handdator

Visa fullständig version : Kaloribalans/överskott med chips och godis

Tobbis
2011-07-12, 15:05
Är ute och campar med familjen och det blir inte mycket mer mat än frukost, middag och gottis på kvällarna. Detta är bara under en vecka, men kan vara bra att veta i framtiden. Kan man trycka i sig chips, godis och läsk (och inte mycket protein) för att ligga kcalbalans/överskott utan att förlora muskler?

Tabbe
2011-07-12, 15:15
Är ute och campar med familjen och det blir inte mycket mer mat än frukost, middag och gottis på kvällarna. Detta är bara under en vecka, men kan vara bra att veta i framtiden. Kan man trycka i sig chips, godis och läsk (och inte mycket protein) för att ligga kcalbalans/överskott utan att förlora muskler?

Sök efter cola och winerbröd tråden :D

SiSenior
2011-07-12, 15:20
På en vecka kommer du inte hinna förlora betydande muskelmassa. Särskilt inte om du lägger du på balans/ överskott kalorimässigt.

Reaper123
2011-07-12, 15:22
Du behöver inte nojja över muskelmasseförlust då det bara är en vecka!

Dock kan det ju tänkas att du lägger på dig något hekto fett och en del vätska om det blir överskott + mycket kolhydrater! *popcorn*

StarkaUlf
2011-07-12, 15:30
Du kommer bli tjock som ett troll ;)

vicarious
2011-07-12, 15:54
Proteinbehovet för bevaring av muskelmassa är större vid underskott än överskott.

Äter ni inte någon form av proteinkälla? Min erfarenhet är att man lätt underskattar hur mycket protein man får i sig och nojjar i onödan så fort man inte får i sig sig kyckling, kvarg eller proteinpulver.

My point - oroa dig inte =)

Tobbis
2011-07-12, 15:57
Som jag sa, "Detta är bara under en vecka, men kan vara bra att veta i framtiden." men nu vet jag det! Men om det är, låt oss säga, ett år, förlorar man muskler då? Kcalöverskott men för lite protein. Förlorar man muskler eller har man kvar det man har? Tack för svaren! Saknar gymmet ;(

vicarious
2011-07-12, 15:58
Som jag sa, "Detta är bara under en vecka, men kan vara bra att veta i framtiden." men nu vet jag det! Men om det är, låt oss säga, ett år, förlorar man muskler då? Kcalöverskott men för lite protein. Förlorar man muskler eller har man kvar det man har? Tack för svaren! Saknar gymmet ;(

Omöjligt att svara på en sån luddig fråga.

Tobbis
2011-07-12, 16:56
Proteinbehovet för bevaring av muskelmassa är större vid underskott än överskott.

Äter ni inte någon form av proteinkälla? Min erfarenhet är att man lätt underskattar hur mycket protein man får i sig och nojjar i onödan så fort man inte får i sig sig kyckling, kvarg eller proteinpulver.

My point - oroa dig inte =)

Idag har det inte varit mer än två schnitzlar och ~4 glad mjölk. Vet inte näringsvärdet i dom... Men det är som sagt en vecka, så ska väl vara lugn. :). Tack för svar :)

StarkaUlf
2011-07-12, 17:04
Idag har det inte varit mer än två schnitzlar och ~4 glad mjölk. Vet inte näringsvärdet i dom... Men det är som sagt en vecka, så ska väl vara lugn. :). Tack för svar :)

kom ihåg att du även får i dig protein genom pasta/ris etc.
Men du kan nog vara lugn som alla säger, en vecka är ingenting. Kan ibland vara bra att få vila lite :)