Visa fullständig version : Bästa fysik 2011/2012?
Repliker
2011-07-20, 22:48
Finns det inga tankar eller funderingar om att dra upp "Bästa fysik" igen? Skulle vara roligt att kanske delta och framförallt se hur Kolozzeums medlemmar har förbättrat sin fysik.
Kanske till och med att man skulle kunna göra tävlingen mer uppdelad med vikt eller längd. (Grupper som 180+ etc)
:)
Andy.da.wohoo
2011-07-21, 13:57
Bästa fysiken har det varit tal om väldigt många gånger förr men det har alltid runnit ut i sanden. Förra året var det dock tillochmed tal om en domargrupp som skapades med ett par medlemmar, men det verkade rinna ut i sanden det också.
Och alla som ställde upp i Bästa Fysiken förr i tiden har blivit för gamla/fått andra prioriteringar/fått sunkig fysik/chipsmage nuförtiden :D
Så det är nog upp till Kolos nya och yngre generation!
Typ Andy, Vunnis et al
Och alla som ställde upp i Bästa Fysiken förr i tiden har blivit för gamla/fått andra prioriteringar/fått sunkig fysik/chipsmage nuförtiden :D
Så det är nog upp till Kolos nya och yngre generation!
Typ Andy, Vunnis et al
Du är för fin, Kwon.*cupid*
Får väl ta och ställa upp om det blir aktuellt då :cool:
Problemet är väl att det tar ganska mycket tid för eventuella domare att bedömma och arrangera och det är ingen som vill lägga ner så mycket tid på. =/
Sundqvist
2011-07-21, 14:08
jag ställer också upp!:cool::cool:
Akerhage
2011-07-21, 14:09
Eller jag! Blotta 27 år gammal! Det är väl ingen ålder!! Fast kanske ska börja träna lite mer då =)
Jag ställer gärna om och dömer om så behövs. :)
shadowfire
2011-07-21, 15:45
:bow:
hoppsan Kerstin
Jag ställer upp på att vara hejarklack.
Jag kan ställa upp antingen som tävlande eller domare :)
Kan ställa upp med lite prep-talk.. Förlåt jag menar ju pep-talk...
Jockefoten
2011-07-21, 17:11
Då fixar jag grepp-talk!
drakfelt
2011-07-21, 17:17
tror säkert det finns intresse!
om någon drar ihop det kan jag absolut tänka mig att ställa upp som en kul grej!
Om moderatorerna anser att dom har tid så är det inga problem att köra tävlingen i år igen.
Det hade dessutom varit på sin plats att göra det just detta året med tanke på att kolo firar 10 år.
Om moderatorerna anser att dom har tid så är det inga problem att köra tävlingen i år igen.
Det hade dessutom varit på sin plats att göra det just detta året med tanke på att kolo firar 10 år.
Är det inte att krångla till det lite att bara ha moderatorer som domare då..?
Nej.
Nej.
Så det blir inget om moderatorerna inte anser att dom har tid?
shadowfire
2011-07-21, 18:05
Tyvärr lite för längesedan jag pysslade med webcode nu, annars hade jag kunnat slänga ihop en website med anmälningssystem + uppladdningsmöjlighet för bilder o lite annat.
Kan ta på mig att vara ansvarig för att damklassen har rätt bikinidelar på sig istället
Så det blir inget om moderatorerna inte anser att dom har tid?
Några i moderatorstaben skall styra skeppet, så nej, anser moderatorerna att dom inte har tid blir det inget.
Jag har tagit upp tävlingen internt tidigare så jag vet att det finns intresse. Det är bara någon (jag?) som skall ta det första spadtaget. :)
Tyvärr lite för längesedan jag pysslade med webcode nu, annars hade jag kunnat slänga ihop en website med anmälningssystem + uppladdningsmöjlighet för bilder o lite annat.
