Visa fullständig version : Har lite ont i halsen, träna ändå?
Läget är som så att jag har vilat nu i 4 dagar och har lite små känningar i halsen när jag sväljer, mår för övrigt bra. Vad tycker ni, bör jag vänta eller är det lugnt om jag känner efter och tränar?
eternallord
2011-07-17, 00:17
Vänta.
Vänta.
Okej, får se hur det känns imorgon.
Skulle förmodligen vänta, men jag vet hur jobbig abstinensen är. Speciellt vid sväljont, tar tid att bli bra.
Hang in there! En dag för lite kan ge tråkiga komplikationer.
Skulle förmodligen vänta, men jag vet hur jobbig abstinensen är. Speciellt vid sväljont, tar tid att bli bra.
Hang in there! En dag för lite kan ge tråkiga komplikationer.
Okej jag får nog göra det, jag vilade några extra dagar pågrund av att jag sov borta. Sedan får man lite känningar i halsen riktigt störande!
Jag säger vänta eller inte vänta.
Jag har tränat flera gånger när jag haft ont i halsen. Vissa gånger har jag blivit bättre, andra sämre. Rent spontant så kan man ju tycka att träna med ont i halsen inte låter särskilt smart, så jag skulle skippar't för att vara på den säkra sidan.
Vänta tills du är helt frisk!
Jag vet hur sugen man kan bli på att träna, men risken med att infektionen sätter sig på hjärtat bör tas på allvar. Att tvingas vila flera år och skaffa sig ärr för livet är någon extra träningsdag knappast värd.
Ignatius72
2011-07-17, 10:28
Att gå och dra i lite vikter på gymmet är ingen fara om man i övrigt känner sig frisk. Känner man sig ur slag ska man inte träna, halsont eller ej. Kardioaktiviteter bör man vara lite mer försiktig med.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.