Visa fullständig version : nån som vet
maximuscle
2011-07-03, 15:11
...hur man får bort gipsdamm från ett nylagt valnöts golv....har skrubbat 2ggr med mop men går inte bort helt, e golvet förstört eller måste man olja eller slipa det? :confused:
mangemani
2011-07-03, 15:41
stort misstag att använda en mopp på gipsdamm skulle jag tro,gips i kontakt med vatten klumpar sej ju och om det sen befinner sej på golvet så kan det bli ett helvete att få bort.
du skulle ha sopat upp det istället.
men hur som helst,ta nån stålspackel eller skrapa av nått slag och skrapa lite försiktigt på dom ställena det ej går bort,borde ju få bort det värsta iaf.
shadowfire
2011-07-03, 15:52
Jag har aldrig haft några problem att skura bort gipsdamm med såpvatten och en mopp, en dammsugning och en mopptorkning är allt som behövs... är det verkligen gipsdamm och inte spackel eller färgstänk?
Vad är det för typ av golv? Valnöt sa du men inte om det var laminat eller trägolv eller motsvarande?
maximuscle
2011-07-03, 16:04
Jag har aldrig haft några problem att skura bort gipsdamm med såpvatten och en mopp, en dammsugning och en mopptorkning är allt som behövs... är det verkligen gipsdamm och inte spackel eller färgstänk?
Vad är det för typ av golv? Valnöt sa du men inte om det var laminat eller trägolv eller motsvarande?
e trägolv...moppat 2ggr ser ju ut som det försvunnit när jag moppat men sen kommer det vita fläckar här och var... nope e inte spackel eller färgstänk..
maximuscle
2011-07-03, 17:42
http://bergundberg2.info-art.de/images/stories/produktbilder/bigview/BUB_AmNussbaum-L-Kreuz-1008.jpg golvet e ett sånt här typ hittar inte exakt samma golv på deras hemsida
Viktor_Balck
2011-07-03, 17:50
Inget att bidra med förutom att jag gillar rubriken.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.