handdator

Visa fullständig version : bicepscurl och ont i underarmen

secce
2011-06-28, 19:46
Har för mig jag sett tidigare trådar om detta, men hittar inte genom sökningen.

När jag bicepscurlar (oavsett stång) får jag fruktansvärt ont i vänster underarm, mitt inne i köttet och en bit upp mot handleden så att säga. Det känns som om det ska spricka sönder eller något. Jag har inte tränat biceps överlag på många år och har sedan några månader börjat köra dem regelbundet. Har lagt på en hel del vikter under progressionen, kanske för mkt?

Vad kan det vara? Har jag för mycket vikt än vad underarmen klarar av? Jag kan ju ändå bita ihop och reppa strikt 5-8 reps på den vikt som gör att det gör ont (nära maxvikt).

Mvh

Ponitus
2011-06-28, 19:49
Tänk på att inte dra handflatan mot dig (så att du gör som en underarmscurl). Det blir lite för mycket vikt för underarmen då du förmodligen har mer vikt för biceps än för underarmen.
Tänk även på att inte krama om stången för hårt. Det behövs inte.

Se ifall det hjälper för dig. :)

secce
2011-06-28, 20:01
Låter som bra tips, skall testas! tack!

Vanish
2011-06-29, 06:58
Tänk främst på att inte krama för hårt. Jag fick stora problem med underarmarna, antagligen inflammation. Och jag kramade så hårt jag kunde runt stången. Har fortfarande svårt att inte göra det, men det funkar bättre iaf och har mindre och mindre ont. Dock är det inte 100% än.

sinnez
2011-06-29, 08:02
Fick det själv för ett tag sen av lite olika biceps övningar och det enda som hjälpte var vila.
Så pröva ta det lite lugnt med biceps träningen kanske

vicarious
2011-06-29, 08:22
Jag tror också att vila är det bästa.