handdator

Visa fullständig version : Är det skabbigt med tatueringar?

filmjölk
2011-07-13, 12:28
Nu röstar vi vad vi tycker om tatueringar. Försök bortse från saker som "snyggt om man har stora muskler " "sexigt när de sitter på en strippa" "om det har en bra personlig betydelse för personen är det snyggt" "bara om man är cool i övrigt, tatuerade nördar är lamt". eller liknande.

Vida svepande generaliseringar, utan att tänka på en viss typ av person eller kön, är tatueringar skabbigt?

Rikard Jansson
2011-07-13, 12:32
Nej, tycker inte det är skabbigt i sig, men ser många med tatueringar som ser skabbiga ut, d.v.s. personen ser skabbig ut, och sen ser man ytterligare med skabbiga tatueringar, men t.ex. Marilyn Manson och M Shadows tycker jag väger upp det, grymma tatueringar :D

King Grub
2011-07-13, 12:34
Ser bedrövligt ut.

312
2011-07-13, 12:35
Sjukt snyggt!

Akerhage
2011-07-13, 12:36
Tycker det är snyggt i lagom dos!

Spartansk
2011-07-13, 12:37
Skabbigt betyder typ "äckligt" i sammanhanget, va? Det kan jag väl inte påstå att det är.

Sparven från Minsk
2011-07-13, 12:40
Då jag har 6 st och fler på G så säger jag starkt nej!
Sen har jag bara smakfulla o snygga med :D

Menigar
2011-07-13, 12:41
Majoriteten av tatueringar är det i mina ögon. Särskilt små hjärtan, stjärnor, g-klav vid örat och diverse annat plotter.

limenka
2011-07-13, 12:42
Nej tatueringar är inte "skabbiga".

Osten80
2011-07-13, 12:43
Inte skabbigt, men ofta fult om det är för mycket och på "fel" person.

Olegh
2011-07-13, 12:45
En tatuering kan aldrig åstadkomma några pluspoäng hos mig. I bästa fall plus-minus noll. Hantverket må vara imponerande, men jag tycker inte om idén att låsa ett konstverk, en utsmyckning till sin egen kropp och person så pass definitivt. Jag ser det som en potentiell begränsning.

Pudzianovski
2011-07-13, 12:51
Ofta så ser det rätt "skabbigt/fult/whatever" ut.

tano
2011-07-13, 12:56
Med dina kriterier så kan jag varken svara ja eller nej, får väl bli albatross då. Tycker generellt tatueringar är ganska fult, men skabbigt blir det bara i extrema fall. Ibland kan det vara helt ok tom.

AngryFinnishGuy
2011-07-13, 13:00
En välutförd och planerad tatuering är allt annat utom skabbigt..

Jag kan dra paraleller med att förändra sin kropp med att träna på gym och att skaffa sig lite pigment i huden.. Du gör ditt fria val att förändra din kropp åt det hållet som du vill ha den, och trivs med.

Pro BB ser jag som konst.
Tatueringar ser jag som konst.

Spartansk
2011-07-13, 13:02
Jag har många gånger funderat på att tatuera mig ungefär som han i Memento, i syfte att hjälpa mitt usla minne:

http://inkthatstinks.com/wp-content/uploads/2010/06/inkthatstinks_06062010_momento.jpg

Men det är nog det enda som skulle kunna få mig att tatuera mig.

Gabriel Forslund
2011-07-13, 13:07
Majoriteten av tatueringar är det i mina ögon. Särskilt små hjärtan, stjärnor, g-klav vid örat och diverse annat plotter.

Passar inte tribals in här rätt bra? Stjärnor på brösten och andra standardtatueringar. Hur fan tänker man?

Ademius
2011-07-13, 13:33
Tatueringar går bort helt. Jag tycker det ser smaklöst ut.

Nitrometan
2011-07-13, 13:34
Vad menar du med skabbigt?

Rävskabb?

Men, ja, de flesta tatueringar jag ser ser ut som om de har gjorts med kniv och bläck av en blind nioåring med spasmer. :(

hallar
2011-07-13, 13:42
Jag tycker inte tatueringar ser bra ut.

Fartman
2011-07-13, 13:50
Jag tycker i regel att det ser skabbigt ut, de flesta tatuerade jag ser skulle se bättre ut utan tatueringar. Men som alltid vid generaliseringar finns undantag.
Förr i tiden var det ju iaf lite ovanligare med tatueringar men nu är det ju så sjuuukt vanligt att det blir direkt svennigt.

eternallord
2011-07-13, 13:57
Det går för min del inte att generalisera så, vare sig du vill det det eller inte :) tatueringar är som kläder eller andra accessoarer, det kan vara allt från snyggt, stilrent, genomtänkt och välgjort till skabbigt, white trash och direkt snorfult. Det beror på vad det är för motiv, hur väl det äf utfört och vem som bär det.

