Visa fullständig version : någon som vet vad ca 12 pistagenötter väger?
någon som vet ungefär, dessa är ju så små?
100 gram ca 650 kcal.
jag måste skaffa en våg :)
är rätt exalterad över detta underbara forum som jag är NY medlem på, därav alla exalterade frågor jag har :)
lorithas
2011-07-06, 11:59
Eftersom jag inte har en aning drar jag till med 19 gram!
1 vanlig jordnöt ska väl väga ungefär 1g, så kanske du kan uppskatta efter det?
vicarious
2011-07-06, 12:04
Köp en husvåg, eller sluta bry dig om exakt varenda kalori du stoppar i dig.
Köp en husvåg, eller sluta bry dig om exakt varenda kalori du stoppar i dig.
Man ska inte vara besatt, och det är jag inte. Men vill veta UNGEFÄR vad det handlar om.
1 vanlig jordnöt ska väl väga ungefär 1g, så kanske du kan uppskatta efter det?
Tack :)
Ta påsen, räkna alla nötter och sedan delar du antal gram på antal nötter. Så får du reda på vad en nöt väger i genomsnitt. Så då behöver du bara multiplicera 12 med värdet du fick fram. :thumbup:
Om du köpte med skal så kan vi ha ett problem :(
Martinio0o
2011-07-06, 12:17
Ta påsen, räkna alla nötter och sedan delar du antal gram på antal nötter. Så får du reda på vad en nöt väger i genomsnitt. Så då behöver du bara multiplicera 12 med värdet du fick fram. :thumbup:
Winning.
bustz0rz
2011-07-06, 12:19
Har för mig att en näve cashewnötter väger ungefär 50g. Min näve då alltså. Och jag har bara för mig, jag kommer inte ihåg exakt. :)
med skal, haha.
men brukar skala alla medesamma faktikst, så ja slipper göra d på morronen, när ja äter d :P
Har för mig att en näve cashewnötter väger ungefär 50g. Min näve då alltså. Och jag har bara för mig, jag kommer inte ihåg exakt. :)
ok, ca 50 gram då :)
Eller så äter du de nötterna och ignorerar innehållet / bara gissar på att de innehåller 50 kcal, och till nästa gång har du skaffat en våg :) Kanske förlänger det deffen (om du nu deffar) med typ 3 timmar :-)
Doctor Snuggles
2011-07-06, 13:02
Lika mycket som 23 jordnötter.
Eller så äter du de nötterna och ignorerar innehållet / bara gissar på att de innehåller 50 kcal, och till nästa gång har du skaffat en våg :) Kanske förlänger det deffen (om du nu deffar) med typ 3 timmar :-)
deff, ja, de dagar ja inte tränar äter ja ett underskott av kcal och d dar ja tränar äter ja så mkt ja behöver.
våg ska införskaffas :)
Lika mycket som 23 jordnötter.
oj, var det ett säkert svar?
Man ska inte vara besatt, och det är jag inte. Men vill veta UNGEFÄR vad det handlar om.
*tittar på rubriken*
Can't.... Help.... It*cry*
*tittar på rubriken*
Can't.... Help.... It*cry*
du menar att de låter som dubbelmoral alltihop?
det är ju inget besatt o veta om d handlar om ja 200 kcal eller om 25, man vill ju ha ett ungefärvärde.
gah, vad jag får försvara mig på alla trådar.
Eddie Vedder
2011-07-06, 15:03
du menar att de låter som dubbelmoral alltihop?
det är ju inget besatt o veta om d handlar om ja 200 kcal eller om 25, man vill ju ha ett ungefärvärde.
gah, vad jag får försvara mig på alla trådar.
Du frågar ju förvisso om samma sak i alla sammanhang, nötter och kli, kaloriförbrukning hit och kaloriförbrukning dit. Det behöver inte vara något osunt men du bör ju räkna med att det tolkas så av oss som inte känner dig i person.
För oss är du bara Kolozzeummedlemmen SannaK som verkar väldigt besatt av allt som har med kalorier och mat att göra. Men ingen dömer dig som person.
Men ingen dömer dig som person.
Oj :em:
Nitrometan
2011-07-06, 15:12
46 gram (give or take 15 gram).
Du frågar ju förvisso om samma sak i alla sammanhang, nötter och kli, kaloriförbrukning hit och kaloriförbrukning dit. Det behöver inte vara något osunt men du bör ju räkna med att det tolkas så av oss som inte känner dig i person.
För oss är du bara Kolozzeummedlemmen SannaK som verkar väldigt besatt av allt som har med kalorier och mat att göra. Men ingen dömer dig som person.
jag tror d beror på att jag nyss blivit medlem så alla frågorna kmr påengång, hade d kommit en gång i stöten hade d inte varit ngt frågande om d.
Doctor Snuggles
2011-07-06, 15:20
oj, var det ett säkert svar?
Lika säkert som det finns järni ironi.
Commando1980
2011-07-06, 15:24
lol
Eddie Vedder
2011-07-06, 15:24
hade d kommit en gång i stöten hade d inte varit ngt frågande om d.
Jodå, de medlemmarna som postar liknande trådar med jämnare mellanrum tolkar jag på samma sätt. Även om de inte känns riktigt lika hysteriska eftersom de uppenbarligen kan äta andra saker under tiden utan att fråga på forumet.
Jodå, de medlemmarna som postar liknande trådar med jämnare mellanrum tolkar jag på samma sätt. Även om de inte känns riktigt lika hysteriska eftersom de uppenbarligen kan äta andra saker under tiden utan att fråga på forumet.
haha, ja kan förstå ja verkar hysteriskt.
sen ja blev medlem här har ja def slutat vara rädd för olika matsorter.
fast ja har alltid haft en rätt sund inställning till mat o sånt. men med allt "don't" skrivande så har man påverkats.
därför detta forum är så befriande, här kan man verkligen, och man ska absolut inte vara rädd för kolhydrater, eller fett eller vad d nu kan vara.
"ät vad du vill" sen är d upp till en själv vilken kalorimängd man vill hålla sig till.
Eddie Vedder
2011-07-06, 15:30
haha, ja kan förstå ja verkar hysteriskt.
sen ja blev medlem här har ja def slutat vara rädd för olika matsorter.
fast ja har alltid haft en rätt sund inställning till mat o sånt. men med allt "don't" skrivande så har man påverkats.
därför detta forum är så befriande, här kan man verkligen, och man ska absolut inte vara rädd för kolhydrater, eller fett eller vad d nu kan vara.
"ät vad du vill" sen är d upp till en själv vilken kalorimängd man vill hålla sig till.
Kul att du gillar Kolo! Du är varmt välkommen. :)
Kul att du gillar Kolo! Du är varmt välkommen. :)
Tack :)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.