Visa fullständig version : 1 M.R (One more rep) dosering och äta hur långt innan?
Har precis inhandlat 1.M.R som är en preworkout-produkt och det enda som står på burken är att man ska ta en skopa 15-30 minuter innan träning. Någon som vet om man bygger upp tolerans som man gör med t.ex no-xplode och jack3d? låter lite konstigt att alltid ligga på samma dosering.
Någon som också vet när man bör ta pulvret? Hur långt efter man har ätit vill säga? står inget på burken men jag är van att ha tagit no-xplode och jack3d 2 timmar efter jag käkat.
vicarious
2011-06-27, 15:04
Har precis inhandlat 1.M.R som är en preworkout-produkt och det enda som står på burken är att man ska ta en skopa 15-30 minuter innan träning. Någon som vet om man bygger upp tolerans som man gör med t.ex no-xplode och jack3d? låter lite konstigt att alltid ligga på samma dosering.
Någon som också vet när man bör ta pulvret? Hur långt efter man har ätit vill säga? står inget på burken men jag är van att ha tagit no-xplode och jack3d 2 timmar efter jag käkat.
Om det är samma ingredienser som de flesta PWO:er så gäller nog detsamma angående tolerans.
Bäst effekt skulle jag tro du får om du tar det på fastande mage.
Om det är samma ingredienser som de flesta PWO:er så gäller nog detsamma angående tolerans.
Bäst effekt skulle jag tro du får om du tar det på fastande mage.
Omöjligt att tyda om det är någorlunda samma ingredienser.. iaf om man försöker kolla på innehållsförteckningen :P
Det som verkar så konstigt enligt mig, verkar faktiskt som att man inte bygger upp nån tolerans alls och bör ligga på samma dosering hela tiden. Står inte heller att man ska ta ett uppehåll efter ett par månader. Verkar skumt.. Men jaja, nu var det 20 minuter sen jag tog det iaf. käkade en timma innan så får se hur det går.. imorn tar jag det på helt tom mage , 2 timmar käk innan vill säga. Så kommer tebax med resultat om någon annan är intresserad :)
Anledning till att jag testar är just att det har fått extremt bra betyg från precis överallt som jag läst om det, ska vara bättre än både jack3d och no-xplode enligt dom jag sett skrivit om det.
vicarious
2011-06-27, 15:28
Klart det går att tyda. Oftast är det bara så att de använder olika namn för samma ingrediens vilket kan göra det lite förvirrande. Skriv gärna ner innehållsförteckningen så ska vi nog kunna bena ut vad det är för något.
Jag skulle aldrig köpa en PWO om jag inte hade kollat vilka ingredienser den innehöll innan.
ThisIsTheOne
2011-06-27, 15:36
Det är väl en traditionell PWO-produkt i stil med Jack3d och Jacked XX. Som med alla sådana bygger man upp ökad tolerans och är det något du är orolig för kan du ju alltid låta bli den inför var tredje pass eller så.
Klart det går att tyda. Oftast är det bara så att de använder olika namn för samma ingrediens vilket kan göra det lite förvirrande. Skriv gärna ner innehållsförteckningen så ska vi nog kunna bena ut vad det är för något.
Jag skulle aldrig köpa en PWO om jag inte hade kollat vilka ingredienser den innehöll innan.
NO-XPLODE:
Calories
25
Total Carbohydrates
6 g
2%
Sugars
0 g
**
Vitamin B6 (Pyridoxine HCL)
25 mg
1250%
Folate (Folic Acid)
400 mcg
100%
Vitamin B12 (Cyanocobalamin)
120 mcg
2000%
Calcium
75 mg
8%
Phosphorous
535 mg
50%
Magnesium
360 mg
90%
Sodium
235 mg
10%
Potassium
75 mg
2%
N.O.-Xplode Proprietary Blend
18,000 mg
N.O. Meta-Fusion
**
L-Arginine AKG, L-Citrulline Malate, Rutacarpine, L-Citrulline AKG, L-Histidine AKG, NAD (Nicotinamide Adenine Dinucleotide), Gynostemma Pentaphyllum (95% Gypenosides) (Leaves & Stem)
AVPT (Advanced Volumizing & Performance Technology)*
**
Modified Glucose Polymers(Maltodextrin), Di-Creatine Malate, Trimethylglycine, Creatine Ethyl Ester-Beta-Alanine Composite (CarnoSyn®), Sodium Bicarbonate, Sodium Creatine Phosphate Matrix, Creatinol-O-Phosphate-Malic Acid Interfusion, Glycocyamine, Guanidino Propionic Acid, Cinnulin PF® (Cinnamon Extract) (Bark), Ketoisocaproate Potassium, Creatine AAB™ (Creatine-Alpha-Aminobutyric Acid Matrix)
Ener-Tropic Xplosion
**
L-Tyrosine, Taurine, Glucuronolactone, Methylxanthine (Caffeine), L-Tyrosine AKG, MCT’s (Medium Chain Triglycerides) [Coconut], (Lesser Periwinkle 99% Vinpocetine, 99% Vincamine, 99% Vinburnine [Whole Plant])
Phospho-Electrolyte Replacements*
**
Di-Calcium Phosphate, Di-Potassium Phosphate, Di-Sodium Phosphate
Glycerol Hydrating Polymers*
**
Potassium Glycerophosphate, Magnesium Glycerophosphate, Glycerol Stearate
1.M.R:
alorier
1.86 kal
Varav kalorier från fett
0 kal
Fett 0g 0
Transfettsyror
0
Kolesterol 0mg 0
Kolhydrater 0.6g <1
Socker 0g 0
Fiber 0g 0
Protein: 0g 0
Niacin 46
Vitamin C <1
Koffein per portion (100mg)
Pre-Workout Monster Energy And Pump Matrix (Proprietary)* 1,852mg
L-Arginin Alfaketogluturat
Beta Alanin
L-Taurin
L-Tyrosin
N-Acetyl L-Tyrosin
Kreatin Monohydrat
Koffein Anhydrous
Guarana (30%)
Yerba Mate (25%)
1,3 Dimethylamylamine
Schizandra A (9%)
Niacin
Druvextrakt
Vitamin C (Askorbinsyra)
Rödvinsextrakt
*Rekommenderat dagligt intag
* % RDI framgår ej
Övriga ingredienser:
Maltodextrin, naturliga och artificiella smakämnen, Acesulfamkalium, Citronsyra, Sukralos, "FD&C Röd, FD&C Blå och Silica". Innehåller majsprodukter.
Såg nu att det inte är något kreatin i 1.M.R. så jag antar att det är förklaringen till att det inte finns något behov att ta ett uppehåll från det då och då. Är kreatin skälet till att man bygger tolerans till andra pre-workouts men inte 1.M.R?
Vad är det med att överdosera vitaminer i PWO:s?
Kolozzeum
2011-06-27, 19:22
.§1. När det gäller narkotika, doping och/eller läkemedelsklassade substanser/preparat är diskussioner om användande och försäljning av dessa förbjudet. Undantag gäller bl.a. koffein, astmamediciner och liknande. Använd sunt förnuft. Moderatorerna har rätt att ta bort tvivelaktiga inlägg utan förklaring. På Kolozzeum tillåter vi ej heller diskussioner som rör så kallade gråzons-preparat - tillskott eller substanser vars syfte är förändringar av hormonproduktionen och/eller ger utslag på dopingtest.
.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.