handdator

Visa fullständig version : Frysa tinad kyckling

krappen
2011-07-03, 16:31
Jag märkte när jag vaknade imorse att någon glömt att stänga dörren till frysen i går kväll, i frysen hade jag ett paket med färsk marinerad kyckling som jag fryst in, i princip allt har nu tinat och jag misstänker att dörren stått öppen i alla fall 8 timmar. Kan jag frysa in det här igen eller måste jag ställa mig och laga till skiten?

Gober
2011-07-03, 16:36
Om det inte tinat upp helt vilket det inte borde göra om inte dörren stått helt öppen? så borde det inte vara någon fara. Det handlar ju om hur pass hög temperaturen hunnit bli och om det därmed börjat bildas bakterier.

krappen
2011-07-03, 16:39
Om det inte tinat upp helt vilket det inte borde göra om inte dörren stått helt öppen? så borde det inte vara någon fara. Det handlar ju om hur pass hög temperaturen hunnit bli och om det därmed börjat bildas bakterier.

Hade ett paket fiskpinnar som blivit helt mosiga och är i princip helt tinade, men kycklingen är fortfarande lite isig. Vad tror du om saken?

machine gun
2011-07-03, 16:42
Med tanke på att det är rötmånad, skulle jag inte chansa. Lagar du däremot till det nu, så kan du frysa det tillagat sen.

StarkaUlf
2011-07-03, 17:28
Jag skulle låta bli att frysa den igen, om du nu inte tillagar den och sedan fryser den. Inte värt att ta risken att frysa den rå igen tycker jag

Spridis
2011-07-03, 18:35
Gör en redig soppa på allt som tinat upp! Kan ju bli en positiv överraskning!

Kamp
2011-07-11, 19:23
På tal om kyckling. Såg att willys hade 900g Eldorade kyckling för under 40 kr. Tidigare kört på Xtra's 2kg's förpackningar a la 99 kr. Någon som prövat båda och vet hur pass fräsch Eldorado kycklingen är?

312
2011-07-11, 19:40
På tal om kyckling. Såg att willys hade 900g Eldorade kyckling för under 40 kr. Tidigare kört på Xtra's 2kg's förpackningar a la 99 kr. Någon som prövat båda och vet hur pass fräsch Eldorado kycklingen är?

Enda jag märkt är att Eldorados kyckling släpper iväg hur mycket vatten som helst. Man tillagar en stekpanna och slutar med 1/4 av stekpannan i slutet. *grr*

Kamp
2011-07-11, 20:08
bah okej-.-' Antlar att det i slutändan kvittar vilken man köper då de billigare bara verkar vara fyllda med mer vatten;>

Pansartax
2011-07-11, 20:12
Glömde kvar en stek i ugnen över en natt, kom på det dagen efter (ca 12-16 timmar efter) öppnade spisen såg att den stod där inne luktade på den och nu har jag käkat den.

Med andra ord, var inte så kräsen.

StarkaUlf
2011-07-11, 20:25
Enda jag märkt är att Eldorados kyckling släpper iväg hur mycket vatten som helst. Man tillagar en stekpanna och slutar med 1/4 av stekpannan i slutet. *grr*

Det är ju trots allt 20% vatten i eldorados, står på paketet :)

Corpse
2011-07-19, 20:32
Råkade ut för liknande händelse för 10 år sedan, allt var tinat. grytbitar, falukorv,köttfärs, bacon och blandade grönsaker, allt ner i en kastrull och gjorde gryta. Kan säga att man var dödligt le den grytan efter 3-4 dagar.

StarkaUlf
2011-07-19, 23:39
Råkade ut för liknande händelse för 10 år sedan, allt var tinat. grytbitar, falukorv,köttfärs, bacon och blandade grönsaker, allt ner i en kastrull och gjorde gryta. Kan säga att man var dödligt le den grytan efter 3-4 dagar.

Kan verkligen en gryta med falukorv OCH bacon någonsin bli dålig? :D

Corpse
2011-07-20, 01:16
nä iof :-) men hade jag bara haft energi och 2 hjärnceller så hade jag kanske gjort korvstoganoff på korven. nån pasta sås på baconen osv, men vart så jävla less att jag bara hyvade ner allt i en stor kastrull och rörde ihop :-)