Visa fullständig version : Grönsaksfrågan
Om man skulle skippa grönsaker helt, går det att ersätta med diverse vitamin/mineral/antioxidant tillskott?
Eller är det grönsaker som gäller om man vill få i sig att det nyttiga man inte kan få från annan föda?
Visst borde det vara billigare att köpa dessa tillskott än massa grönsaker om man även räknar med att vissa saker kanske hinner bli dålig lite nu och så så man blir tvungen att slänga, om det nu överhuvutaget går att ersätta.
Du kan ersätta grönsaker med vitamin/mineral tillskott till viss mån men grönsaker är alltid mer komplexa än kosttillskotten så det är nog omöjligt att ersätta det till fullo, men tillskotten borde räcka.
Att tillskotten skulle vara billigare vet jag inte, det finns många billiga grönsaker.
Om du inte klarar att äta ut saker i tid och därför måste slänga det så är det tråkigt att höra, du får väl ta det i beaktande och se vad som blir billigast.
Det funkar galant för att få i dig essentiella ämnen, men för alla andra ämnen, Fytokemikalier etc. så är det svårare.
Men dom grönsaker man kan skippa och som kostar faktist en del är ju bla gurka och sallad. Men vilka grönsaker skulle ni rekomendera att trycka i sig förutom paprika och broccoli som jag inte klarar av att äta :P
Är det något kostillskott du vill ha säger jag spirulina. Torkad och klart. En sked och allt är klart.
Smakar precis vad det är...sjögräs:D
Pretorian
2011-06-29, 07:12
Mina favoriter är frysta ärter och sommargrönsaker. Jag skulle dock inte vilja byta grönsaker mot kosttillskott, det blir ju så tomt på tallriken.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.