Kan ta på mig att vara ansvarig för att damklassen har rätt bikinidelar på sig istället
Det är just därför medlemmarna inte skall köra tävlingen. ;)
Publiceringen av bilder är lätt löst genom att starta en tråd och bilderna kan enklast mailas in. Så det behövs inget direkt arbete för att få det att funka. :)
Bra initiativ!
shadowfire
2011-07-21, 18:07
oh, 10 år? hade ingen aning. gz kolo!
har fungerat fint innan. :thumbup:
Vad som egentligen krävs är en liten stab som sätter tävlingsregler+tid+förutsättningar + en website och ett antal utpekade som dömer. Det är ju inte HELT omöjligt att prata runt med någon webshop (hinthint) o se om man kan få spons till något kul förstapris också ;)
Egentligen så vore tävlingen rätt bra i marknadsföringsyfte för en viss shop och ett visst kosttillskottsmärke, i say no more.. :D
Några i moderatorstaben skall styra skeppet, så nej, anser moderatorerna att dom inte har tid blir det inget.
Jag har tagit upp tävlingen internt tidigare så jag vet att det finns intresse.
Det är bara någon (jag?) som skall ta det första spadtaget. :)
Är det bara av en principsak eller av just anledningen du nämner nedan; att vanliga medlemmar inte är tillräckligt objektiva? Det är väl inte jättemånga moderatorer som är erfarna inom bedömmandet heller?
Bra.
Gört!
Egentligen så vore tävlingen rätt bra i marknadsföringsyfte för en viss shop och ett visst kosttillskottsmärke, i say no more.. : D
Poängen är väl att det är just medlemmarna som ska vara med och tävla, och dom vet ju redan att shoppen finns. Då blir det väl inte mycket till reklam? >.<
har fungerat fint innan. :thumbup:
Jo... men om dom inte är intresserade så blir det ju ingenting istället då.
Det är just därför medlemmarna inte skall köra tävlingen. ;)
Ah *rolleyes*
shadowfire
2011-07-21, 18:24
Poängen är väl att det är just medlemmarna som ska vara med och tävla, och dom vet ju redan att shoppen finns. Då blir det väl inte mycket till reklam? >.<
hade jag vunnit bästa fysiken, vilket aldrig någonsin kommer hända om de inte inför en pensionärsklass så jag bara behöver gå upp mot ignatius och tolkia, så hade nog jag iaf både outat kolo o tävlingen i sig på fb osv ;)
va nu inte så negativ koalabjörnen *cupid* .. bästa fysiken var störtskoj när det fanns en gång i tiden och låt oss nu hoppas på att det kan dra igång ännu en gång. Kan någon bara kliva fram o ta på sig organisatörshatten/ledarrollen så rullar nog maskineriet igång.
hade jag vunnit bästa fysiken, vilket aldrig någonsin kommer hända om de inte inför en pensionärsklass så jag bara behöver gå upp mot ignatius och tolkia, så hade nog jag iaf både outat kolo o tävlingen i sig på fb osv ;)
va nu inte så negativ koalabjörnen *cupid* .. bästa fysiken var störtskoj när det fanns en gång i tiden och låt oss nu hoppas på att det kan dra igång ännu en gång. Kan någon bara kliva fram o ta på sig organisatörshatten/ledarrollen så rullar nog maskineriet igång.
Hm. Det skulle väl vara så det blev reklamigt då förstås.
Jag är väl inte negativ heller? ^,^ Jag blev lite ledsen och konfunderad när Jorgen blev tvär mot mig bara! Han skulle ju dessutom börja gräva; han kanske kan gräva åt någon annans håll och ge bort ansvarig-positionen?
Är det bara av en principsak eller av just anledningen du nämner nedan; att vanliga medlemmar inte är tillräckligt objektiva? Det är väl inte jättemånga moderatorer som är erfarna inom bedömmandet heller?
För att undvika trams, bla och för att tävlingen tidigare har bedömts och drivits av dom som är ansvariga för modereringen av forumet.
Dessutom vet jag att GUD vill ha det så.
Nej, det är det inte. Oas finns det inte bland medlemmarna heller.
Skall man resonera så är det bara jag och Arne som platsar. :)
Jag är väl inte negativ heller? ^,^ Jag blev lite ledsen och konfunderad när Jorgen blev tvär mot mig bara! Han skulle ju dessutom börja gräva; han kanske kan gräva åt någon annans håll och ge bort ansvarig-positionen?
Det var inte meningen att verka tvär (det är jag inte :)) och om du blev ledsen så ber jag om ursäkt. Det var inte min mening.
Jag har inte sagt att jag skall gräva, men som sagt, jag har tagit upp frågan tidigare med övriga moderatorer.
shadowfire
2011-07-21, 18:58
Hm. Det skulle väl vara så det blev reklamigt då förstås.
