Logga in

Visa fullständig version : Stimulans av proteinsyntesen efter konditionsträning av kolhydrat+protein

King Grub
2011-07-13, 09:14
Purpose: The aim of the present study was to determine mitochondrial and myofibrillar muscle protein synthesis (MPS) when carbohydrate (CHO) or carbohydrate plus protein (C+P) beverages were ingested following prolonged cycling exercise. The intracellular mechanisms thought to regulate MPS also were investigated.

Method: In a single-blind, cross-over study, 10 trained cyclists (age 29 ± 6 yr, VO2max 66.5 ± 5.1 mL•(1•min)1) completed two trials in a randomized order. Subjects cycled for 90 min at 77 ±1% VO2max before ingesting a CHO (25 g of carbohydrate) or C+P (25 g carbohydrate + 10 g whey protein) beverage immediately and 30 min post-exercise. A primed constant infusion of L-[ring-13C6] phenylalanine began 1.5 h prior to exercise and continued until 4 h post-exercise. Muscle biopsy samples were obtained to determine myofibrillar and mitochondrial MPS and the phosphorylation of intracellular signalling proteins. Arterialized blood samples were obtained throughout the protocol.

Results: Plasma amino acid and urea concentrations increased following ingestion of C+P only. Serum insulin concentration increased more for C+P than CHO. Myofibrillar MPS was ~35% greater for C+P compared with CHO (0.087 ± 0.007 and 0.057 ± 0.006 %h-1, respectively; P = 0.025). Mitochondrial MPS rates were similar for C+P and CHO (0.082 ± 0.011 and 0.086 ± 0.018 %h-1, respectively; P = 0.025). mTORSer2448 phosphorylation was greater for C+P compared with CHO at 4 h post-exercise (P < 0.05). p70S6KThr389 phosphorylation increased at 4 h post-exercise for C+P (P < 0.05), whilst eEF2Thr56 phosphorylation increased by ~40% at 4 h post-exercise for CHO only (P < 0.01).

Conclusions: The present study demonstrates that the ingestion of protein in addition to carbohydrate stimulates an increase in myofibrillar, but not mitochondrial, MPS following prolonged cycling. These data indicate that the increase in myofibrillar MPS for C+P could, potentially, be mediated through p70S6K, downstream of mTOR, which in turn may suppress the rise in eEF2 on translation elongation.

J Physiol. 2011 Jul 11. The influence of carbohydrate-protein co-ingestion following endurance exercise on myofibrillar and mitochondrial protein synthesis.

http://jp.physoc.org/content/early/2011/07/06/jphysiol.2011.211888.full.pdf+html

Eddie Vedder
2011-07-13, 10:16
Synd att det inte fanns en grupp med enbart protein. Direkt efter ett pass förefaller det i alla fall stimulera MPS i den ansträngda muskulaturen. Till skillnad från hur det kanske blir under aktivitetens gång.

Purpose: To investigate the effect of protein ingestion on leg protein turnover and vastus lateralis muscle protein synthesis during bicycle exercise and recovery.

Methods: Eight healthy males participated in two experiments in which they ingested either a carbohydrate solution (CHO) providing 0.49 g/kg/h or a carbohydrate and protein solution (CHO+P) providing 0.49 g/kg/h and 0.16 g/kg/h during 3 h bicycle exercise and 3 h recovery. Leg protein turnover was determined from stable isotope infusion (L-[ring-13C6]phenylalanine), femoral-arterial venous blood sampling and blood flow measurements. Muscle protein synthesis was calculated from the incorporation of L-[ring-13C6]phenylalanine into protein.

Results: Consuming protein during exercise increased leg protein synthesis and decreased net leg protein breakdown; however, protein ingestion did not increase protein synthesis within the highly active vastus lateralis muscle (0.029 +/- 0.004 and 0.030 +/- 0.003 %/h in CHO and CHO+P, respectively; P = 0.88). In contrast, consuming protein, during exercise and recovery, increased post-exercise vastus lateralis muscle protein synthesis by 51 +/- 22 % (0.070 +/- 0.003 and 0.105 +/- 0.013 %/h in CHO and CHO+P, respectively; P < 0.01). Furthermore, leg protein net balance was negative during recovery with CHO intake whereas positive leg protein net balance was achieved with CHO+P intake.

Conclusion: We conclude that consuming protein during prolonged bicycle exercise does not increase protein synthesis within highly active leg muscles. However, protein intake may have stimulated protein synthesis within less active leg muscles and/or other nonmuscle leg tissue. Finally, protein supplementation, during exercise and recovery, enhanced post-exercise muscle protein synthesis and resulted in positive leg protein net balance.

