handdator

Visa fullständig version : Smärta i vaden vid löpning.

Jukkeh
2011-07-02, 22:53
Hej! Joakim heter jag, är 15 år. Jag har som sagt smärta i vaden när jag löper. Men det kommer efter typ 1km. Jag är inte precis den som har världens bästa kondition, men kände att jag måste börja springa lite för just nu är jag på min deff-period.

Beror smärtan på att jag har dålig kondition eller är det för att det är något fel på min kropp?

Jag var hos en doktor förra året för att kolla upp mina knäproblem som jag haft i ca 5-6år. Han sade att jag dels var ko-bent och att jag hade Väääldigt lösa leder, alltså om jag drar i mitt finger så känner jag att det typ glappar.

Qudatullah Jamal
2011-07-02, 23:08
Tjena mannen! Kan du beskriva smärtan?
Mjölksyra eller? Jag tog nämligen upp löpningen förra veckan igen efter ett uppehåll på några månader och mjölksyran jag fick efter bara några minuter var inte att leka med.
Det hjälpte att stanna och stretcha och massera lite men smärtan har funnits varenda löppass hittills. Fast nu kanske det inte är just mjölksyran eller någon krampkänning som du känner av förstås...

Jukkeh
2011-07-02, 23:13
Det är inte kramp känning det typ bränns... och det gör så ont att jag bara kan springa några hundra meter till.

Crocker
2011-07-02, 23:18
Vart kommer det? Uppe vid knäet? Nere vid anklarna?

Jukkeh
2011-07-02, 23:19
Det är i stort sett i hela vaden. Det bränns även fast jag inte är trött.

Crocker
2011-07-02, 23:20
Konstigt.
Kanske kassa vader? Lät riktigt skumt faktiskt.

Jukkeh
2011-07-02, 23:23
Ja, jag har ganska stora vader i jämförelse med resten av min kropp.

Crocker
2011-07-02, 23:23
Bara för att de är stor är de inte stark.

Hur känns det om du her ner benet i rak position mot golvet kanske 45 grader(MOT GOLVET) när du sitter vid datorn och lyfter foten mot himlen utan att lyfta den? Och lås knäna btw.

Jukkeh
2011-07-02, 23:32

Hur känns det om du her ner benet i rak position mot golvet kanske 45 grader(MOT GOLVET) när du sitter vid datorn och lyfter foten mot himlen utan att lyfta den? Och lås knäna btw.

Jag fick nästan kramp. *gah!*

StarkaUlf
2011-07-03, 00:24

Lyfta foten utan att lyfta den. Magic :D

BoxerKing
2011-07-03, 01:21
Benhinneinflammation?

daloatf
2011-07-03, 08:45
Jag hade samma brännande känsla i min biceps precis när jag började träna. Efter några gånger gick det över.

HulkH
2011-07-03, 09:34
Om det är på inidan eller utsidan så kan det vara en benhinneinflamation, är relativt vanligt med folk som springer.

Dock brukar det komma efter man har sprungit några gånger och vaderna inte har varit vana vid påfrestningen.