Piranha
2011-07-13, 14:08
Inte generellt nej, men det finns en hel del skabbiga tatueringar det gör det, men det finns många snygga också.

Dock vill jag inte ha någon själv.

aijou
2011-07-13, 14:18
Trodde aldrig att det skulle vara så många som tycker att det ser skabbigt ut, men alla har ju rätt till sin åsikt. Själv tycker jag att det är bland det snyggaste som finns, så länge motivet är snyggt och välgjort. Börjar få en ordentlig samling och mer blir det. Blir ju lätt så när man är förlovad med en tatuerare. ;)

joko
2011-07-13, 14:26
Skabbigt som i motbjudande tycker jag inte att det är, men om man säger skabbigt som i att det inte känns så fräscht och spännande så är det definitivt skabbigt.

bear.flowertwig
2011-07-13, 14:27
Det går för min del inte att generalisera så, vare sig du vill det det eller inte :) tatueringar är som kläder eller andra accessoarer, det kan vara allt från snyggt, stilrent, genomtänkt och välgjort till skabbigt, white trash och direkt snorfult. Det beror på vad det är för motiv, hur väl det äf utfört och vem som bär det.

+1

Eftersom majoriteten inte tänker efter före så blir de flesta rätt intetsägande, opersonliga och trista, vissa tom skabbigt douchebagiga men det finns en del konstverk out there... Det knepigaste är att hitta en personlig stil och motiv annars blir man obönhörligen fast i en viss epok och i ett visst fack. Få saker känns väl mer fel än tribals och indianfjädrar idag.

Edit: titeln är ju förövrigt särdeles ledande i vilket svar ts vill ha ;)

Joanna
2011-07-13, 14:29
Tycker att tatueringar kan vara okej i vissa fall. Dock ger de inga pluspoäng och jag skulle aldrig skaffa någon själv. Not my thing.

baystone
2011-07-13, 14:29
I lagom kvantitet (inte för många/stora) kan det se helt ok ut.

Lellan
2011-07-13, 14:32

+1 Det GÅR verkligen inte att generalisera.

Sen gillar jag faktiskt skabbiga tatueringar.. känner en som är lite sådär "klottra på mig", i början var jag lite förfärad "kan man göra/tänka så?? Tänk om ngn tar sig.. friheter.. om man ångrar sig?". Men när jag lärde känna personen, så var det just det som var befriande. Vi lever idag, varje rynka el muskelmassa, ärr, bränna el bilring el bländande smile - är ett resultat av vem vi är. ALLA har tatueringar, om man ser det på det sättet.. ;)

Och jag lärde mig mkt bara genom den attityden, istället för att gå och förbereda sig för ett liv man ska leva, fundera på om man ska ångra sig osv så är och gör man det man är/gör i stunden. Så ser jag idag en människa med ett "skabbigt" ihopplock så får jag ju positiva förväntningar.. :) Samtidigt är det skönt med folk som inte har en endaste piercing, inte färgar sitt hår osv osv men ser stillsamt tidlöst välvårdade ut tex. Både att ha el inte ha är ju på något sätt ett statement, med tanke på hur vanligt det är.

Själv har jag nog sämsta varianten; EN liten tumavtrycksstor, ett kinesiskt tecken.. Men det är väl också ett tecken på vem jag är, antar jag. Dock har det hänt att jag satt 1/3 av ett normalstort plåster på när jag velat se ut på ett sätt där jag inte tycker den passar in.. Everything goes! :D

Nitrometan
2011-07-13, 14:58
Själv tycker jag att det är bland det snyggaste som finns, så länge motivet är snyggt och välgjort.
Mmmm. Men titta på de du ser på stan. Hur många är välgjorda? Hur många har snygga motiv?

wo0ord
2011-07-13, 15:07
Det är skabbigt och inte ha tatueringar. Eller en smaksak

aijou
2011-07-13, 15:30
Mmmm. Men titta på de du ser på stan. Hur många är välgjorda? Hur många har snygga motiv?

Absolut! Men som Lellan skrev så kan även "fula" tatueringar ha sin charm. Sen finns det ju hur många som helst som här helt smaklösa, opersonliga och bara vedervärdiga.