Protein Intake Does Not Increase Vastus Lateralis Muscle Protein Synthesis during Cycling. Med Sci Sports Exerc. 2011 Feb 28. [Epub ahead of print]

Anders The Peak
2011-07-13, 10:25
Nu kanske man kan lyfta kolhydraternas effekt på MPS igen, efter all denna tid av betydelselöshet av att ha en inverkan på muskeluppbyggnaden

Eddie Vedder
2011-07-13, 10:28
Nu kanske man kan lyfta kolhydraternas effekt på MPS igen, efter all denna tid av betydelselöshet av ha en inverkan på muskeluppbyggnaden

De har ju inte ens testat utan kolhydrater och enbart protein. Är fosforylering av eEF2Thr56 något eftersträvansvärt för muskelbyggning?

There was no effect of the ingested carbohydrates on protein synthesis in the present study. Similarly, Miller et al. (11) did not find any effect of a smaller dose of carbohydrates (2 x 35 g) postexercise, generating a lower increase in plasma glucose and insulin concentrations compared with the present study, on the disappearance of phenylalanine from plasma into leg muscle. Whereas there is little doubt that insulin stimulates muscle protein synthesis in vitro (24), some controversy exists regarding the effect of insulin on muscle protein synthesis in vivo. Several experiments in animals have supported the notion that insulin stimulates protein synthesis (8, 12, 13). A review of experiments in humans (25) shows that the effect of insulin on muscle protein synthesis is closely related to the concurrent amino acid delivery. When amino acid delivery to muscle is maintained or increased by either infusion or ingestion of amino acids, insulin has been shown to have a positive effect on protein synthesis, whereas little or no effect of insulin on synthesis has been found when there is a simultaneous decrease in amino acid delivery. In the present study, a modest drop in amino acid concentration was observed after carbohydrate intake (Fig. 3), but there was no difference between the two groups in the inflow of amino acids (delivery) to the leg, because blood flow was slightly (but statistically no significantly) higher in CHO. However, muscle intracellular amino acid concentration was lower after drink, thereby limiting the potential response of protein synthesis to the increase in insulin concentration (24).

In conclusion, the principal finding of this study was that intake of 100 g of carbohydrates after resistance exercise improved muscle net protein balance, but the improvement was only minor compared with the reported effect of intake of amino acids. We conclude that intake of carbohydrates alone after resistance exercise will modestly improve the anabolic effect of exercise. However, amino acid intake is necessary for a maximal response.

http://jap.physiology.org/content/96/2/674.long

Effect of carbohydrate intake on net muscle protein synthesis during recovery from resistance exercise.
J Appl Physiol. 2004 Feb;96(2):674-8. Epub 2003 Oct 31.

Sniggel
2011-07-13, 10:32
Man kan fundera på om kolhydrater gör nytta för proteinsyntesen (i kombination med protein) då större mängder glykogen har förbrukats.

Hade varit intressant med en studie på styrketräning där en grupp kör styrkeinriktat i benpress, låg volym medans den andra gruppen kör hög volym i benpressen 10 reps 20 set kanske.
Båda grupperna delas sedan upp i ytterligare 2 grupper där subgrupperna antingen får cho+pro eller bara pro.

William
2011-07-13, 10:47
Är fosforylering av eEF2Thr56 något eftersträvansvärt för muskelbyggning?

Nope.

Eddie Vedder
2011-07-13, 10:49
Nope.

Anade det, om jag uppfattat det rätt så såg man effekter av CHO på den typen av syntes som må vara gynnsamt för konditionsutveckling men inte för muskelbygge.

William
2011-07-13, 11:00
Anade det, om jag uppfattat det rätt så såg man effekter av CHO på den typen av syntes som må vara gynnsamt för konditionsutveckling men inte för muskelbygge.

Det skulle möjligtvis kunna vara så men vad dom visade var ju att det inte var ngn skillnad mellan CHO och CHO+PRO men eftersom det inte utfördes ngn mättning i basaltillståndet så är det inte ens säkert att den mitokondriella syntesen ökade över huvud taget. Har för mig att det finns andra studier som visar att den inte ökar akut efterarbete.

Eddie Vedder
2011-07-13, 11:02
Det skulle möjligtvis kunna vara så men vad dom visade var ju att det inte var ngn skillnad mellan CHO och CHO+PRO men eftersom det inte utfördes ngn mättning i basaltillståndet så är det inte ens säkert att den mitokondriella syntesen ökade över huvud taget. Har för mig att det finns andra studier som visar att den inte ökar akut efterarbete.

