Visa fullständig version : Hur mycket skulle ni betalt för absolut kontroll på kalorierna?
Information om exakt hur många kalorier du gör av med och hur många du intar varje dag?
Själv skulle jag börjar med slavhandel. :)
Akerhage
2011-07-08, 18:08
13kr och 37 öre
Känns som att jag skulle vunnit en auktion, om det var vi som var närvarande.
en hundring kan det vara värt.
apagul - du växer ifrån optinojjandet ;)
SiSenior
2011-07-08, 18:14
50 cent.
mattilainen
2011-07-08, 18:16
hur länge? livstid? Kanske 1 000 kr då. Eller 50 kr månaden :=)
hur länge? livstid? Kanske 1 000 kr då. Eller 50 kr månaden :=)
Applikationen kan du använda livet ut. *drool*
Eddie Vedder
2011-07-08, 18:41
Inte ett öre. Jag skulle nog ärligt talat kunna offra lite för att någon dag då och då få vakna upp utan att kunna ett skit om mat mer än att jag äter det som är gött och tills jag är mätt. Vilken befrielse det skulle vara.
Inte ett öre. Jag skulle nog ärligt talat kunna offra lite för att någon dag då och då få vakna upp utan att kunna ett skit om mat mer än att jag äter det som är gött och tills jag är mätt. Vilken befrielse det skulle vara.
Hah, visste väl att du inte var en äkta nörd.
SiSenior
2011-07-08, 19:08
Känner precis samma sak och har tänkt den tanken många gånger. Man var bra dum och började hänga här på kvällarna istället för framför TV:n.
Gör det då..
För mig är träning och kost en livstil, en livstil som jag valt. Gillar inte det där offertänkandet. Ungefär som de som gråter ut att "jag måste träna för brudarna, buh huh buh huh."
Jag är alltid mätt. Stort sett. *rolleyes*
Sparven från Minsk
2011-07-08, 19:15
Några 100 kr max
Jag har fått för mig att du käkar värsta gourmetmaten och inte bara fisk och riskakor?
Sheogorath
2011-07-08, 19:20
Kanske 60' - 100 k förutsatt att jag kan välja att använda "appen" eller låta bli. Något sådant. Sjukt soft ju.
Järvskan
2011-07-08, 19:27
I så fall hade jag också velat ha absolut kontroll på min förbränning.
Sheogorath
2011-07-08, 19:29
I så fall hade jag också velat ha absolut kontroll på min förbränning.
Information om exakt hur många kalorier du gör av med och hur många du intar varje dag?
:confused:
För hela livet skulle jag kunna sträcka mig till 4k rakt av, eller kanske 100/månad.
0kr.+1
Edit: inte +1 krona då, utan... ja, ni vet... jag håller med.
Järvskan
2011-07-08, 22:18
:confused:
Ups, läste inte hela meningen :D
Svar: 2,50 euro
Sheogorath
2011-07-08, 22:20
Förstår ni inte att det här är nyckeln till den perfekta deffen och den perfekta bulken? Värt flera tusen om man kan stänga av den. :D
Beror helt på hur det skulle fungera, skulle jag kunna ha den som en app till min iphone och kunna stänga av den (viktigt) så skulle jag kunna betala hur mycket som helst om den höll hela mitt liv.Men då skulle jag vilja veta absolut allt skulle vilja kunna titta på en kaka o se hur mycke kcal den har i sig tex.
Spartansk
2011-07-08, 23:04
Om jag köper en sån här grej vill jag veta hur min kaloriförbrukning kommer se ut innan jag stoppar matbiten/vätskan i munnen. Det vore ju sugigt om man siktar på säg 100 kcal underskott, man har 50 kcal kvar i kaloribudgeten, sveper en drink, och så visar det sig att drinken innehöll 150 kcal. D'oh!
Skulle nog kunna betala ett par tusen, skulle snarare ge mig mindre nojja.
Eddie Vedder
2011-07-09, 09:39
Gör det då..
Du fattar uppenbarligen inte vad jag skrev.
Jag har fått för mig att du käkar värsta gourmetmaten och inte bara fisk och riskakor?
Ja jag äter ofta det jag gillar, lagar mycket mat när jag är hos föräldrarna, jag ratar mycket typisk "byggarmat" och jag är inte hysterisk med kaloriräkning. Men det handlar inte om det, jag vet ju fortfarande det jag vet. Jag vet ju fortfarande att pizzan innehåller protein, fett, kolhydrater, kalcium i osten, lykopen i tomatsåsen etc. Den ger mig ingen ångest men det vore skönt att inte ens veta ett skit om det där då och då.
du fattar uppenbarligen inte vad jag skrev.
Ja jag äter ofta det jag gillar, lagar mycket mat när jag är hos föräldrarna, jag ratar mycket typisk "byggarmat" och jag är inte hysterisk med kaloriräkning. Men det handlar inte om det, jag vet ju fortfarande det jag vet. Jag vet ju fortfarande att pizzan innehåller protein, fett, kolhydrater, kalcium i osten, lykopen i tomatsåsen etc. Den ger mig ingen ångest men det vore skönt att inte ens veta ett skit om det där då och då.
+1 :(
Du fattar uppenbarligen inte vad jag skrev.
Har för mig att alkohol brukar få en att sluta tänka!;) Nej men det du pratar om gäller väl det mesta man har mycket kunskap om. Skulle vara skönt att stänga av all kunskap ibland (utan alkohol).
Om jag fick sätta upp vad för näring jag vill få i mig på en dag: X antal kalorier protein/kolhydrater/fett och fick alla dessa måltider lagade och serverade varje dag hade jag kunnat betala riktigt mycket!
+ jävligt mycket på det där.
koffein_beroende
2011-07-09, 12:15
+1.
Kaloriräknande kommer bli min död.
Det är lätt att bli skadad och börja räkna kalorier överallt.
Det är lätt att bli skadad och börja räkna kalorier överallt.
Åh ja, verkligen. Känner igen mig.
Skadad för livet.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.