Frågan är ju dock extremt bristfällig. Ungefär som att fråga om man tycker att bilar är fina, eller att skägg är skabbigt. Det finns fina och det finns fula bilar. Många passar i skägg men långt ifrån alla. Man kan ju inte dra alla över en kant.:smash:

C.E.J.
2011-07-13, 15:58
Skabbigt? Helt fel ord, så nej.

Tolkia
2011-07-13, 16:01
Jag tycker att det är för vanligt förekommande nu för att man skall kunna klassa det som "skabbigt" rakt av. Det finns liksom inte en viss typ av personer som har tatueringar.

Nitrometan
2011-07-13, 16:04
Det finns liksom inte en viss typ av personer som har tatueringar.
Nej, det finns flera typer av personer. Både kriminella, sjömän, kåkfarare, prostituerade, ryggmärkesmotorcyklister och efterblivna. ;)

C.E.J.
2011-07-13, 16:05
Nej, det finns flera typer av personer. Både kriminella, sjömän, kåkfarare, prostituerade, ryggmärkesmotorcyklister och efterblivna. ;)

Glöm inte überheta kvinnor.

shadowfire
2011-07-13, 16:10
tatueringar överlag har jag inga problem med, det finns bara en gräns där när "hud" inte längre syns utan är övertäckta av något som påminner om en tecknad fantasyserie... som o gå på date med någon som är insvept i serietidningar. No offence, men där blir det lite för mkt för mig iaf, typ heltatuerade armar (överallt, runtom) osv.

Var ju en tjej här på kolo som var rätt smal o rätt så tatuerad? kommer inte ihåg vad hon hette nu... minns henne nu bara med tanke på trådens tema.

Nitrometan
2011-07-13, 16:18
Glöm inte überheta kvinnor.
Pics? Überhet kvinna med russian prison tattoos? Finnes?
Var ju en tjej här på kolo som var rätt smal o rätt så tatuerad? kommer inte ihåg vad hon hette nu... minns henne nu bara med tanke på trådens tema.
Banditen?

Ah, du menar så, C.E.J. !!

Lillgrabben
2011-07-13, 16:22
Var & en bli väl vis på sin tro, under förutsättning att de är nöjda med tatueringarna är jag glad för deras skull.

Det finns väl både snygga & mindre snygga motiv, men generellt sett är det inte något jag tycker är speciellt tilltalande, dock stör jag mig inte det minsta om människor vill skaffa tatueringar / piercingar / utsmyckningar osv.

Själv ska jag INTE skaffa ngn tatuering, känns inte riktigt som min grej! :)

Tolkia
2011-07-13, 16:23
Fed Up?

Nitrometan
2011-07-13, 16:24
Fed Up?

Just... Hon hade snygga gaddningar. Märks att de var gjorda innan 2010... ;)

Viktor_Balck
2011-07-13, 16:26
Nitro, är du såhär jobbig i verkligenheten eller är det enbart på nätet?

Jag tycker att tatueringar kan vara snyggt, men det är som många skrivit beroende på vem det sitter på och personen i frågas stil.

shadowfire
2011-07-13, 16:37
Fed Up?

Japp!
Skittrevlig o go person på många vis, kom bara o tänka på henne på temat tattoooos.

shadowfire
2011-07-13, 16:39
Banditen?
banditen, som för övrigt gör comeback här på kolo nu ju, har mest lite texter o annat, jag syftade som sagt på fed up som var lite mer "härrkårr" på tatooosidan.
fed up påminde mig sjukt mkt om en av ensammammasökertjejerna nu sist, en rockabillytjej =)

Nitrometan
2011-07-13, 16:42
Nitro, är du såhär jobbig i verkligenheten eller är det enbart på nätet?
Orka vara jobbig. Jag lägger ner.

Tänkte jag skulle lära mig av Cilia i tråden om shorts, bar överkropp eller verkstadsoverall på alla. Men jag orkar inte.

:(

http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=147725

Ponitus
2011-07-13, 16:42
Tatueringar är bra grejor.

Jockefoten
2011-07-13, 16:44
Tycker de är rätt onödiga. Är själv tatuerad (skrev DIF på axeln när jag var 14). Idag nästan 10år senare känns det inte lika viktigt med "ink". Kanske tatuera in en handlarlapp när jag blir gammal och senil:
Pepsi Max
Kvarg
Kyckling

stockinger
2011-07-13, 16:50
Smaken är som baken, men jag tycket inte tatueringar är skabbigt.
Har några själv och fler kommer de bli... ;)

bear.flowertwig
2011-07-13, 16:53
Tycker de är rätt onödiga. Är själv tatuerad (skrev DIF på axeln när jag var 14). Idag nästan 10år senare känns det inte lika viktigt med "ink". Kanske tatuera in en handlarlapp när jag blir gammal och senil:
Pepsi Max
Kvarg
Kyckling

Det vore iofs på allvar en fantastisk tatuering. En sleeve med bakverk eller bacon är en annan lysande idé.