Intressant. Får se vad Anders syftar på då. :)

Anders The Peak
2011-07-13, 12:12
Intressant. Får se vad Anders syftar på då. :)
Eddie
Vad jag än syftade på så är jag övertygad om att muskeltillväxten blir avsevärt bättre(återhämtning och superkompensation) med lite snabba kolhydrater efter träningen ca 1 gr per kg tillsammans med 0,7 gr högvärdigt protein per kg kroppsvikt eller 12 gr EAA.

Allmänheten
Men kan gärna slå ett slag för omega 3 ca 15 gr fiskolja per dag vilket också verkar ge en ordentlig fart på muskelproteinsyntesen om man nu ska försöka vara optimal.

William
Ett annat som kunde vara intressant att få höra om är hur det gick med Williams studie kring aminosyrornas påverkan på MPS. Jag hörde av Sevén att han svarade bäst på en EAA blandning. Men hur gick det för de övriga deltagarna.

William
2011-07-13, 12:19
Ett annat som kunde vara intressant att få hör om är hur det gick med Williams studie kring aminosyrornas påverkan på MPS. Jag hörde av Sevén att han svarade bäst på en EAA blandning. Men hur gick det för de övriga deltagarna.

Studien är klar och håller på att skrivas ihop. Med lite tur kommer den ut under hösten. Kan inte avslöja resultaten innan dess.

Anders The Peak
2011-07-13, 12:42
Nope.

En fråga William är det inte så muskeln växer med hjälp av att myofibrillerna växer till och i så fall kan inte svaret vara nope.

Conclusions: The present study demonstrates that the ingestion of protein in addition to carbohydrate stimulates an increase in myofibrillar, but not mitochondrial, MPS following prolonged cycling. These data indicate that the increase in myofibrillar MPS for C+P could, potentially, be mediated through p70S6K, downstream of mTOR, which in turn may suppress the rise in eEF2 on translation elongation.

William
2011-07-13, 13:07
En fråga William är det inte så muskeln växer med hjälp av att myofibrillerna växer till och i så fall kan inte svaret vara nope.

Vad dom skriver är att C+P stimulerar p70 vilket motverkar en ökning av eEF2. Det betyder att en ökad p70 fosforylering motverkar en ökad eEF2 fosforylering. Alltså, p70 upp och eEF2 ner är det man vill ha, då ökar myofibrillerna i storlek.

Med endast C resulterade i ökad eEF2 med 40% vilket alltså är dåligt för muskeltillväxt. Så: Jo.

Anders The Peak
2011-07-13, 13:22
Vad dom skriver är att C+P stimulerar p70 vilket motverkar en ökning av eEF2. Det betyder att en ökad p70 fosforylering motverkar en ökad eEF2 fosforylering. Alltså, p70 upp och eEF2 ner är det man vill ha, då ökar myofibrillerna i storlek.

Med endast C resulterade i ökad eEF2 med 40% vilket alltså är dåligt för muskeltillväxt. Så: Jo.

Tack för informationen. Men jag vet inte om man kan dra några som helst slutsatser av den här studien på muskeltillväxten hur som helst eftersom den gjordes under andra förutsättningar.

Mitt inlägg var bara ett spekulerande.

Eddie Vedder
2011-07-13, 15:25
Eddie
Vad jag än syftade på så är jag övertygad om att muskeltillväxten blir avsevärt bättre(återhämtning och superkompensation) med lite snabba kolhydrater efter träningen ca 1 gr per kg tillsammans med 0,7 gr högvärdigt protein per kg kroppsvikt eller 12 gr EAA.

Skriv då det istället för att skriva att det är viktigt för muskelproteinsyntes. Det är ju helt felaktigt. Jag säger inte emot att det kan påverka återhämtning positivt med lite kolhydrat i drinken, helt uteslutet är det inte även om jag tror att det är fullständigt onödigt för den som kan äta mat.

Anders The Peak
2011-07-13, 16:45
Skriv då det istället för att skriva att det är viktigt för muskelproteinsyntes. Det är ju helt felaktigt. Jag säger inte emot att det kan påverka återhämtning positivt med lite kolhydrat i drinken, helt uteslutet är det inte även om jag tror att det är fullständigt onödigt för den som kan äta mat.

Omformulerar mig en aning och säger att kolhydrat/glukos är avgörande för vad slutresultatet blir av den ökade proteinsyntesen.

Nu får vi utgå från att blodglukosen är låg efter träningspasset annars har de här diskussioner inget värde och detsamma gäller koncentrationen av aminosyror i blodbanan.