Visa fullständig version : Salthalt i bacon, påverkning.
Namehere
2011-07-14, 13:18
Tja!
Är förtillfället i deff och jag äter säkert 2-3 baconpaket á 120/140g per vecka.
Jag vet att det är mycket salt i bacon, och att salt drar åt sig vätska. Kommer saltet i dessa 2-3 baconpaket göra så att jag inte blir "hård" så att säga? Att det kommer hålla mig vätskefylld?
Kan tillägga att det är det enda saltet jag får i mig under veckan förutom lite grillkrydda ringlandes över köttet jag äter.
Du dör utan salt, så du ska nog inte oroa dig om du får i dig ett par gram i veckan. Dom flesta resonerar nog så att det är bättre att leva än att bli snorhård.
King Grub
2011-07-14, 13:32
Stryp inte saltintaget så som du beskriver så slipper du kanske lägga på dig en massa vätska när du väl äter salt. Finns ingen som helst anledning att minimera saltintaget på det sättet.
Tänk på att det är mycket av ett E-ämne som höjde chansen för cancer, som bör undvikas. Har för mig det i alla fall.
Vet inte om baconen kommer dra åt sig vätska, men inte så mycket i alla fall, tror jag.
Namehere
2011-07-14, 13:38
Så det är helt okej att äta det baconet och grillkryddan (grillkryddan tar jag varje dag tror jag), utan att gå runt och tänka "jag kommer aldrig tappa vätskevikt om jag äter såhär"?
Kör dock Leangains-deff, och smäller i mig 700-800g potatis 3 ggr i veckan, det drar väl åt sig en del vätska? Så kanske jag ska bara låta det vara.
StarkaUlf
2011-07-14, 13:57
Så det är helt okej att äta det baconet och grillkryddan (grillkryddan tar jag varje dag tror jag), utan att gå runt och tänka "jag kommer aldrig tappa vätskevikt om jag äter såhär"?
Kör dock Leangains-deff, och smäller i mig 700-800g potatis 3 ggr i veckan, det drar väl åt sig en del vätska? Så kanske jag ska bara låta det vara.
Ja det är okej att äta baconet och grillkryddan.
Du ska inte vara rädd för att ha vatten i kroppen, det är helt normalt. potatisen "drar åt sig" vätska för att det blir glykogen av kolhydraterna i.
Namehere
2011-07-14, 14:11
Jag är inte direkt "rädd", bara det att jag stått still på vågen ett tag och har tänkt att det kanske hade med allt salt att göra.. Men tack för hjälpen alla :)
Jag är inte direkt "rädd", bara det att jag stått still på vågen ett tag och har tänkt att det kanske hade med allt salt att göra.. Men tack för hjälpen alla :)
Det är väl inte vattenvikt du är ute efter att förlora nu när du deffar heller, utan fettvikt..? Håll dig du på ditt underskott så löser det sig nog.
Men som tidigare nämnt så är det dock rekommenderat att inte få i sig något E250 alls.
Reaper123
2011-07-14, 15:28
Men som tidigare nämnt så är det dock rekommenderat att inte få i sig något E250 alls.Inget alls är väl att ta i, visst kan man minimera intaget om man nu nojjar. Men vafan, lite ska man väl få njuta av och du dör nog fan i förtid av stress av att nojja över alla cancerframkallande ämnen som finns i gud vet allt!
Tycker iaf TS kan äta sitt bacon utan att fundera mer, isf dra ner på kolhydrater och tömma kroppen om du nu verkligen vill bli stenhård... men nu ska du väl inte på på scenen? :p
Det resultat du vill ha är ju att minska i BF%, om du då gör allting du kan för att bara tappa vikt t.ex. försöka manipulera vätskebalansen, lurar du inte bara dig själv? :)
Namehere
2011-07-14, 15:42
Jo men jag går och tänker hela tiden på om det är fett, vätska eller lös hud jag har kvar..
Ristretto
2011-07-14, 15:46
Jo men jag går och tänker hela tiden på om det är fett, vätska eller lös hud jag har kvar..
Om du behöver fundera i de banorna så kan du vara säker på att det är fett.
Namehere
2011-07-14, 15:56
Okaj:)
Leka med vätskebalansen är något folk gör innan tävling, fotografering etc. för att toppa en redan rejält "hård" look. Mitt i en bantning/deff är det fullständigt meningslöst och enbart ett sätt att skapa problem (se Grubs inlägg). Ingen frisk människa håller fem-tio kilo överflödig vätska som behöver drivas ut.
Namehere
2011-07-15, 12:38
Tack så mycket för upplysningen :D
jone1987
2011-07-15, 13:37
Ja allt snack om att man inte kan äta bacon då det innehåller bla bla bla, Folk har ätit bacon i åravis, du kan äta 1 packe varje dag! vill se den som dör av det!
Man kan dö av att äta för mycket potatischips , dricka för mycket cola, dricka kranvatten kan du fan dö av. Jag tror på att man ska äta det man vill, när man vill utan att behöva tro att "nä nu kommer jag dö i förtid pga den här extra bacon skivan"
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.