handdator

Visa fullständig version : Vad för fotbollsskor har ni samt vilka rekommenderas?

Gosti123
2011-07-19, 18:09
Funderar på ett par Nike Mercurial Vapor VII FG. Vill helst inte lägga över 1800 kr på ett par skor då jag inte är gjord av pengar, men ungefär där har jag lagt gränsen på hur högt jag kan tänkas gå.

Söker ett par lätta och bra fotbollsskor, f50 anser jag vara för dyra (tyvärr).

Nike Mercurial Vapor VII FG

http://www.prodirectsoccer.com/productimages/V3_1_Main/29446.jpg

internethjälten
2011-07-19, 18:10
Funderar på ett par Nike Mercurial Vapor VII FG. Vill helst inte lägga över 1800 kr på ett par skor då jag inte är gjord av pengar, men ungefär där har jag lagt gränsen på hur högt jag kan tänkas gå.

Söker ett par lätta och bra fotbollsskor, f50 anser jag vara för dyra (tyvärr).

för att få bättre fäste i bänkpressen eller?????

rooz
2011-07-19, 18:11
GASP gör snygga fotbollsskor!

Gosti123
2011-07-19, 18:13
Snälla gör inte detta till en trolltråd :)

lorithas
2011-07-19, 18:21
Jag har använt nike's vapour serie i flera år nu. Har tyvärr inte testat VII så jag kan inte säga vad jag tycker om dem, men om jag hade köpt nya skor idag hade jag antagligen valt samma som du :).

Gosti123
2011-07-19, 18:31
Okej :)

Vilka vapor har du haft? Något du rekommenderar?

rooz
2011-07-19, 18:33
Tråkigt att ingen trollade vidare. Kunde blivit bra detta!

Hursom, gosti. PRÖVA SKOJÄVLAR I BUTIKEN. INTE VILKEN SOM HAR MEST METROSEXUELLA FÄRGLÄGGNING OCH VAD DOM VÄGER.

Gosti123
2011-07-19, 18:35
Självklart kommer jag prova dom i butiken, tycker det är kul att diskutera bara.

ddewe
2011-07-19, 18:37
internethjälten gjorde ett tappert försök!

ot: rekommenderar just de paret du är sugen på!

Gosti123
2011-07-19, 18:46
Okej, har dock ingen aning vad för skillnad det är mellan detta paret och t.ex. Vapor VI dock.

Osäker på om min sportbutik har dom skorna, ska slänga iväg ett mejl och kolla.

Gosti123
2011-07-19, 18:50
Såg nu att Vapor VI kostar 2500 kr i min närliggande butik, vilket är lite för häftigt.

Eddie Vedder
2011-07-19, 19:34
Copa Mundial för alltid. *cupid*

81813

hultman
2011-07-19, 19:39
Jag kör adipure. Sköna och kanon :)

Andreas Guiance
2011-07-19, 19:42

Mycket bra val!

Själv kör jag på:

http://www.bigbugsports.com/uploads/200968124721.jpg

Gosti123
2011-07-19, 19:51
Ingen av de postade fotbollsskorna är väl särskilt lätta? Det är den unika egenskapen som jag söker först och främst.

yooii
2011-07-19, 19:55
Mycket bra val!

Själv kör jag på:

http://www.bigbugsports.com/uploads/20968124721.jpg
Nu kanske jag är ute och cyklar på fotbollsplanen men är inte det i princip samma doja som Copa?

Själv körde jag på första generationen Vapor när jag spelade. Dom var mysiga.

Gosti123
2011-07-19, 20:27
1120 kr för ett par Vapor VII hos prodirectsoccer, helt sjukt vilken prisskillnad det är i jämförelse med svenska butiker.

http://www.prodirectsoccer.com/V3_1/V3_1_Gallery.aspx?p=29447

Gosti123
2011-07-19, 20:48
Har börjat titta in på Nike T90 Laser III och dom verkar helt okej faktiskt. En enda grej jag dock inte hittat än är hur mycket dom väger. På ett ställe stod det att dom vägde 325g och på ett annat 190g.

Den som hittar detta kommer jag stå i tjänst till.

Knaz
2011-07-19, 20:52
Mycket bra val!

Själv kör jag på:

Skönare skor finns inte !

Mollestam
2011-07-19, 20:52

81813

+1.

Är nog tyvärr den enda anfallaren som använder Copa Mundial dock, ultimat backsko!

Gosti123
2011-07-19, 21:05
Har börjat titta in på Nike T90 Laser III och dom verkar helt okej faktiskt. En enda grej jag dock inte hittat än är hur mycket dom väger. På ett ställe stod det att dom vägde 325g och på ett annat 190g.