Ademius
2011-07-13, 17:01
Jag tycker att det är för vanligt förekommande nu för att man skall kunna klassa det som "skabbigt" rakt av. Det finns liksom inte en viss typ av personer som har tatueringar. Jag tycker att det är oberoende "skabbigt". En tatuering i sig är "skabbig" oavsett vem som bär den, vad den föreställer osv. Jag tycker det inte passar någon, man inte söker efter slusklooken eller något av de nitrometan räknade upp.

Ok eftersom nitrometan backade så känns det allmänt bara tacky och som jag tidigare nämnt smaklöst med tatueringar.

hahavaffan
2011-07-13, 17:15
Skabbigt? Nej.

http://pajaspatimlon.blogg.se/images/2008/mr_cool_ice2_16391938.jpg

Ibland fult? Absolut :D

Bailah
2011-07-13, 17:19
Jag tycker det ser lite white trash / smutsigt ut ;<

Nitrometan
2011-07-13, 17:21
Jag tycker det ser lite white trash / smutsigt ut ;<

Äsch. Titta på Mr Cool Ice, inte är det fel med lite bläck...

von huff
2011-07-13, 17:23
Vad är inte white trash nuförtiden?Så helvetes löjligt uttryck, du är wt om du äger volvo,har keps,har hårig pung osv osv det tar aldrig slut

Bailah
2011-07-13, 17:40
Vad är inte white trash nuförtiden?Så helvetes löjligt uttryck, du är wt om du äger volvo,har keps,har hårig pung osv osv det tar aldrig slut

Volvo, keps, hårig pung har nog inte mycket med white trash och göra. Inte för mig iaf, tatoo's däremot är en annan femma. I mitt tycke iaf !

Ademius
2011-07-13, 18:05
Vad är inte white trash nuförtiden?Så helvetes löjligt uttryck, du är wt om du äger volvo,har keps,har hårig pung osv osv det tar aldrig slut Skulle nog inte kalla just det du räknade upp wt, men väl smaklöst och att sakna stil. Volvo känns väl bara fantasilöst, men jag orkar inte med status och prestigehetsen med kapitalförstörande bilar.

Angel
2011-07-13, 18:07
Ja, det är skabbigt och otroligt fult. Jag har väldigt svårt att få någon vidare högre respekt för någon med synliga tatueringar, tyvärr. Känner likadant för piercingar.

Vunnis
2011-07-13, 18:13
Ja, det är skabbigt och otroligt fult. Jag har väldigt svårt att få någon vidare högre respekt för någon med synliga tatueringar, tyvärr. Känner likadant för piercingar.

Funkar det likadant med någon som du tycker har ful frisyr eller fula kläder också?

Fartman
2011-07-13, 18:15
Skulle nog inte kalla just det du räknade upp wt, men väl smaklöst och att sakna stil. Volvo känns väl bara fantasilöst, men jag orkar inte med status och prestigehetsen med kapitalförstörande bilar.

Fast det är klart när det gäller bilar är väl det mesta som inte är custom eller klassiker rätt fantasilöst. Man är ju inte precis fantasifull för att man har råd att åka till bilhandlarn och köpa den snyggaste/dyraste kärran.

Ademius
2011-07-13, 18:22
Fast det är klart när det gäller bilar är väl det mesta som inte är custom eller klassiker rätt fantasilöst. Man är ju inte precis fantasifull för att man har råd att åka till bilhandlarn och köpa den snyggaste/dyraste kärran. Jo, det är därför bilar är så tråkiga för det mesta. Jag ser det mer som ett onödigt dyrt (i de flesta fall) transportmedel.

Angel
2011-07-13, 18:25
Funkar det likadant med någon som du tycker har ful frisyr eller fula kläder också?

Beror på hur jäklig frillan är.

V.N
2011-07-13, 18:27
Så länge personen ser bra ut, tatueringarna är snygga & välgjorda är det helt okej!
Men annars är det också okej!

http://i51.tinypic.com/v30meq.jpg

Tricce
2011-07-13, 18:32

http://images2.fanpop.com/image/photos/8500000/Torres-tattoo-OLALLA-wags-8595297-670-450.jpg

aijou
2011-07-13, 18:35

Moget. Kul att se att folk "inte" är trångsynta. Det är en sak att tycka att det är fult och "skabbigt" men när man dömer en person enbart på grund av en sådan ytlig sak så är det fan illa. *spy*

Sheogorath
2011-07-13, 18:35
Öhm... Vem är det Tricce?

