Visa fullständig version : Rakhyvel på posten
Gosti123
2011-07-05, 14:32
Hej, idag fick jag hem ett blått paket från Gilette där det står GRATIS RAKHYVEL, INGET KÖPTVÅNG, PROVA NU.
Grejen med det hela är att den redan har varit öppnad, vad är grejen? Har läst om några scamföretag som håller på.
Kan tillägga att de två senaste nätterna har det kommit en vit gammal bil (bor i en liten by) och lagt i grejer i diverse postlådor, såg inte om det var min postlåda dock.
Kolla om det står något på den, jag fick en gilette rakhyvel samma år som ja fyllde 18 och många polare fick det också. Den var gratis iaf och fick aldrig något om att jag skulle betala. Men kolla om du ser vilket företag du fått den från, om det är en återförsäljare för gilette som känns skum så skulle jag bli osäker. Men annars så är det nog bara reklam och som iaf funkat på mig eftersom jag alltid använder gilette nu ^^
Nitrometan
2011-07-05, 14:37
Så det var inte de här gynnarna då?
http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=157730
Gosti123
2011-07-05, 14:41
Så det var inte de här gynnarna då?
http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=157730
Nej, inte dom.
Snobbe: Aha okej, fyllde 18 för 4 månader sedan, så det är säkert en gratis hyvel.
Tyckte bara att det var lite konstigt att paketet var helt tillknycklat. Kan heller inte få ur skallen varför någon vill rota i postlådor klockan 02.00 på natten, två dagar i följd.
Saken med dom där scammarna är väl att dom har egna skumma hyvlar och använder sig inte av gilette? Ingen aning om skumma folket som rotar i brevlådor dom kanske försöker hitta några roliga paket?:)
mattilainen
2011-07-05, 14:44
jag fick en gratis rakhyvel när jag fyllde 18:) samma med alla mina kompisar. Var glad ;)
Nitrometan
2011-07-05, 14:49
Tyckte bara att det var lite konstigt att paketet var helt tillknycklat. Kan heller inte få ur skallen varför någon vill rota i postlådor klockan 02.00 på natten, två dagar i följd.
Det kan vara nån som är ute i andra ärenden.
Tror det är något alla får strax efter dem fyllt 18 nuförtiden, tyvärr så fick jag min 2 år för sent :P
Jag fick ingen när jag fyllde 18! Känner mig åsidosatt av samhället.
Galningen
2011-07-05, 15:21
Känner också hur avsaknaden av min rakhyfvel förstört min dag.
Mora spöket
2011-07-05, 15:23
Jag fick ett precis likadant paket för 1 vecka sen.. En gilette fusion med 1 rakblad, samt rabattkuponger på olika rakprodukter. Precis som Gosti123 var mitt paket också öppnat.. ingen aning varför, men jag tackar väl för ett nytt rakblad :)
Gabriel174
2011-07-05, 15:32
brorsan fick också ett för någon vecka sen
Fick också ett, efter ett flitigt letande efter några köpkrav så öppnade jag och använde min :)
Som de andra säger så brukar man få en när man fyller 18 ifrån Gilette, bra marknadsföring :)
Sålänge det inte finns någon faktura så är det inget du behöver oroa dig för.
Gosti123
2011-07-05, 16:21
Aaaawww yeaaaa
Fick inte heller någon. Använder inte Gilette dock.
Galningen
2011-07-06, 17:18
Min kom idag, dagen räddad.
Trevligt att alla är såpass lättlurade att använda hyvlarna jag doppade i hepatit B och C.
Jag fick också en! Verkar lite konstigt att nästan allas paket är trasiga/öppnade men det är bara att tacka och ta emot! :)
PepzAdept
2011-07-06, 20:56
De kanske har öppnat dem för att trycka i kupongerna?
Jag fick också det när jag fyllde 18. Var ju ett tag sen men är enda jag använder fortfarande!
Jag fick en från Wilkinson sword vilket var det som fick mig att inse att Gilette mest levde på gamla meriter och mycket reklam.
PepzAdept
2011-07-06, 21:21
Jag fick en från Wilkinson sword vilket var det som fick mig att inse att Gilette mest levde på gamla meriter och mycket reklam.
Sån fick både jag och min bror för ett par år sen. De måste ha blivit bättre sen dess för då skar man fan upp halva ansiktet när man använde dem. Helt värdelösa.
Läste 'osten', trodde det var nån ny optigrej.
Läste 'osten', trodde det var nån ny optigrej.
Har rakat ost sen '96. Enda sättet att få riktigt perfekta skivor.
Nalfaren
2011-07-06, 22:29
Kan inte vara så att Posten eller liknande scannat å sett rakblad och öppnat för att kolla så det inte var ett vapen eller liknande?
LillSkalman
2011-07-06, 22:32
Säker på att de lade saker i brevlådor då? Kan vara inbrottstjuvar som kollar vilka som inte är hemma och därför inte tagit in sin post...
Nitrometan
2011-07-07, 08:13
Kan inte vara så att Posten eller liknande scannat å sett rakblad och öppnat för att kolla så det inte var ett vapen eller liknande?
Nåja, det får de ju inte göra hursomhelst. Öppna folks brev alltså.
Nitrometan
2011-07-07, 08:22
Har du läst historien om Gilette? Mycket underhållande.
Mannen bakom:
http://en.wikipedia.org/wiki/King_Camp_Gillette
Lite Gilette:
http://en.wikipedia.org/wiki/Gillette_(brand)
Lite historia:
http://en.wikipedia.org/wiki/Safety_razor
During World War I, Gillette worked out a deal with the U.S. Armed Forces to provide Gillette safety razors and blades to every enlisted man or officer on his way to Europe as part of his standard-issue gear. By the end of the war, some 3.5 million razors and 32 million blades were put into military hands, thereby converting a substantial portion of young men to the Gillette safety razor.
The next innovation came with the introduction of the Bic disposable razor in 1974. Instead of being a razor with a disposable blade, the entire razor was manufactured to be disposable. Gillette's response was the Good News disposable razor which was launched on the US market in 1976 before the Bic disposable was made available on that market. Shortly thereafter, Gillette modified the Good News construction to add an aloe strip above the razor, resulting in the Good News Plus. The purported benefit of the aloe strip is to ease any discomfort felt on the face while shaving. Plastic disposable razors and razors with replaceable disposable blade attachments, often with one to three cutting edges (but sometimes with four and as of recently, five cutting edges), are in common use today.
Gillette introduced the first triple-blade cartridge razor, the Mach3, in 1998, and later upgraded the Sensor system by adding a third blade to create Sensor3. This escalated the "arms race" with rival Schick/Wilkinson Sword. The marketing competition for blades in a cartridge has been parodied since the 1970s. The debut episode of Saturday Night Live in 1975 included a parody advertisement for the Triple Trac Razor, shortly after the first two-blade cartridge for men's razors was advertised. In 2004, a satirical article in The Onion entitled "Fuck Everything, We're Doing Five Blades" predicted the release of five-blade cartridges, two years before their commercial introduction.
Schick/Wilkinson responded to the Mach3 with the Quattro, the first four-blade cartridge razor. These innovations are marketed with the message that they help consumers achieve the best shave as easily as possible. Another impetus for the sale of multiple-blade cartridges is that they have high profit margins. With manufacturers frequently updating their shaving systems, consumers can become locked into buying their proprietary cartridges, for as long as the manufacturer continues to make them. Subsequent to introducing the higher-priced Mach3 in 1998, Gillette's blade sales realized a 50% increase, and profits increased in an otherwise mature market.
Riktigt roligt.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.