handdator

Visa fullständig version : Bästa att dricka?

tdaman
2011-07-01, 21:11
Vad är bäst att dricka på en vanlig utekväll, blir rätt mycket nu i sommar och kollade lite på pripps blå pure som visst skulle vara 50% mindre kolhydrater eller liknande i.

Vad är bäst att dricka om man är ganska rädd att inte stoppa i sig för mycket kalorier? Tänker då förstås på alkohol.

Angel
2011-07-01, 21:12
Pepsi Max!!
Eller Plain vodka då om man nu skall ha alkohol.

Philosophic
2011-07-01, 21:15
Inte för att vara tråkig eller så men det finns väl inte så mycket alkohol som inte innehåller mycket kolhydrater? Eftersom alkohol är oftast(?) gjort av kolhydrater?

"genom jäsning av sockerhaltiga vätskor från kolhydratrika jordbruksprodukter såsom sockerrör, majs och spannmål."

Källa: http://sv.wikipedia.org/wiki/Etanol

Ursäkta mitt dumma inlägg som inte ens ger svaret på frågan! :(

Albatross
2011-07-01, 21:16
Varför inte ha roligt utan sprit?

tdaman
2011-07-01, 21:18
nu till sommaren tycker i alla fall jag att det hör till och är ganska så avslappnande att dricka lite alkohol med nära och kära.

Färssen
2011-07-01, 21:21
Whiskey.

Zibbe
2011-07-01, 21:23
grogga på lightläsk känns i alla fall bättre för mig! Kan säkert ordnas på krogen också om du ber om det!

vicarious
2011-07-01, 21:27
Inte för att vara tråkig eller så men det finns väl inte så mycket alkohol som inte innehåller mycket kolhydrater? Eftersom alkohol är oftast(?) gjort av kolhydrater?

"genom jäsning av sockerhaltiga vätskor från kolhydratrika jordbruksprodukter såsom sockerrör, majs och spannmål."

Källa: http://sv.wikipedia.org/wiki/Etanol

Ursäkta mitt dumma inlägg som inte ens ger svaret på frågan! :(

Jo det gör det. Du får skilja på råvarorna som används för att framställa etanol och slutprodukten.

Whiskey, rom, vodka, gin innehåller nästintill inga kolhydrater.

Vill du snåla in på kalorierna när du super är öl det sista du vill dricka. Torrt vin eller ren starksprit (utan massa tillsatt socker) är det som ger minst kalorier.

Jägermeister eller Minttu är exempel på spritsorter med massa tillsatt socker.

vicarious
2011-07-01, 21:31
Rom med Cola Light/Zero eller varför inte Vodka med Red Bull Light.

På systembolagets hemsida kan man se vilken sockerhalt de flesta av deras drycker har per liter. Jag brukar försöka hålla mig under <5g/liter.

Akerhage
2011-07-01, 22:50
under 5g/liter, låter som du dricker vodka som vatten när du är ute o festar, "går ju ner några liter per kväll liksom"

andyone
2011-07-02, 00:16
Helt klart ül, veteül!

http://www.tasmans.com.au/images/beer_moo_brew_wheat_beer.gif

Snobbe
2011-07-02, 01:05
Vodka tills du spyr för då tappar du ju alla kalorier du drack!

Grotesk
2011-07-02, 01:11
Hembränt + Rage. Skaparn approves.

Galningen
2011-07-02, 01:11
Tycker den här artikeln (http://www.leangains.com/2010/07/truth-about-alcohol-fat-loss-and-muscle.html) är intressant läsning angående ämnet.

Järvskan
2011-07-02, 02:24
Vad är bäst att dricka på en vanlig utekväll, blir rätt mycket nu i sommar och kollade lite på pripps blå pure som visst skulle vara 50% mindre kolhydrater eller liknande i.

Vad är bäst att dricka om man är ganska rädd att inte stoppa i sig för mycket kalorier? Tänker då förstås på alkohol.

Hej Bullen.

Jag tycker att du ska njuta av livet. Ifall du verkligen du vill bry dig om kalorier och dylikt så bör du dricka Pepsi Max eller något i den stilen

Mvh,

Järvskan

(Jag vet)

PS.

Följ inte mitt råd

filmjölk
2011-07-02, 08:53
Öl, varannan vatten. Salt och kaloririk mat till.

just me
2011-07-03, 16:16
http://www.cocktailguiden.com/drink/bulls-eye

Men jag gör på Sprite Zero o Powerking sugerfree. Mycket gott...

MAXX
2011-07-03, 16:25
som sagt lightdryck + någon spritdryck

om det nu är så noga.. det sockret du får i dig lär du förbränna ganska fort om du är runt och flänger.

dessutom får du bättre tryck av kolhydratladdning *flex* :D

Muscleinvest
2011-07-03, 18:08
drinkar som blandas med juice borde väl också vara ganska skonsamma beronde på vad för juice som används såklart

skaparn
2011-07-03, 18:33
Hembränt + Rage. Skaparn approves.

Hear hear.

Det var för övrigt Brännvin Special om jag inte minns fel. Klassisk spritdryck som ofta förekommer i festliga sammanhang.

rickardptrsn
2011-07-03, 19:03

bah.. finns så många gånger man kan ha roligt utan sprit? men ibland är d trevligt med sprit.. så jävla värdelöst inlägg..

Grotesk
2011-07-04, 16:41
Hear hear.

Det var för övrigt Brännvin Special om jag inte minns fel. Klassisk spritdryck som ofta förekommer i festliga sammanhang.

Du är min guD, med stort "D".

vicarious
2011-07-04, 17:22
under 5g/liter, låter som du dricker vodka som vatten när du är ute o festar, "går ju ner några liter per kväll liksom"

Blandar man groggar så blir det kanske flera liter.

Eller så kör man en shot nu och då och dricker läsk eller vatten som "sällskapsdryck."

Rätt skönt att inte behöva springa på toa stup i kvarten när man dricker, vilket man ofta får göra om man häver i sig öl eller cider.

Annars är torrt vitt vin riktigt gott såhär på sommaren.

Morrris
2011-07-04, 17:33
Shotta som vicarious säger och dansa ordentligt. Då spenderar du lite kcal.

Nitrometan
2011-07-05, 09:10

Men man kan ju ha tråkigt med sprit också?

Jag kan supa utan att ha kul.

feyin
2011-07-05, 09:27
Lapin Kulta på burk, relativt billigt och helt ok smak. Lätthinkat.