Tricce
2011-07-13, 18:37
Öhm... Vem är det Tricce?

Minns jag rätt är det Angels (fd)drömkille.

Sheogorath
2011-07-13, 18:38
Minns jag rätt är det Angels (fd)drömkille.

Hahaha då är det jävulskt rolig ironi! Sorry, Angel :D Eller han kanske slutade vara Da Man när han skaffade sig lite kladd på armen?

agazza
2011-07-13, 18:42
Jag har inga tatueringar. Hade dom varit gratis kanske jag hade kunnat tänkt mig att ha det.

skabbigt beror ju helt på motiv och person och placering.

Angel
2011-07-13, 18:45
Moget. Kul att se att folk "inte" är trångsynta. Det är en sak att tycka att det är fult och "skabbigt" men när man dömer en person enbart på grund av en sådan ytlig sak så är det fan illa. *spy*

Oj förlåt, jag trodde jag var inne i tråden "Vill ha din åsikt om tatueringar?" och inte tråden "Välkommen att ha din åsikt, men stämmer den inte med aijou´s så är du trångsynt".

Ang Torres så har han gjort värre saker, men den är inte snygg. Inte motivet heller.

Alexton
2011-07-13, 18:47
tatueringar är precis som med folk, de fula är skabbiga.

Sheogorath
2011-07-13, 18:48
Bra där Angel! Filmjölk efterlyser ju explicit generaliserade och en massa fördomar. Inga "om" och "å andra sidan" och sån skit. Jag får negativa associationer när jag hör "tatuering" (tänker på stadsbönderna på mitt gym etc) och svarade därför "skabbigt".

Tricce
2011-07-13, 18:49
Ang Torres så har han gjort värre saker, men den är inte snygg. Inte motivet heller.

Du har alltså ingen högre respekt för Torres?

Lychgate
2011-07-13, 18:58
Är tatuerad och har säkert flera som är "skabbiga" i både andra tatuerades ögon samt vanliga svenssons.

Tycker själv att en hel del är "skabbigt" såsom stjärnor, svalor, allt japanskt på västerlänningar etc. Dock bryr jag mig inte i längden.

Mitt svar blir: Det beror på. :smash:

Trance
2011-07-13, 19:00
Jag har börjat gilla vissa tatueringar mer och mer. Men med tanke på att jag är en ganska töntig nörd så gillar jag när personer med specialintressen tar det ett steg längre och får ner det som en tatuering också.

Nörd-tatueringar:
http://blogs.discovermagazine.com/loom/science-tattoo-emporium/

http://i.imgur.com/3HUaC.jpg

http://blogs.discovermagazine.com/loom/wp-content/blogs.dir/27/files/science-tattoo-emporium/tight-junction-gene.jpg

http://blogs.discovermagazine.com/loom/wp-content/blogs.dir/27/files/science-tattoo-emporium/periodic.jpg

Jag tycker sådant är väldigt roligt så det betyder nog att jag är mer tolerant mot tatueringar överlag nu dessutom.

Angel
2011-07-13, 19:01
Du har alltså ingen högre respekt för Torres?

Vilken del av mina inlägg i denna tråden är oläsliga?

Sheogorath
2011-07-13, 19:01
Hmm... Torres. Verkar vara någon slags fotbollspelare.

Viktor_Balck
2011-07-13, 19:02

Är du så ytlig?

Tricce
2011-07-13, 19:03
Vilken del av mina inlägg i denna tråden är oläsliga?

Nåväl dock måste det varit som du skrev "varit väldigt svårt" för dig att "få någon högre" respekt för honom.

Angel
2011-07-13, 19:06
Nåväl dock måste det varit som du skrev "varit väldigt svårt" för dig att "få någon högre" respekt för honom.

Jag vet inte riktigt varför det intresserar dig så. Men jag skickar dig ett svar på PM.

Tricce
2011-07-13, 19:08
Jag vet inte riktigt varför det intresserar dig så. Men jag skickar dig ett svar på PM.

Det intresserar mig inte. Men när man kommer med en ganska stark åsikt om tatueringar och dom som bär dom då man själv stolt haft en person som har dessa tatueringar som sin avatarbild så undrar man ju.

