Logga in

Visa fullständig version : Missnöjd med hårklippning, rättigheter?

Otur
2011-06-30, 16:13
Min sambo har precis kommit hem från frisören (hon gick till en ny) hon skulle bara toppa sig. Vilket betyder 2-4 cm. Hon ville klippa bort 2-3 cm. Nu har frisören klippt bort 15 cm drygt och hon är väldigt missnöjd. Så jag ska följa med henne tillbaka till frisören.

Har hon rätt att kräva pengarna tillbaka? Vad har hon för rättigheter. Skulle vara glad om jag kunde få svar hyfsat fort.

Mr.Cosybear
2011-06-30, 16:23
Syrran min hade klippt sig och tom en med ett otränat öga så såg man att det var riktigt dåligt klippt. Hon gick tillbaka börja klaga och till en början vägrade chefen ge tillbaka pengarna utan erbjöd istället att hon skulle få klippas om gratis. Men det går ju inte få tillbaka bortklippt hår så syrran vägrade och efter långt tjaffs så skrek tydligen chefen åt syrran att dra där ifrån tillsammans med pengarna... Så det går väl att kräva tillbaka :)

Zamu
2011-06-30, 16:24
Håret tillbaka är väl det minsta du kan begära!

Otur
2011-06-30, 16:26
Ska åka nu. Ska försöka vara trevlig till början. Vet ungefär vem personen är som klippt henne. Återkommer i alla fall hur det har gått.

limenka
2011-06-30, 16:28
Varför sa inte din tjej åt henne att sluta klippa?

Philosophic
2011-06-30, 16:30
Varför sa inte din tjej åt henne att sluta klippa?

+1

Kanske är syrran blyg och tillbakadragen så hon vågade inte säga något.

Lellan
2011-06-30, 16:31
Det bästa hade väl varit att säga till direkt? El vid betalningen.. Men visst, kanske blev hon för paff el nåt. Visst kan hon gå tillbaks och tala om hur missnöjd hon är, frisören kan ju inte klippa tillbaks håret men borde vara mån om nöjda kunder.

KlopFer
2011-06-30, 16:50
Min sambo har precis kommit hem från frisören (hon gick till en ny) hon skulle bara toppa sig. Vilket betyder 2-4 cm. Hon ville klippa bort 2-3 cm. Nu har frisören klippt bort 15 cm drygt och hon är väldigt missnöjd.

Otur

:Virro

Otur
2011-06-30, 17:06
Det är min sambo. Jag sa åt henne det också, "varför sa du inte till direkt?" Men vem vet hur tjejer tänker? Kanske inte är så lätt att säga till just då? Sen är det väl lättare att säga ifrån med sin sambo bredvid som drar en krabba framför frisören?

I vilket fall gick vi dit och prata och förklarade läget. Hade även en bild tagen från igår som visade skillnaden. Märke hur frisören ville avsluta det hela och bad om ursäkt. Så jag frågade hur löser vi detta? Hon kan inte få tillbaka håret? Det slutade med att hon fick en hårinpackning för ungefär 200:- som kompensation och en ursäkt. Tycker det var en smidig lösning.

Akerhage
2011-06-30, 17:09
Vad kostade det för henne att klippa sig då?

limenka
2011-06-30, 17:10
Jag tycker inte hon skulle ha fått något alls. Hon får skylla sig själv eftersom hon inte sa något.

mattilainen
2011-06-30, 17:13
Jag tycker inte hon skulle ha fått något alls. Hon får skylla sig själv eftersom hon inte sa något.

det är ju upp tillfrisören att göra sitt jobb. Fråga "Känns det bra?" "är du nöjd?" "hur tyckte du det blev" så man faktiskt KAN svara. Att bara säga rakt ut "Jag är missnöjd med det här" är inte många som gör. Jag skulle gjort det utan att tveka men sen bryr jag mig inte direkt heller

Som sagt. Det är upp till frisören att göra ett bra jobb och få kunden nöjd, blir inte kunden nöjd får man kompromissa.

limenka
2011-06-30, 17:17
det är ju upp tillfrisören att göra sitt jobb. Fråga "Känns det bra?" "är du nöjd?" "hur tyckte du det blev" så man faktiskt KAN svara. Att bara säga rakt ut "Jag är missnöjd med det här" är inte många som gör. Jag skulle gjort det utan att tveka men sen bryr jag mig inte direkt heller

Som sagt. Det är upp till frisören att göra ett bra jobb och få kunden nöjd, blir inte kunden nöjd får man kompromissa.