Den som hittar detta kommer jag stå i tjänst till.

Bump och jag hittar på en themesong till den som hittar informationen och länkar.

Andreas Guiance
2011-07-19, 21:23
Nu kanske jag är ute och cyklar på fotbollsplanen men är inte det i princip samma doja som Copa?

Minns fan inte vad det var som skiljde:D

Hear hear!

+1.

Är nog tyvärr den enda anfallaren som använder Copa Mundial dock, ultimat backsko!

Mja, men man får ju betänka att man ser så mycket coolare ut i Copan än i modernare grejer...och därmed sätter skräck i backarna:thumbup:

Gosti123
2011-07-19, 21:27
Bump och jag hittar på en themesong till den som hittar informationen och länkar.

Hittade, 328g, lite synd då dom verkade bra.

TheGhr
2011-07-19, 21:56
Köpte mina på Skopunkten och de funkar alldeles utmärkt, satsar på Superettan nästa år.

Andreas Guiance
2011-07-19, 21:57
Köpte mina på Skopunkten och de funkar alldeles utmärkt, satsar på Superettan nästa år.

Vilket lag?:)

TheGhr
2011-07-19, 22:21
Vilket lag?:)

Mata inte trollet. ;) Men tack för förtroendet. *cupid*

ByggarBertil
2011-07-19, 22:34

:thumbup:
Bästa skorna, inte speciellt dyra heller :)

Hade alltid Copa Mundial då jag spelade fotboll men spelar inte längre tyvärr, funderar på att börja igen... nästa år... kanske

Andreas Guiance
2011-07-19, 22:59
Mata inte trollet. ;) Men tack för förtroendet. *cupid*

Haha jag hade ju nästan börjat räkna med att få bua lite åt dig på Söderstadion nästa år – såvida rättvisa inte skipas och vi går upp:D

Gosti123
2011-07-19, 23:48
Har nu bestämt mig för dessa Nike CTR360 maestri II

http://www.cheap-soccershoes.com/images/soccer/Nike-CTR360-Maestri-II-FG-Elite-boots02.jpg

Eddie Vedder
2011-07-20, 08:22
Mycket bra val!

Själv kör jag på:

+1.

:thumbup:
Bästa skorna, inte speciellt dyra heller :)

Hade alltid Copa Mundial då jag spelade fotboll men spelar inte längre tyvärr, funderar på att börja igen... nästa år... kanske

Jag gillar verkligen hur tråden utvecklat sig. Trodde nästan att jag var ensam. :) Andreas guiance borde ju dock köra Puma King som alla andra Hammarbyare. ;)

Ingen av de postade fotbollsskorna är väl särskilt lätta? Det är den unika egenskapen som jag söker först och främst.

Jo Copa Mundial är lätta skor. Och fantastiskt mycket skönare än lättviktskor som är hårda och osköna tycker jag.

osk
2011-07-20, 09:23
PUMA KING. Best ever. Kungligt magnifik!

Det finns en anledning till att king och mundial (några fler?) finns kvar år efter år, med bara små förändringar, och det är att det är jävla bra skor. Även när man slitit ut ett par efter några år så vill man ha ett nytt likadant par (fick mitt första par för över 10 år sedan).

Dessutom så tycker jag att Kingens bredhet leder till bättre fotmiljö, och därmed större möjligheter att spela så mycket fotboll man bara vill, utan problem med allt för söndermosade tår el. dyl.

Avslutningsvis så är min personliga åsikt att +/- 100g på fötterna << +/- 1 kg på kroppen.

Supercharger
2011-07-20, 10:06

Copa - Fast dobb

World cup - Skruv dobb

Kör själv med ett par Predator.

Eddie Vedder
2011-07-20, 10:32
Kör själv med ett par Predator.

Predator vad? Alla skor från Adidas med gummering för skruv heter ju Predator. Jag hade Predator Precision när de var helt nya, inför EM 2000. Jag var riktigt stolt över dom, gick ju på 1500 och det var ju de dyraste då och jag var bara 13. Men fotbollsskor var mitt största intresse då, jag har alltid varit nörd.

Hade även Predator Mania med skruvdobb när det var nya. Kan ha varit skon inför VM 2002 eller möjligtvis EM 2004.

Andreas Guiance
2011-07-20, 11:31
Copa - Fast dobb

World cup - Skruv dobb

Ah det är enda skillnaden? Då är ju valet av World Cup självklart!

