Visa fullständig version : Arvikafestivalen ställer in.
Då var det dags för nästa festival att gå i graven (även om hultsfred fått lite liv igen). Är väll inte förvånad efter senaste åren men ändå väldigt synd. Tråkigt att dom försökte göra om festivalen till nå pop center och förstöra allt. Första festivalen jag var på, kommer saknas. Var ska man nu åka för konstig blipp-musik ingen egentligen gillar :cryout:
http://www.sydsvenskan.se/kultur-och-nojen/article1503967/Arvikafestivalen-staller-in.html
Fan. Jag ser ju nu att Aphex Twin skulle uppträtt.
Ser nu något som inte går ihop för mig.
...vilket kan jämföras med rekordåret 2009, då band som Depeche Mode och In Flames lockade en publik på drygt 22 000. Arrangörsföreningen Galaxen gjorde en förlust på drygt två miljoner kronor 2010. Året dessförinnan drog föreningen på sig runt fem miljoner i skulder.
Året dessförinnan måste ju varit 2009, som var deras rekordår. Det går inte ihop. Behöver dom sälja det dubbla för att ens gå runt eller?
Misär, tur att jag precis inte hunnit köpa biljetter. Maken till trevlig festival som tyvärr spårade ur mot senare år och antagligen skrämde bort många av deras trogna besökare.
Juxta: Jo, rekordår i publik, men med band som kostade väldigt mycket också.
Deras styrka var enligt mig att de hade mindre band som inte var så kända och jag tror majoriteten av de återkommande besökarna tyckte det samma. Iofs gäller det samma* för Hultsfred men det är nog mer min åsikt än andras då de stora banden verkar vara avgörande
*Black Sabbath räknas inte då t o m banden som spelade tog spelningen för att se dem.
Chaaarles
2011-06-27, 18:27
Har varit där själv varenda år sedan 1995, mycket vackra minnen därifrån. Känns som hybris i ledningen är den största anledningen till sista årens misslyckanden.
Fan. Jag ser ju nu att Aphex Twin skulle uppträtt.
Aphex hade varit skoj att se.
Var ska man nu åka för konstig blipp-musik ingen egentligen gillar :cryout:]Holland och Belgien, såklart.
Nitrometan
2011-06-28, 07:46
De som har köpt biljetter till Arvika får åka till Roskilde istället.
http://www.dn.se/kultur-noje/musik/arvikabiljetter-galler-till-roskilde
Alla som köpt tredagarsbiljetter till den konkursmässiga Arvikafestivalen erbjuds nu att gå in gratis på Roskildefestivalen. Det skriver arrangörerna i Roskilde på sin hemsida.
När Arvikafestivalen beslutade att ställa in stod plötsligt 2.900 biljettköpare utan festival. Men på måndagskvällen beslutade arrangörerna av Roskildefestivalen att förbarma sig över alla som köpt ett tredagarspass.
http://roskilde-festival.dk/nyheder/singlenews/roskilde-festival-inviterer-alle-arvika-gaester/
Den svenske musikfestival Arvika har netop erklæret sig selv konkurs. Festivalen, som skulle have fundet sted 14. - 16. juli, har solgt for få billetter og må derfor endegyldigt lukke ned.
Det efterlader en masse festivalgæster i klemme, da deres Arvika-billet pludselig har en værdi af 0 kroner. Det synes Roskilde Festival er en stor skam. Derfor tilbydes alle med 3-dagesbilletter til Arvika-festivalen fri adgang til årets ellers udsolgte Roskilde Festival.
Lite positiva besked iallafall.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.