På vilket sett är det frisörens uppgift att ständigt fråga "bra" "dåligt" "nöjd" "missnöjd"? Aldrig varit med om det.

Att kunden ska bli nöjd är viktigt ja men om man inte säger något så förmodar man att man gör rätt som frisör.

När blev människor så här fega? Grow some Cojones.

Otur
2011-06-30, 17:17
Hon visade frisören innan hur mycket hon ville klippa sig. Frisören frågade "lite drygt 5 cm då?" Varav hon svarade "Nej inte mer än 3-4 cm" Nu klippte frisören 15 cm. Vilket vi har tydligt bildbevis för. Sen får du tycka vad du vill.

Tror det kostade 350:- Visst skulle man kunnat argumenterat lite till för 150:- Men tycker det var en bra överenskommelse och min sambo är i alla fall nöjdare. Hon fick en ursäkt och någon form av kompensation.

Akerhage
2011-06-30, 17:23
Men håret ser ju likadant ut? Så hon borde ju vara missnöjd ändå. Men shysst ni iaf fick något, jag hade väl krävt tillbaks varenda öre om de klippte fel, för det är deras jobb att klippa inte mitt. Och deras ansvar att det blir som man sagt att man vill ha det. Inte lätt att veta vilka steg de tänker göra eller så och svårt att se resultat innan allt är klart. Nu är det klart att 15cm hade man ju reagerat på direkt. Men som kille nu då så känns det lite svårare

Otur
2011-06-30, 17:28
Ja det gör det. Jag sa aldrig att hon var nöjd, men det känns lite bättre för henne. Klart hon inte har den frisyren hon vill ha. Hon har sparat i flera år. Helt rätt, det är deras jobb att göra "rätt". Jo man borde ha reagerat direkt på 15 cm, jag hade gjort det i alla fall. Men nu var det tydligen inte så.

Viktor_Balck
2011-06-30, 17:55
På vilket sett är det frisörens uppgift att ständigt fråga "bra" "dåligt" "nöjd" "missnöjd"? Aldrig varit med om det.

Att kunden ska bli nöjd är viktigt ja men om man inte säger något så förmodar man att man gör rätt som frisör.

När blev människor så här fega? Grow some Cojones.

Klart som fan det är mkt frisörens ansvar att se till att kunden blir nöjd, det är ju deras jobb. Sen så får man givetvis se till att man är tydlig själv med hur man vill ha det och om det trots detta blir dåligt, ja då finns det en anledning att klaga.

Sen att plocka 15 cm hår från en tjej låter väl lite märkligt tycker jag, tjejer är ju i regel väldigt måna om sitt hår.

mini
2011-06-30, 18:46
Det är ju omöjligt att säga till under själva klippningen. Man känner inte hur långt de tar om man har långt hår. Bra att ni fick något som plåster på såren.

stafh
2011-06-30, 18:53
Hur tänker ni att man ska säga till? Säga ifrån så fort saxen rör sig för högt upp? När det väl är avklippt kan man ju inte göra så mycket åt det i vilket fall.

Lellan
2011-06-30, 19:49
Det är min sambo. Jag sa åt henne det också, "varför sa du inte till direkt?" Men vem vet hur tjejer tänker? Kanske inte är så lätt att säga till just då? Sen är det väl lättare att säga ifrån med sin sambo bredvid som drar en krabba framför frisören?

