1 timma, det tar bara tid och motivationen är nere i botten efter 3 veckor av det.

Lycka till!:)