Logga in

Visa fullständig version : Minska i fett.

MidnightPurple
2003-12-14, 15:20
Hej Alla!

Är ny här. Fick tipset av en kompis(kerbdog) igår att regga sig och diskutera med likasinnade...

Jag tänker minska i vikt från nu och fram till juni. Målet är att
gå från 88kg till under 80.

Jag kör 60 min förbränning innan frukost + 30 min efter styrkepasset vid lunchen. Måndag till fredag. En dag på
helgen går jag en långpromenad i rask takt, ca 16km vilket
brukar ta drygt 2 tim 30 min.

Försöker käka ungefär var 3e timme, vilket i mitt fall brukar bli 0900, 11.30, 1400, 1700 och 2000. Ofte består målen under dagen av kycklingfile' och frukt + grovt bröd. Tar extra mineral och vitamintillskott morgon och kväll.

Blir generallt också en proteindrink alt 1-2 bananer efter passet.

Tror ni jag kan gå iland med detta? Har tränat sedan januari 02.:eating:

King Grub
2003-12-14, 15:39
Det låter som ett bra upplägg att utgå ifrån. Allt hänger sedan på energiintaget: äter du mindre än du gör av med går du ner, äter du mer än du gör av med går du upp, hur du än tränar och knallar. Cirka 500 kcal under din +-0 nivå resulterar i en viktminskning på ungefär ett halvt kilo i veckan, och med rätt kost och rätt träning ser du till att det är fettförlust istället för muskelförlust. :thumbup:

Blir generallt också en proteindrink alt 1-2 bananer efter passet.

Antingen eller? Du behöver alltid både kolhydrater och protein efter passen, och gärna snabbare kolhydrater än frukt.

Variera gärna maten mer i allmänhet: pasta, ris, gryn och potatis istället för bara bröd och frukt, och fisk, skaldjur, kött och ägg istället för bara kyckling. Och glöm inte fettet! Det vore ett gigantiskt misstag.

MidnightPurple
2003-12-14, 15:46
Tackar för tipsen!

Jag ligger idag på 16.5% fett(ungefär). Skall posta lite framsteg hade jag tänkt.

Jag har inte målet att bli "rippad" utan bara att få en trevlig "beachform" året runt. Kan 10-12% fett vara vettigt?
Eller bibehåller man sin "mosiga" appearance då med... ;)