I vilket fall gick vi dit och prata och förklarade läget. Hade även en bild tagen från igår som visade skillnaden. Märke hur frisören ville avsluta det hela och bad om ursäkt. Så jag frågade hur löser vi detta? Hon kan inte få tillbaka håret? Det slutade med att hon fick en hårinpackning för ungefär 200:- som kompensation och en ursäkt. Tycker det var en smidig lösning.

Ursäkta, men fan va löjligt att säga till med sin kille som bihang? Är inte din tjej myndig? :confused:

Alla är vi olika, men jag hade känt mig som en femåring som gömmer sig bakom sin pappa.. *rolleyes* Lite risk att hon framstår som ett våp som först är nöjd, men killen inte, så han tågar tillbaks till frisören med henne. Lite hårda ord, men vafan, verkar ju skevt.. Om du blir missnöjd hos frisören, tar du med en biffigare kompis dit och klagar då? Fattar inte.

Jag har också råkat ut för knäppfrisör som klippt för mkt, men när man ska betala kan man väl iaf fundera på huruvida man vill betala för det och påpeka. Bra att frisören kompenserade dock!

Det är ju omöjligt att säga till under själva klippningen. Man känner inte hur långt de tar om man har långt hår. Bra att ni fick något som plåster på såren.

Jo, men vid betalningen? Jag fick lugg en gång, frisören sa "du ska ha lugg, jättefint!!" och klippte lugg!! Jag hejdade henne, men det var ju redan ett hack... hon ville rätta till, men fick inte, labil frisör... Längderna hade hon toppat bra, så jag lämnade en hundring och gick till en frisör intill som fick försöka fixa luggen.

Postade resultatet här i frisyrtråden, fan va det sög att helt otippat ha lugg när man bara skulle in och toppa! :(

mini
2011-06-30, 19:57
Jo, men vid betalningen?

Ibland måste det sjunka in. Man vill gärna vara nöjd och glad. Jag har betalat för klippningar jag inte varit nöjd med och ställt mig i duschen så snart jag kommit hem. Som du sa, alla är olika.

Lellan
2011-06-30, 20:00
Ibland måste det sjunka in. Man vill gärna vara nöjd och glad. Jag har betalat för klippningar jag inte varit nöjd med och ställt mig i duschen så snart jag kommit hem. Som du sa, alla är olika.

Ja, det är klart. Det är väl ingen dödssynd heller, men att ta med killen tillbaks? Nu vet jag iofs inte vem som skötte snacket, men jag hoppas för hennes skull att det inte var han, snacka om att känna sig inkapabel isf - och få bekräftat att även killen tycker det. Då hade klaga ensam varit en bra boost, oavsett utgång.

Livankaret
2011-06-30, 21:02
Ja, det är klart. Det är väl ingen dödssynd heller, men att ta med killen tillbaks? Nu vet jag iofs inte vem som skötte snacket, men jag hoppas för hennes skull att det inte var han, snacka om att känna sig inkapabel isf - och få bekräftat att även killen tycker det. Då hade klaga ensam varit en bra boost, oavsett utgång.

Fick burkavibbar av det jag med. Hade frugan bett mig följa med henne och gnälla hos frissan hade jag rakat av henne håret. :D

Otur
2011-06-30, 23:01
Klart hon är myndig, sen flera år tillbaka. Alla är väl olika bara? Tror det kan vara precis som mini säger för många.

Det är ju inte direkt så att jag "tågar" in hos frisören och började härja med henne bakom ryggen. Sen totalt dömer ut min flickväns förmåga att prata för sig själv. Hon frågade om jag ville följa med tillbaka. För mig är det självklart att ställa upp då, även om det kan ses som en skitsak för de flesta. Alla fungerar ju olika, tur är väl det.

Lellan
2011-06-30, 23:11
Klart hon är myndig, sen flera år tillbaka. Alla är väl olika bara? Tror det kan vara precis som mini säger för många.

