handdator

Visa fullständig version : Trix och tips för att hålla den torra looken

oath5
2011-07-11, 13:58
Vet att det är många här på brädan som är i god form nu.

Vad har ni för tips/trix för att hålla den torra deffade looken trots "slarv" så här i semestertider?

Jag brukar alltid vara i bra form under sommaren. Men min kropp klarar verkligen inte av kolhydrater. Bestämmer jag mig för att slarva en dag med kanske lite godis så lägger jag på mig 3-4 kg vätska direkt, och det tar minst 1 vecka att bli av med det. Dessa kilon gör en hel del på min fysik. Ser inte ut som man har deffat en dag typ.

Så kolo, avslöja era hemligheter nu :)

kimozabe
2011-07-11, 14:20
Periodisk fasta, ät mellan 12 och 20, fasta 16 timmar så hinner du bli "torr" under natten. Näringstiming, tryck majoriteten av kolhydraterna så nära efter träningspasset som möjligt. Drick ett glas torrt rötjut till sista måltiden eller ta en liten whiskey (alcohol, vätskedrivande).

Förstår din tanke, räcker med en rejäl måltid så ser man ut som alla andra ;)

oath5
2011-07-11, 14:46
Periodisk fasta, ät mellan 12 och 20, fasta 16 timmar så hinner du bli "torr" under natten. Näringstiming, tryck majoriteten av kolhydraterna så nära efter träningspasset som möjligt. Drick ett glas torrt rötjut till sista måltiden eller ta en liten whiskey (alcohol, vätskedrivande).

Förstår din tanke, räcker med en rejäl måltid så ser man ut som alla andra ;)

Har kört PF i cirka 4 år nu. Har testat alkohol innan läggdags men det hjälper inte :)

Kischen
2011-07-11, 14:51
Har kört PF i cirka 4 år nu. Har testat alkohol innan läggdags men det hjälper inte :)

Dricka alkohol bara för att se torr ut? Ok. *mini

Reaper123
2011-07-11, 14:53
Låter som du och jag lider av samma problem, kan lätt lägga på mig 5-6kg under ett dygn.

Mer än en förbannat hård kväll på krogen så har jag bara hittat en till lösning, hålla sig borta från kollisarna! *gah!*

Minimera även mitt saltintag, vet dock inte hur pass mycket detta spelar in jämfört med hur bra kolhydrater binder vätska!

kajjm
2011-07-11, 16:04
Alkohol = en massa kcal

Inte bättre att dricka säg... hm..... KAFFE? XD

oath5
2011-07-11, 16:36

Alkohol = en massa kcal

Inte bättre att dricka säg... hm..... KAFFE? XD

Alkohol driver vätska. Nu snackar vi om ett glas rödvin. Alltså inte "en massa kcal".

tigerofsweden
2011-07-11, 18:49
Är du/ni verkligen i toppform då? Kan verkligen en dag förstöra formen helt?!

Vunnis
2011-07-11, 19:01
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=168474
Missade du den? Karln var ganska så rund under fötterna, drack det nog mer eller mindre rent och blev torrare och torrare.

Minimera även mitt saltintag, vet dock inte hur pass mycket detta spelar in jämfört med hur bra kolhydrater binder vätska!
salt binder väl vätska i mer eller mindre "alla vävnader", alltså även under huden/i fettvävnader där man inte vill ha den, och kolisarna binder den bara intramuskulärt - vilket sällan är dåligt.

Alkohol driver vätska. Nu snackar vi om ett glas rödvin. Alltså inte "en massa kcal".
Rödvin innehåller nog mer energi/enhet alkohol än starksprit som jag då kan tänka mig är fördelaktigt när man ska "dricka sig torr". =d

Spartansk
2011-07-11, 19:07
Skulle vilja ha en före/efter-bild på oath5 före och efter "slarvätande", för jag tycker fenomenet låter lite konstigt. Har inte upplevt det själv.

tearz
2011-07-12, 10:23
Jag kör lätt överskott och kolhydrater endast före/efter träning i princip,samt har vilodagar med cardio där jag backar totalt på kolhydraterna samt söndagarna fastar jag 24 h med proteinpulser och jag har hållit formen trots massa god mat och 4 veckors semester redan :D

Fredrik_S
2011-07-12, 10:34
Varje jävla dag orkar man ju inte vara snustorr och fin.

Men skippa maten mer eller mindre helt på torsdagen(lev på lite protein och lite fett den dagen) så du är i fin form fredag och lördag. Sen är det väl inte hela världen om man är lite vattnig sön-ons imo.
Det gäller dock att man drar sin fasta dagen INNAN man ska ut och leta kött då sexlusten kan bli rejält lidande om man väljer att fasta samma dag som man behöver prestera på topp...

312
2011-07-12, 10:35
Såg att Fredrik_S hade postat, så innan jag tittade inlägget så sa jag för mig själv "50 spänn på att han har skrivit nåt om sex eller liknande" - BAM, jag hade rätt. Ska ge mig själv 50kr sen. :)

Reaper123
2011-07-12, 12:13
Det gäller dock att man drar sin fasta dagen INNAN man ska ut och leta kött då sexlusten kan bli rejält lidande om man väljer att fasta samma dag som man behöver prestera på topp...+1 på den. Sjukt att kosten kan vara så viktig i "allt" man gör, så gäller att planera mycket väl som du påpekade! :D

z_bumbi
2011-07-12, 12:24
Börja ät kolhydrater regelbundet. Det är en klassiker bland folk med konstig syn på kroppen att de sväller upp rejält om de äter vanlig mat men efter några månader brukar det normalisera sig.