Jörgen är alltid velig, så fort jag hotar med benpass så blir han förkyld. ;)
För er som inte riktigt har greppat vad Bästa Fysiken handlar om, så ta en tripp till den delen av forumet (kanske inte helt känd):
http://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=28
Kan också vara kul som nostalgitripp för er/oss som minns de tävlingarna och för er som ställde upp. :thumbup:
Jörgen är alltid velig, så fort jag hotar med benpass så blir han förkyld. ;)
Du vet vad som kommer att hända....
Skuggan = *spy*
130kg finsk sisu
2011-07-21, 23:58
jag ställer upp i tävlingen för att kolos överviktiga ett ansikte.
Andreas Guiance
2011-07-22, 02:02
Jag kan gärna vara domare, om det är brist på sådana. (Och naturligtvis kommer jag att ge pluspoäng för riklig kroppsbehåring:hbang:)
Jag kan gärna vara domare, om det är brist på sådana. (Och naturligtvis kommer jag att ge pluspoäng för riklig kroppsbehåring:hbang:)
Hmmm, hög tid att börja försöka odla då..
Lychgate
2011-07-22, 09:20
Andreas: Räknas skägg? *flex*
Hade ställt upp. Roligt att se hur brutalt snedtränad man är. :Virro
Vikt/Längd klasser?
Vikt/Längd klasser?
Man resp kvinna.
This fall...*que music*...sees the return of a legacy...
"Bästa Fysiken 2011" (http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/forumdisplay.php?f=45)
SiSenior
2011-07-22, 10:29
Sådär: http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/forumdisplay.php?f=45. Tack Pez.
Nu vill jag se bidrag*drool*
Coolt! När kan man skicka in bilderna som senast? :)
Coolt! När kan man skicka in bilderna som senast? :)
Regler kommer upp i delforumet inom kort. :)
shadowfire
2011-07-22, 11:10
Förbaskat skoj och MYCKET bra initiativ!
Du får represent teh old garde! Vässa rakhyveln!
Kul!
Synd att det rann ut i sanden tidigare. But lets not look back, lets look to the future!
Jag tänkte visa intresse för att döma, men om nu riktiga domare ska döma känns det inte så aktuellt antar jag.
martikainen
2011-07-22, 11:35
Fan va kul! :D Nu jävlar ska dieten hållas strikt!
Nu börjar jag ångra att jag blivit fet och lat :)
Kul initiativ!
Jag kan vara med nästa år när jag är mindre tjock :D
Bra, du är redan anmäld.
Lychgate
2011-07-22, 12:54
Wunderbar! Hinner deffa i en månad till. Kanske rent av blir en tömning/laddning för att testa på det med. :D
Jahapp, åldersgräns på 18 år. Får väl bygga fram till "Bästa Fysiken 2014" istället. :)
Andy.da.wohoo
2011-07-22, 13:38
Wohoo! Kul, räkna med mig! :D
Andreas Guiance
2011-07-22, 14:49
Snackade med Alex precis och BODY sponsrar gärna med varsin prenumeration till vinnarna också:)
Snackade med Alex precis och BODY sponsrar gärna med varsin prenumeration till vinnarna också:)
Kanon.
Kan du inte göra en gästposering Andreas?
Andreas Guiance
2011-07-22, 15:01
Kan du inte göra en gästposering Andreas?
Vill inte få vinnarna att känna sig dåliga:D
Bodys bästa nummer var ju de när Kolos bästa fysik-tävling var med.
Hoppas vi får se detta igen.
ChrisDEFC
2011-07-22, 15:31
Grymt kul att det blir av. Svårt att försöka fila in formen på 2månader (när jag bulkat i 10år) men hoppas detta blir något stående för jag vill lätt va med nästa år om träningen flyter på. Hoppas givetvis på en uppdelning på längdklasser nästa år men förstår om ni tycker att det blir svårt att styra upp. Jag tror dock intresset kommer va riktigt stort och det kan ju vara en anledning till att fundera på någon form av uppdelning till nästa år. Stort lycka till till er som ställer upp, ska bli skoj att följa!
