Logga in

Visa fullständig version : Äter jag för lite?

dahl85
2011-07-15, 22:31
Tjena!

Har tränat lite till och från det senaste året, men sen 3 veckor tillbaka har jag börjat kört ganska hårt och tränar 5 dagar i veckan på gymmet, en muskelgrupp per gång typ.
Sedan springer jag och spelar lite fotboll de 2 resterande dagarna.
Är 175 cm lång och väger i nuläget ca 70 kilo.

Men till saken, äter jag för lite? Jag jobbar ständig natt så blir lite andra rutiner.

14:30 - Frukost: Havregrynsgröt med lättmjölk, ägg

17:00 - Tränar (proteinshake efteråt)

20:00 - Middag: Kycklingfilé med bulgur

00:00 - 3 lingongrova med makrill

Sedan äpple / banan under natten

06:15 - Musli med mjölk

06:30-14:00 - SÖMN

Är i princip aldrig hungrig med detta schema, men folk tycker jag borde äta mer om jag tränar så mycket som jag gör, så vad tycker ni erfarna? :)

Ristretto
2011-07-15, 22:34
Du måste ange mängderna av det du äter för att man ska få en någorlunda uppfattning.

vicarious
2011-07-15, 22:36
Hur har din vikt förändrats dessa 3 veckor? Har den inte förändrats nämnvärt så äter du ungefär lika mycket som du gör av med.

dahl85
2011-07-15, 22:47
Mängderna , hmm 1 dl havregryn och kanske 2 dl lättmjölk. 1 kycklingfilé (250g) och 1 dl bulgur. Sen musli har jag inte mätt men lagom mängd :P

Är ganska nybörjare vad det gäller träning och är väl inte precis grov om man säger så, vilket jag aldrig har varit.

De senaste 3 veckorna har jag tappat ett par kilo ungefär men det finns ju och ta på både på magen och höfterna.

Kommer ju vilja börja bygga lite mer nu när man fått bort en del fett på kroppen, men vet inte om det räcker med att äta det jag äter isåfall.

Dance
2011-07-15, 22:51
Ät när du är hungrig och ät dig mätt vid måltiderna.
Just so easssy!!!
^^

dahl85
2011-07-15, 22:53
Får väl göra det helt enkelt ;)

Dance
2011-07-15, 22:55
Får väl göra det helt enkelt ;)

:thumbup: =)

Inge Enveten
2011-07-15, 23:04
Äter för lite för vad?

Otroligt att inte den frågan ställts än

dahl85
2011-07-15, 23:12
För att kunna bygga muskler, därför jag tränar 5 dagar på gym och 2 med övrig träning

vicarious
2011-07-15, 23:22
För att kunna bygga muskler, därför jag tränar 5 dagar på gym och 2 med övrig träning

Kvalitén på träningen är betydligt viktigare än kvantiteten.

Ökar du i vikterna på gymmet?

Om du säger att du har gått ned i vikt på sistone så behöver du troligtvis äta lite mer.

dahl85
2011-07-15, 23:29
Kvalitén på träningen är betydligt viktigare än kvantiteten.

Ökar du i vikterna på gymmet?

Om du säger att du har gått ned i vikt på sistone så behöver du troligtvis äta lite mer.

Jodå har ökat lite i vikter på gymmet, samtidigt vill man ju ha bort magen och så med så klagar ju inte på de kilona jag tappat , men ger det några veckor till så får man se om man behöver ändra matschemat för att uppnå bättre resultat ... :)

Vanish
2011-07-16, 00:43
Din fråga är lite lätt att svara på som att du svarar på min fråga:

- Hej, jag tränar 3 gånger i veckan. Tränar jag bra?

"Några svar senare"

- Glömde säga, tränar styrketräning...

Antingen prövar du som folk har sagt, eller så tar du en dag och faktiskt räknar det du stoppar i din mun så får du en uppfattning om hur mycket du äter

Fredrik_S
2011-07-16, 07:06
Vad är det för resultat du hoppas kunna kolla om några veckor?
Det tar flera år att få till en betydande muskelmassa.
Om du har fett på kroppen du vill bli av med ska du vara väldigt försiktigt med att äta mycket för att gå upp i vikt.

Det du vill åt är muskeltillväxt och det sker låååååångsamt, inte något du kan se med blotta ögat på några veckor.
Lägg ner mycket tid på att försöka få till ett bra progressivt träningsuppläg som du samtidigt tycker är väldigt roligt.
Ett tips som nybörjare är att försöka stimulera varje muskelgrupp ofta, upp till tre gånger i veckan, inte en gång i veckan per muskelgrupp.