Det är ju inte direkt så att jag "tågar" in hos frisören och började härja med henne bakom ryggen. Sen totalt dömer ut min flickväns förmåga att prata för sig själv. Hon frågade om jag ville följa med tillbaka. För mig är det självklart att ställa upp då, även om det kan ses som en skitsak för de flesta. Alla fungerar ju olika, tur är väl det.

Så hon skötte snacket, du satt bara i bakgrunden och bläddrade i en blaska? Jag tycker det är stor skillnad där, stör mig grovt på personer som inte kan föra sin egen talan bara. Alla är väl olika. :)

Qudatullah Jamal
2011-07-01, 00:15
Fick burkavibbar av det jag med. Hade frugan bett mig följa med henne och gnälla hos frissan hade jag rakat av henne håret. :D

Ord.

Känns ju smått pinsamt om man måste behöva hämta sin svennebanan/toffel och åka tillbaka till frissan bara därför man inte klarar av att stå på egna ben.

Kvinnor...:whipped:

RandomC
2011-07-01, 08:31
Så hon skötte snacket, du satt bara i bakgrunden och bläddrade i en blaska? Jag tycker det är stor skillnad där, stör mig grovt på personer som inte kan föra sin egen talan bara. Alla är väl olika. :)

Alla är vi olika. Att störa sig på folk som t.ex är blyga eller rent av kanske har grov socialfobi är för mig väldigt märkligt.

Mental
2011-07-01, 08:45
Jag tycker det är gulligt med folk som skall ha med sig hotfulla personer när de ska klaga, gärna hela släkten :D Att komma själv och påpeka ett problem gör man inte, man måste ha med sig backup så det ligger ett lätt hot om spö i luften. Haha :)

Lellan
2011-07-01, 09:58
Alla är vi olika. Att störa sig på folk som t.ex är blyga eller rent av kanske har grov socialfobi är för mig väldigt märkligt.

Vart står det? :confused:

De åkte ju tillbaks tillsammans, botar det blygsel el fobi att stå bredvid när någon för ens talan? Det visste jag inte.

Jag stör mig på när tjejer tror att de inte kan/vågar och deras killar delar den tron, det var så det lät på beskrivningen. Men ingen av oss vet, bara ts. Dock lät det som att tjejen istället för att stå på egna ben tog en lättare väg och drog med sig killen så att han skulle få känna tillfredställelse att ha fixat situationen istället för att unna sin tjej den tillfredställelsen.

Fast han skrev att han inte visste hur tjejer tänker, jag är tjej men förstår inte heller hur tjejen tänkte. Bara att jag skulle känna mig döfånig om jag kom med kille i släptåg och lät honom föra min talan.

ARMSTARK
2011-07-01, 11:20
Det är fördjävligt när frisörer inte följer kundens instruktioner, oavsett vad denne själv tycker.
Hade själv hårdrockshår för länge sedan och skulle klippa topparna, frisören sa: " Shår e micke trasig, do ska klipa micke" "Näe, jag vet att det är slitet men klipp bara topparna" svarade jag. Efter ett tag hörde jag bakom mig: "Jag klippa lite mera" Då hade jag fått nån slags lång page-frisyr.:cryout:

Kwon
2011-07-01, 11:29
Sen när blev topparna 15 cm?

Bra att ni fick någonting tillbaka som plåster på såren Otur!

MilkmaN
2011-07-01, 11:30
Sen när blev topparna 15 cm?

Det beror på hur långt hår man har kwonne!

Solros
2011-07-01, 11:47
Konstigt.

Känns som att frisören trodde att din tjej ville ha kvar 3-5cm hår, och inte klippa bort samma siffra.

Kwon
2011-07-01, 11:58
Ja hur kunde det ha blivit ett sånt missförstånd?

Semiramis
2011-07-01, 12:20
Jag var med om precis samma sak, frisören började med att klippa av en rejäl bit där bak när jag bett att få håret toppat. Såg för djävligt ut men jag var ung och konflikträdd och sa inget. Det är nog inte helt ovanligt.