Visa fullständig version : Tränas hamstrings vid StrongLifts?
BoxerKing
2011-06-27, 14:44
Man kär ju knäböj och marklyft. Båda tränar benen. Marlyften tränar nt benen lika mycket. Men när jag kär böj går jag nästan ner 90grader, och det brukar oftast kännas i framsidan av låren och inte i hamstrings.
Går det bra att komplettera med bencurl?
Man kär ju knäböj och marklyft. Båda tränar benen. Marlyften tränar nt benen lika mycket. Men när jag kär böj går jag nästan ner 90grader, och det brukar oftast kännas i framsidan av låren och inte i hamstrings.
Gå ner >90 grader så kommer det kännas rejält i baksida lår (och rumpa) också.
Går det bra att komplettera med bencurl?
Det kan du göra om du vill. Lägg det i slutet på träningspasset.
BoxerKing
2011-06-27, 14:52
Tack! Jag tränar mig i att kunna gå ner mer. Fick lite hjälp av er här på kolo har redan gått ner mer i böj än innan!
Kan jag lägga till viktade chins också, efter stångrodd eller innan? Har kört innan hittillls
Tack! Jag tränar mig i att kunna gå ner mer. Fick lite hjälp av er här på kolo har redan gått ner mer i böj än innan!
Utmärkt. Fortsätt töja så kommer du längre ned. Det tar en stund men du kommer nog dit.
Kan jag lägga till viktade chins också, efter stångrodd eller innan? Har kört innan hittillls
Beror på vad du prioriterar.
LoveMachine
2011-06-27, 19:17
Rekommendationen i StrongLifts guiden är att man i så fall lägger i 3x12 chinups efter workout B. Antagligen eftersom stångrodden på workout A tar på snarlika ställen. Jag har följt den rekommendationen och det funkar. Men jag påstår mig inte sitta inne med någon sanning.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.