Förvisso är det ju 9 gånger av 10 skönare med fast dobb, men man verkar ju mycket tuffare med sina skruvdobbar:D

Andreas Guiance
2011-07-20, 11:33
Predator vad? Alla skor från Adidas med gummering för skruv heter ju Predator. Jag hade Predator Precision när de var helt nya, inför EM 2000. Jag var riktigt stolt över dom, gick ju på 1500 och det var ju de dyraste då och jag var bara 13. Men fotbollsskor var mitt största intresse då, jag har alltid varit nörd.

Hade även Predator Mania med skruvdobb när det var nya. Kan ha varit skon inför VM 2002 eller möjligtvis EM 2004.

Med rätta! De var ju alla killars våta dröm då – man inbillade sig att man skulle kunna få till absurda skruvar bara man hade ett par Predator på fötterna:thumbup:

Eddie Vedder
2011-07-20, 13:33
Med rätta! De var ju alla killars våta dröm då – man inbillade sig att man skulle kunna få till absurda skruvar bara man hade ett par Predator på fötterna:thumbup:

Inte jag, jag vägrade acceptera såna stora skillnader av så förenklade förklaringar redan då. :D Så någon mäktig skruv förväntade jag mig inte. Däremot var det ju som sagt ett jättestort intresse för mig så att faktiskt få bära de skorna jag satt och läste om kändes ju stort.

Gosti123
2011-07-20, 21:49
Blev ett par Adizero f50 av syntet, dom hade inga nike ctr360. Nöjd ändå!

http://www.apparelmars.com/pic/201103/7165322.jpg

StarkaUlf
2011-07-20, 22:04
PUMA KING. Best ever. Kungligt magnifik!

Det finns en anledning till att king och mundial (några fler?) finns kvar år efter år, med bara små förändringar, och det är att det är jävla bra skor. Även när man slitit ut ett par efter några år så vill man ha ett nytt likadant par (fick mitt första par för över 10 år sedan).

Dessutom så tycker jag att Kingens bredhet leder till bättre fotmiljö, och därmed större möjligheter att spela så mycket fotboll man bara vill, utan problem med allt för söndermosade tår el. dyl.

Avslutningsvis så är min personliga åsikt att +/- 100g på fötterna << +/- 1 kg på kroppen.

+1 :) Kör själv med copa, eftersom dom är de enda som är breda nog för mina fötter. Samt riktigt sköna dojjer!

Ett bra val :) kunde köpt ett par Adizero F50 för 750 kronor här, men dom klämmer så förbannat på mina fötter. Ankfötter! :) (900 kronor för dom du visar på bilden). Varierar ju tydligen på vilken färg man på dojjerna :P

Gosti123
2011-07-20, 22:24
Helskotta va billigt, mina gick på 2k :D

StarkaUlf
2011-07-20, 22:30
Helskotta va billigt, mina gick på 2k :D

Hehe japp :) Mycket billigare i england! och nu har dom sjuka reor också, så dom var nersänkta från ~1300 kr till 700 kr :)

Knaz
2011-07-20, 22:31

Såna där skulle jag inte kunna spela i :P Nej skinn ska de va :)

Gosti123
2011-07-20, 22:40
Starkaulf: Ja, kollade in en engelsk hemsida där man kunde beställa skor, extremt stor prisskillnad i jämförelse med sverige.

Knaz: Najnaj, längre hållbarhet, bättre skott :), sen vet jag inte om skinn väger mer än syntetiskt material. Har du testat fotbollsskor av syntet?

Gosti123
2011-07-20, 22:44
Hittade en recension om de båda

Size: The Synthetic version fits slightly longer and wider than the leather version. I can confirm after swapping them on and off, that the leather version is a lot more snug from first wear. Over time, the leather stretches giving you a little extra room. Synthetic is typically not designed to stretch, so allowing them to have a larger fit means you don’t have to worry as much about discomfort while breaking them in.

Weight: Adidas use a single layer Sprintskin upper in the Synthetic version meaning you are getting a lighter boot. In terms of weight, there is 0.2oz weight difference and that really is not a great difference on a normal cleat. But if you are after the complete lightweight package, you are going to want the Synthetic version. Realistically, you are not going to notice any difference in weight.

Style: The biggest difference in terms of style lies in the fact that the Synthetic version has a shiny finish, while the Leather version has lined stitching along the front. When you look at both boots you can clearly see the difference. One other difference is the fact that the leather version has a less metallic look than the more smooth looking Synthetic version. This is evident in the pictures.

Feel: Even though the Synthetic version is extremely smooth looking, it comes with Grip’n Groove technology across the entire boot. These are the same type of rivets that are seen on the Jabulani ball and add a little extra feel to the boot. The leather version feels just as you would expect. It is a Galeo Cow leather that is treated at the leather tannery to form a surface that’s soft, lightweight and breathable. While wearing them, you will notice that the leather version bends with the contours of your feet unlike the Synthetic which kind of folds onto itself.

