handdator

Visa fullständig version : Lyftarskor i Gbg?

napoleon123
2011-07-08, 16:12
Jag provade mina gamla lyftarskor idag (Adidas tyngdlyftarskor med träklack). Mina fötter måste ha växt de senaste fem åren, för skorna var alldeles för små. Jag vill köpa nya men inte över nätet, för jag vill kunna prova dem först. Finns det något ställe i Göteborg man kan åka till och prova?

hillbilly90210
2011-07-08, 17:59
Jag köpte mina på Budo & Fitness, kommer inte ihåg vad gatan heter men det ligger nära Vasaplatsen.

napoleon123
2011-07-09, 16:53
Jag köpte mina på Budo & Fitness, kommer inte ihåg vad gatan heter men det ligger nära Vasaplatsen.

Tack! Hittade adressen, samt butiken på nätet. De hade tre Adidasmodeller:

1. Adidas Ironwork III
2. Adidas Power Perfect II
3. Adistar Weightlifting

Vilken bör jag köpa? Jag tänker använda dem till vanliga bakböjar. Väger 70 och är jävligt svag, men tänker bli jättestark.

Rickard
2011-07-09, 17:16
Tror bara att det är Power Perfect dom har inne om dom har några i lager.
Kamisport säljer också Adidas lyftarskor.

Om priset inte spelar någon roll så kan det ju vara kul att gå på ett par Adistar. Men mellan PP/IW tror jag inte det är någon större skillnad, mer än att klacken i PP inte är riktigt lika hård. Men det märker man endast vid snabba lyft och inte knäböj.

napoleon123
2011-07-09, 19:40
Adidas skor har egentligen lite smal läst för mig. Jag har hört att det ska finnas ett märke från Polen eller Tjeckien eller nåt som gör lyftarskor. Vad heter märket och var hittar jag skorna?

Rickard
2011-07-09, 19:44
Adidas skor har egentligen lite smal läst för mig. Jag har hört att det ska finnas ett märke från Polen eller Tjeckien eller nåt som gör lyftarskor. Vad heter märket och var hittar jag skorna?

Vet att det finns ett sånt märke, men inte vad det heter.
Men do-win och vs athletics är breda skor.

groda
2012-04-11, 20:51

Du kanske syftar på Mirunz, finns på powerzite