Angel
2011-07-13, 19:12
Det intresserar mig inte. Men när man kommer med en ganska stark åsikt om tatueringar och dom som bär dom då man själv stolt haft en person som har dessa tatueringar som sin avatarbild så undrar man ju.

Jag svarade på trådens fråga.
Du kan läsa ditt PM nu.

SiSenior
2011-07-13, 19:32
Finns snygga, finns fula. Har själv flera stycken så visst gillar jag de.

aijou
2011-07-13, 19:49
Oj förlåt, jag trodde jag var inne i tråden "Vill ha din åsikt om tatueringar?" och inte tråden "Välkommen att ha din åsikt, men stämmer den inte med aijou´s så är du trångsynt".

Jasså? Jag trodde att det var tråden "Är tatueringar skabbigt?".

Klart du har rätt till din åsikt, vilket ger mig rätt till min åsikt att din åsikt (i det här fallet) är trångsynt. Kan inte förstå hur man kan tappa respekten för någon för att personen i fråga har lite bläck i/under huden. Men om du tycker så, så är det så klart upp till dig.

shadowfire
2011-07-13, 19:56
http://images2.fanpop.com/image/photos/8500000/Torres-tattoo-OLALLA-wags-8595297-670-450.jpg

hahaha, ojoj, dooooooschbaaaaaaaagszzzzzzzzzz =)

bear.flowertwig
2011-07-13, 21:16
Jag har börjat gilla vissa tatueringar mer och mer. Men med tanke på att jag är en ganska töntig nörd så gillar jag när personer med specialintressen tar det ett steg längre och får ner det som en tatuering också.

Nörd-tatueringar:
http://blogs.discovermagazine.com/loom/science-tattoo-emporium/

http://i.imgur.com/3HUaC.jpg

http://blogs.discovermagazine.com/loom/wp-content/blogs.dir/27/files/science-tattoo-emporium/tight-junction-gene.jpg

http://blogs.discovermagazine.com/loom/wp-content/blogs.dir/27/files/science-tattoo-emporium/periodic.jpg

Jag tycker sådant är väldigt roligt så det betyder nog att jag är mer tolerant mot tatueringar överlag nu dessutom.

+1 men det beror ju på att de är personliga och genomtänkta, vilket 99% av alla andra tatueringar, nörd eller ej, inte är.

Pez
2011-07-13, 21:22
Att ta åt sig samt argumentera runt en enskild individs åsikt rörande ett ämne eller företeelse som syftar till relativa förhållanden är inte ovanligt, men inte heller så vidare smart. När det drar iväg till slutsatser och påståenden om individens generella personlighet utifrån dennes åsikt börjar man närma sig "peta i elkontakt med metallbestick"-zonen.

Vad vill jag säga med det? Jo - håll er till ämnet ffs.

C.E.J.
2011-07-13, 21:28
Bra där Angel! Filmjölk efterlyser ju explicit generaliserade och en massa fördomar. Inga "om" och "å andra sidan" och sån skit. Jag får negativa associationer när jag hör "tatuering" (tänker på stadsbönderna på mitt gym etc) och svarade därför "skabbigt".

Själv får jag associationer till kriminella och andra samhällets utstötta. Skabbig beskriver dock inte känslan, för mig, så jag valde albatross. 'Puckat' skulle jag kalla det.

filmjölk
2011-07-13, 21:41
Själv har jag ett par skabbiga wt- tatueringar. Men jag lägger ingen negativ värdering i att vara skabbig och white trash utan är ganska nöjd med det.

Jpn
2011-07-13, 21:57
Jag tycker inte det är skabbigt med tatueringar. Men det är ju skillnad på tatuering och tatuering. Jag är dock inte så förtjust i tjejer med tatueringar, eller det är imo väldigt få tjejer som "passar" med tatueringar.

LoTiX
2011-07-13, 21:59
Nej det tycker jag inte. Dock kan jag räkna antalet tatueringar jag verkligen gillar på en hand. Då inkluderar jag även alla bilder jag sett genom åren.

Med lite bättre inkomst och ork att leta upp de bästa tatuerarna och sätta mig i en 18 månader lång kö så kommer jag förhoppningsvis ha en texttatuering jag är nöjd med.

MojjMojj
2011-07-13, 22:07
Tatueringar kan vara riktigt riktigt snyggt/vackert, men majoriteten är det inte i mina ögon. Samma sak med kläder, sminkning, piercingar osv.

