Visa fullständig version : Att deffa medans man fastar
Tjena, vill fråga en sak om man deffar medans man fastar är det "farligt" att träna? Kan man svimma eller något dylikt. Jag har mycket fett att dumpa vill göra det säkert men sakta har inte något tänkt på detta förut att fasta och träna? Vad jag menar med fasta är att inte äta något alls endast dricka vatten och självklart avsluta med fin/stor t.om nyttig måltid efter träningspasset.
Status:
173 cm lång
80 kg
Finns många som tränar på fastande mage vad jag vet.
Jag själv brukar inte digga att gå till gymmet när man är mätt, men det viktigaste är ju att du käkar efter träningen i alla fall.
Sköter du kosten dygnet innan så är det inga problem.
Men om du däremot kör en svält diet skulle jag inte rekommendera det.
vicarious
2011-06-30, 07:33
Det finns många som tränar på fastande mage så det är fullt möjligt. Nu är det oftast inte regelrätt fastande eftersom de flesta intar någon form av snabbupptagligt protein just innan.
joelduva
2011-06-30, 18:48
Jag brukar bli lite groggy i kolan efter tex riktigt tunga marklyft. Då är det bara att sätta ner ena knät i golvet och hänga över stången tills det klarnat :)
Har legat i "deff" sedan februari på stadigt kaloriunderskott. Vissa pass går dock helt utan problem.
Jag tränar ofta på tom mage 15-16 timmar efter sista måltid, inga problem brukar känna mig rätt fokuserad inga blodtrycksfall eller liknande. Efter ett tungt benböj/markset så är man naturligtvis rätt ansträngd och måste vila men det hör ju till övningarna.
Jag brukar bli lite groggy i kolan efter tex riktigt tunga marklyft. Då är det bara att sätta ner ena knät i golvet och hänga över stången tills det klarnat :)
Har legat i "deff" sedan februari på stadigt kaloriunderskott. Vissa pass går dock helt utan problem.
Samma sak för mig med vid marklyft. Dock har jag nästan uteslutande satt mina PB på dessa pass :D
Pretorian
2011-07-01, 07:08
Jag tränar alltid mer eller mindre fastande. När det är morgonträning klockan 7.00 så var senaste måltiden klockan 17.00 dagen innan. Sen äter jag en fantastisk frukost på gröt och proteinpulver.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.