Support: The leather version offers more protection as the upper material is a lot thicker than the Synthetic. With that being said, Adidas have chosen to exclude the internal TPU support bands, which are designed to offer increased stability and support, from the leather version. Either way, you are getting protection and support, just in different ways.

Summary: Before anyone starts to comment asking which version is better, I will tell you now that it is all down to personal preference. If you prefer leather boots and want to spend some time molding them to your feet then go for the leather version. You will also have the advantage of a little extra padding across the strike zone. But if you want the complete speed package with the added bonus of Grip’n Groove technology and a Sprintframe, the synthetic version is the right choice for you!

Knaz
2011-07-20, 22:44
Starkaulf: Ja, kollade in en engelsk hemsida där man kunde beställa skor, extremt stor prisskillnad i jämförelse med sverige.

Knaz: Najnaj, längre hållbarhet, bättre skott :), sen vet jag inte om skinn väger mer än syntetiskt material. Har du testat fotbollsskor av syntet?

Jag har bara provat i butik, aldrig spelat med sånna men mina fötter skulle inte palla en träning i syntet skor :P

StarkaUlf
2011-07-21, 00:33

Att man per automatik skulle få ett bättre skott av dom, är ju en ren myt. Det sitter inte i skorna.
Sen att dom ska hålla bättre tycker jag verkligen inte verkar stämma. Känner flera som får byta dessa skor varje säsong.

Sen den där recensionen är ju verkligen ingenting att hänga i julgranen, enligt mig.

Gosti123
2011-07-21, 01:08
Nej, enligt skottet så var jag inte direkt seriös, kollade på en youtube video där dom jämförde de båda skorna bara. Har hört att syntet ska vara lättare att ta hand om dock.

Eddie Vedder
2011-07-21, 07:50
Har hört att syntet ska vara lättare att ta hand om dock.

Att sitta och putsa skorna, duscha med dom, vattna upp och putsa igen är ju halva nöjet. Jag sov alltid med mina på när de var nya. *cupid*

Supercharger
2011-07-21, 07:58

Ett par Predator X, den modellen innan den nya som nu har har kommit ut.

Har hört att syntet ska vara lättare att ta hand om dock.

Är väl i princip underhållsfria, köp sneakerballs(typ doftkulor för skor) eller liknande produkt då syntet har en tendens att börja lukta efter en tids användning.

Gosti123
2011-10-14, 12:47
Någon som vet om man kan lämna tillbaka skor efter 3 månader även fast de är i nyskick? Har precis skaffat ortopediska inlägg och de är alldeles för stora för mina adidas f50 adizeros. Jag har garanti på 7 månader men jag vet inte om det innefattar mitt problem.

Mestalla
2011-10-14, 18:32
Förmodligen inte.

Dessutom borde du kört på Puma King, den är helt fantasitk. Den sitter som en smäck på foten, man känner inte ens att man har den. Tårna blir inte heller missbildade som dom lätt blir med dom nya skorna.
Jag har kört på Puma King sen jag var 12-13.
Trotts att Puma sponsrar Spu** (hur mycket extra klirr i kassan kan det ge egentligen?) så kommer jag förmodligen alltid köra på dom.
Som någon annan tidigare sa i tråden, det finns en annledning till att dom är med år efter år efter år.

Fast visserligen så gäller det att man har rätt spelstil för dom också. Det känns skumt om Ronaldo eller Messi springer runt i ett par Puma King. Man ska vara en krigare, Mellberg, Vieira osv är spelare som lätt platsar i ett par Puma King!

Gosti123
2011-10-14, 23:13
Så roligt, 2000 i sjön och mitt bankkort är i princip länsat.

Gosti123
2011-10-16, 14:34
Blir fotbollsskorna billigare nu till vintern tro? Logiskt sätt tycker jag priserna borde falla.

Viktor_Balck
2013-08-21, 09:43
Vinter är det väl inte än på ett tag. Men nu mot säsongernas slut sjunker väl priserna lite. Jag hitta ett par för överkomligt pris här (http://fotbollsskoronline.se/fotbollsskor/grasskor/).

Av en ren slump sådär? bra bump.

Dennis93
2013-08-21, 11:02
Av en ren slump sådär? bra bump.

:d
0 inlägg, inga ugglor i mossen här inte.

För att inte va helt OT, jag brukade iaf springa runt å sparka på boll i ett par sånna häriga:
http://futbol.turksportal.net/tsi/v2/image/Magazin/adidasPredatorAbsoluteTRXSoftGroundMetGoldBlack.jp g