Visa fullständig version : Fundering kring det här med husransakan
ARMSTARK
2011-06-27, 10:41
Varför måste polisen slå sönder hela lägenheten när de gör husransakan? Krossa blomkrukorna på vardagsrumsmattan och slita ut mormors gamla service ur köksskåpet så den krashar i golvet osv.
Är det narkotika de söker kan de ju släppa in en knarkhund som sniffar runt, de missar ju ingenting.
Gör de så bara för att markera att man är ingenting värd eller?
Det kanske finns nån polis på Kolozzeum som kan förklara?
Har detta hänt dig Armis?
kettlebellGuden
2011-06-27, 10:58
Om så har skett kräver du självklart ersättning för det som har gått sönder och för städning.
Vad jag har hört så betalar polisen för saker som går sönder i deras arbete, har inte vart med om att de sabbat saker med flit dock, så jag vet inte om det är annorlunda. Men min kompis som fick sin dörr förintad fick en ny sådan i alla fall.
ARMSTARK
2011-06-27, 11:26
Om så har skett kräver du självklart ersättning för det som har gått sönder och för städning.
Nu har det inte hänt mig, men det går alltså att kräva ersättning? Vet du att det är så? Men då krävs antagligen bevis för att allt var helt, rent och snyggt, något som de flesta inte kan bevisa, framför allt "såna" som brukar få husransakan och samtidigt saknar kunskaper i pappersexercis.
Du har nog sett på för mycket film. Har ett flertal gamla vänner som råkat ut för husrannsakan, samtliga pga narkotika, och ingen har fått någonting förstört eller ens nedrivet. Kan dock tänka mig att det har att göra med omfattningen på brottet hur husrannsakan går till. Minns att en av razziorna ledde till 1 års fängelse iaf, men detta var längesedan nu så möjligt att dom har blivit hårdare.
ARMSTARK
2011-06-27, 11:34
Du har nog sett på för mycket film. Har ett flertal gamla vänner som råkat ut för husrannsakan, samtliga pga narkotika, och ingen har fått någonting förstört eller ens nedrivet. Kan dock tänka mig att det har att göra med omfattningen på brottet hur husrannsakan går till. Minns att en av razziorna ledde till 1 års fängelse iaf, men detta var längesedan nu så möjligt att dom har blivit hårdare.
Tyvärr är det inte så. Men visst, det kanske handlar om enstaka poliser som tar ut svängarna för nån frustration eller nåt.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.