Grymt kul att det blir av. Svårt att försöka fila in formen på 2månader (när jag bulkat i 10år) men hoppas detta blir något stående för jag vill lätt va med nästa år om träningen flyter på. Hoppas givetvis på en uppdelning på längdklasser nästa år men förstår om ni tycker att det blir svårt att styra upp. Jag tror dock intresset kommer va riktigt stort och det kan ju vara en anledning till att fundera på någon form av uppdelning till nästa år. Stort lycka till till er som ställer upp, ska bli skoj att följa!
Det är fullt möjligt att droppa 20 kg på 2 månader.
Hur mycket bulk snackar vi om?
shadowfire
2011-07-22, 19:47
Bra, du är redan anmäld.
hahaha, wtf, eru go eller som man säger här nere? :D
weee, fan va skoj!
Ser fram emot gästposering med ;)
Annars kan jag och finsk sisu göra lite ihop. Störst och minst på forumet, kan inte bli bättre. Min midja är som armarna på finnen =)
Kwon; när var bästa fysiken med i body? Har bara sett den där body open?
Andreas Guiance
2011-07-22, 19:50
weee, fan va skoj!
Ser fram emot gästposering med ;)
Annars kan jag och finsk sisu göra lite ihop. Störst och minst på forumet, kan inte bli bättre. Min midja är som armarna på finnen =)
Kwon; när var bästa fysiken med i body? Har bara sett den där body open?
Angående gästposeringen så njaeee:D
Jag minns att jag plockade med den i Presspytt vid något tillfälle iaf...om jag inte är ute och cyklar var det efter bästa fysiken 2006, så bör ha varit där på sommaren typ:)
AngryFinnishGuy
2011-07-23, 18:19
Finns det någon regel om att man måste vara Svensk medborgare för att delta? Eller räcker det med att man är registrerad på Kolozzeum?
Vore nämnligen roligt att avsluta mitt bantningsprojekt till denna tävling. Har 4 kg kvar till mål, då slår slutresultatet på minus 50 kg.. MEN jag är född och bosatt i Finland.
Finns det någon regel om att man måste vara Svensk medborgare för att delta? Eller räcker det med att man är registrerad på Kolozzeum?
Vore nämnligen roligt att avsluta mitt bantningsprojekt till denna tävling. Har 4 kg kvar till mål, då slår slutresultatet på minus 50 kg.. MEN jag är född och bosatt i Finland.
Jag kollar upp det.
ChrisDEFC
2011-07-24, 17:32
Det är fullt möjligt att droppa 20 kg på 2 månader.
Hur mycket bulk snackar vi om?
Undrar hur mycket muskler som ryker på kuppen? Är nog inte riktigt upplaggd då jag är inne i en period där lyftandet går bra (har en sjukdom som gör att jag haft det rätt motigt i några år) så ska passa på att njuta av träningen och bulka vidare tills vinter/vår och då dra igång ett lite mer långtidsprojekt. Just nu ligger jag på 105kg men ska nämna att jag är 2m lång så går jag ner 20kg så är jag nog lite väl liten för att ställa upp. Ska göra mitt bästa för att kötta på mig lite mer massa till nästa år.
Jag vill puffa lite för att TJEJER också skall anmäla sig. Vi har en damklass också och det är bra med fler än typ två deltagare ...
Lychgate
2011-07-26, 09:25
*Bump* Mer anmälningar nu! *flex*
*Bump* Mer anmälningar nu! *flex*
Fem herrar och en dam har skickat in PM och anmält sig.
Så se till att sätta fart nu kamrater, vi har inget pris till den som anmäler sig närmst deadline.
Det är inga problem att vara med men du får vara beredd på att priserna kan bli annorlunda då frakt och regler varierar i jämförelse med att skicka inom Sverige.
AngryFinnishGuy
2011-07-26, 21:32
Det är inga problem att vara med men du får vara beredd på att priserna kan bli annorlunda då frakt och regler varierar i jämförelse med att skicka inom Sverige.
Tackar. Om jag kommer med är det nog inte för priser.. Roligt med en sådanhär tävling bara.
Namehere
2011-07-26, 21:38
Vad som egentligen krävs är en liten stab som sätter tävlingsregler+tid+förutsättningar + en website och ett antal utpekade som dömer. Det är ju inte HELT omöjligt att prata runt med någon webshop (hinthint) o se om man kan få spons till något kul förstapris också ;)
Egentligen så vore tävlingen rätt bra i marknadsföringsyfte för en viss shop och ett visst kosttillskottsmärke, i say no more.. :D
+1 på ditt tänk
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.