handdator

Visa fullständig version : Studier på deff med lågt respektive högt fettintag?

Gosti123
2011-07-05, 20:04
Finns det någon studie på detta? Har hört att ett högre fettintag av omättade fetter ökar fettförbränningen, skulle vara trevligt att läsa om hur mycket skillnad det faktiskt gör med ett lågt/högt intag av diverse fetter.

Gosti

Dreas
2011-07-05, 20:09
Finns det någon studie på detta? Har hört att ett högre fettintag av omättade fetter ökar fettförbränningen, skulle vara trevligt att läsa om hur mycket skillnad det faktiskt gör med ett lågt/högt intag av diverse fetter.

GostiMöjligen den akuta. Över en lång period verkar det i regel (som jag uppfattat det) som om att kcalbalansen nästan uteslutande styr fettbalansen.

Jag sitter på fel dator, så har inte länken till tråden här på kolo där en lågkolhydratskost jämfördes med en högkolhydratskost. Men i den tråden tyckte jag de kom fram till intressanta saker.

Eddie Vedder
2011-07-06, 10:05

Gosti

Ja det finns massor. I på Google Scholar eller Pubmed och sök på "low fat diet" eller "low carbohydrate diet" eller "ketogenic diet" etc. Efter någon timme med letande hit och dit i relaterade artiklar, citeringshistorik och och referenslistor hittar du nog rätt.

Guddi
2011-07-06, 10:26

Gostihttp://traningslara.se/finns-det-en-metabol-fordel-del-i/