OT: Såg en som hade tatuerat in det där Tele2-fåret på ryggen, skelögd och ful som saaatan. Sedan detta "buhu, cry cry, TT, känslomässiga bs'et" runt tatueringar gör mig lite less. Så många som tror/tycker det ska vara någon mening i tatueringar man gör ist för att man bara tycker just den stilen/tatueringen var snygg.

eternallord
2011-07-13, 22:11
För att sätta saker i perspektiv för de som inte kan skilja på tatueringar och tatueringar:

Skitfult motiv, exceptionellt dåligt utfört och klyschigt, helt enkelt skit rakt igenom:

http://www.galleryoftattoosnow.com/badtattoosHOSTED/images/gallery/TRIBAL.jpg

Väl genomtänkt motiv, exceptionellt bra utfört och med en unik touch:

http://img50.imageshack.us/img50/2837/tat5sx1.jpg

Imni
2011-07-13, 22:13
Ser bedrövligt ut.

Tack. Trodde inte jag skulle få höra detta av en moderator.

shadowfire
2011-07-13, 22:14
För att sätta saker i perspektiv för de som inte kan skilja på tatueringar och tatueringar:
oj, den första tilltalade mig massor o mer

Pudzianovski
2011-07-13, 22:28

Du är blind shadow :D

Pungis
2011-07-13, 22:28
Folk som tycker tatueringar är skabbigt är väl folk vars största passion är långa promenader och frimärkssamlingar..

Det är mitt intryck

/Otatuerad

bear.flowertwig
2011-07-13, 22:29

Har du inredningshjälp? :D ;)

shadowfire
2011-07-13, 22:33
Du är blind shadow :D

Har du inredningshjälp? :D ;)

hahaha, näh, den andra vara bara så mkt o så plottrigt så det var migränvarning.. så den första tilltalade mig mer. Därmed inte sagt den var snygg, men jag slapp känna mig som nyinkommen på ett raveparty iaf. :)

tossefar
2011-07-13, 22:38
Jag har aldrig sett en snygg tatuering.

andyone
2011-07-13, 22:44
Ser bedrövligt ut.™

V.N
2011-07-13, 22:45
Jag har aldrig sett en snygg tatuering.

http://guajars.files.wordpress.com/2011/03/lol-face-meme.jpg

tp_88
2011-07-13, 23:26
Ser bedrövligt ut.
This.

C.E.J.
2011-07-13, 23:30
Folk som tycker tatueringar är skabbigt är väl folk vars största passion är långa promenader och frimärkssamlingar..

Det är mitt intryck

/Otatuerad

Jag tycker folk som har tatueringar är fåniga som behöver uttrycka "vem de är" med ord/bilder på sin kropp.

i all välmening emvehå

ddewe
2011-07-14, 07:09
Jag tycker tatueringar såsom "Amor vincit omnia", "Carpe Diem" och dylikt är skabbiga då de är så mainstream att jag får kväljningar av blotta tanken, men jag kan för övrigt inte dra alla andra tatueringar över en kam och säga att alla är fina/fula. Har själv en tatuering som har ett högt sentimentalt värde hos mig, och då jag vet att många andra tatuerar sig i samma syfte så kör jag ändå på att tatueringar är bra.

Oxe
2011-07-14, 07:43
Jag uppfattar tatueringar som en skabbig företelse rent generellt, dessa passar ett fåtal människor som mångt och mycket inte accepterar samhällets vanliga sociala normer, runt mina prefirenser så är det vanligt med div tatueringar för att vissa lite sitt utanförskap och man bär upp dessa med en fuck the world attityd. Detta passar många av dessa människor jag 'respekterar' dessa för det passar deras image trots att jag primärt finner företelsen 'skabbig', det värsta jag vet är personer som dragit på sig en massa saker som dom inte har backning för....

supercharge
2011-07-14, 08:37
Är inte tatueringar ganska endimensionellt egentligen? Alltså ponera att du tatuerar dig när du är 18, är du då verkligen så naiv att du tror att motivet kommer vara representativt för dig när du är 40? Människor förändras, kroppen förändras, men tatueringen sitter kvar.

Och om du nu tatuerar in någonting relativt beständigt, det kinesiska tecknet för lycka, eller något annat lika otroligt kliché - lycklig vill man väl alltid vara, inte sant? - blir man då inte trött på tatueringen efter ett tag? Folk byter ju skor, kläder, bil och frisyr från en vecka till en annan, men tatueringen tror man sig kunna stå ut med hela livet?

- Men man kan ju faktiskt ta bort den, eller måla över, säger någon då. Ja, men har man i så fall då inte missat poängen med alltsammans någonstans?

312
2011-07-14, 08:41
Tycker att ALLA tatueringar är snygga, spelar ingen roll hur det ser ut. Kan vara en riktigt skev stor smileygubbe som skjuter sig själv i huvudet över hela bröstet; Still awesome!

PixelMiner
2011-07-14, 11:01
Enkelt uttryckt så är det väl oftast så här:
Bara för att du har en tatuering så är du inte skabbig.
Men om du är skabbig så finns det oftast en tatuering på dig.

Lellan
2011-07-14, 11:32
Enkelt uttryckt så är det väl oftast så här:
Men om du är skabbig så finns det oftast en tatuering på dig.

Ännu enklare:

Men om du är skabbig och har en tatuering är du skabbig.
Har du ingen tatuering, men är skabbig, så är du skabbig.

Jag tycker det är skabbigare att döma ut personer som skabbiga pga tatueringar fast man vet att det är fel. Då har man skabbig slutledningsförmåga.

Skabbighet visar sig tydligare i ett överlägset grin, en nonchalant uppsyn eller död blick.

King Grub
2011-07-14, 11:34
Tack. Trodde inte jag skulle få höra detta av en moderator.

Vad har mitt moderatorskap med min personliga åsikt om en sak att göra?

Vi moderatorer har egna åsikter och deltar i trådar precis som alla andra.

Trance
2011-07-14, 12:01
Är inte tatueringar ganska endimensionellt egentligen? Alltså ponera att du tatuerar dig när du är 18, är du då verkligen så naiv att du tror att motivet kommer vara representativt för dig när du är 40? Människor förändras, kroppen förändras, men tatueringen sitter kvar.

Och om du nu tatuerar in någonting relativt beständigt, det kinesiska tecknet för lycka, eller något annat lika otroligt kliché - lycklig vill man väl alltid vara, inte sant? - blir man då inte trött på tatueringen efter ett tag? Folk byter ju skor, kläder, bil och frisyr från en vecka till en annan, men tatueringen tror man sig kunna stå ut med hela livet?

- Men man kan ju faktiskt ta bort den, eller måla över, säger någon då. Ja, men har man i så fall då inte missat poängen med alltsammans någonstans?

Spelar det någon roll egentligen? Låt oss säga att man som 18-årig tatuerade in en Commodore 64 för att man älskade den datorn. Den kanske inte representerar en själv som 40-åring men och andra sidan så representerar den minnet av hur man var som 18-årig.

tntballe
2011-07-14, 12:15
Spelar det någon roll egentligen? Låt oss säga att man som 18-årig tatuerade in en Commodore 64 för att man älskade den datorn. Den kanske inte representerar en själv som 40-åring men och andra sidan så representerar den minnet av hur man var som 18-årig.

+1
Och så slutar man tänka på att man har en, är bara när någon nämner dom som man tänker på dom.
Postat via en mobil enhet

Fredszky
2011-07-14, 12:55
jag kommer ihåg en bekant som sa såhär om sin tatuering (10 år sen):

"...jag skaffade ju min tribal innan det var mäjnstream va" ok? vilken tur :)

jag tycker tatuering är så vanligt, tråkigt, och följaströmmen-aktigt. kostar pengar, och sen sitter det där, i hopp om att folk ska tycka personen är liiiite häftigare nu.

MasterChief
2011-07-14, 13:05
Jag orkar faktiskt inte tycka något om okända människors behov av att tatuera sig. Jag vill inte göra det själv och jag ser helst inte att den flicka jag pussar på bär stora drakar på kroppen. Mer än så orkar jag inte fundera på det.

Quint
2011-07-14, 13:16
En tatuering kan aldrig åstadkomma några pluspoäng hos mig. I bästa fall plus-minus noll. Hantverket må vara imponerande, men jag tycker inte om idén att låsa ett konstverk, en utsmyckning till sin egen kropp och person så pass definitivt. Jag ser det som en potentiell begränsning.

+1

Har blivit lite mer tolerant vad gäller tatueringar på senare tid, förut ansåg jag att nästan alla tatueringar hade en negativ effekt på utseendet. Nu förtiden hamnar de flesta (utom de riktigt stora och/eller färgglada) på "plus-minus noll" nivån, men har än så länge inte sett någon där tatueringen utgjort en förbättring.

Epson
2011-07-14, 13:38
lustigt att det är så många som blir förstå-sig-påare när det pratas om tatueringar :D

jag är rätt mycket gaddad, kommer säkert bli mer också. lite "skabbigt" är det nog allt, men det är väl en del av charmen ;)

jag får iaf ligga, har jobb samt vänner så jag är nöjd och glad även om jag är skabbig, white trash och kommer ha svårt att få vissas respekt :)