Visa fullständig version : Passa någon i böj
Ni kompetenta människor som gjort detta, förklara gärna hur man gör när man passar någon i böj.
Jag skulle passa min kompis i böj idag men det gick inte riktigt som tänkt, jag var inte tillräckligt snabb och fick stången på armarna. Ingen skada sig men det kunde gått illa.
Är det någon som har bra tips eller har någon film där det syns tydligt hur man passar någon som ska böja?
En person på varje sida är det bästa.
Är man dock ensam så beror det lite på hur den man passar brukar faila.
Är det så att personen oftast får problem att komma upp så står man bakom med händerna strax under armhålorna och är beredd att hjälpa personen upp.
Brukar personen få vikten framåt så står man och är beredd på att dra upp stången.
I ditt fall, då passar man inte. Ska man passa så ska man vara alert.
Släppte han stången bakom sig? Det får man inte göra när man har pass, då kan man göra passaren illa om man har otur. Man måste lite på varandra.
Enklast och bäst är att vara två och stå en på var sida, annars så får man helt enkelt stå bakom och följa med i rörelsen och, om kompisen missar, helt enkelt hjälpa till med händerna mot bröstkorgen på den som böjer.
Släppte han stången bakom sig? Det får man inte göra när man har pass, då kan man göra passaren illa om man har otur. Man måste lite på varandra.
Enklast och bäst är att vara två och stå en på var sida, annars så får man helt enkelt stå bakom och följa med i rörelsen och, om kompisen missar, helt enkelt hjälpa till med händerna mot bröstkorgen på den som böjer.
Ja, jag var ensam och stod bakom. Tror jag var lite för seg för jag hann aldrig ens komma runt kompisen. Problemet är att det inte finns något flak eller liknande så vi vågade inte köra utan passning och jag hade inte passat tidigare
Ska du ha en chans så ska du ha händerna halvvägs runt redan när han börjar, så att du bara kan ta tag när det börjar gå tungt.
Ska du ha en chans så ska du ha händerna halvvägs runt redan när han börjar, så att du bara kan ta tag när det börjar gå tungt.
Jaha, då började jag helt fel... Är det något mer man bör tänka på förutom att vara snabb på att hjälpa till och att börja med armarna halvvägs runt?
Ska träna på att passa genom att göra om hela grejen fast med låga vikter så att han kan pressa dem ganska säkert bara det att jag ska bli bättre på det hela. Men fler tips uppskattas!
Var alltid beredd på det värsta. Du får aldrig slappna av utan måste vara fokuserad. :)
Armarna runt honom, som om du ska squeeza hans tuttar bakifrån. Var fokuserad. Om han failar, hjälp honom UPPÅT och var noga med att inte slita framåt eller bakåt så han tappar balansen.
Du skall passa honom som du älskar med en kvinna. Överraska bakifrån, ett hårt grepp och mjuka rörelser.
Var alltid beredd på det värsta. Du får aldrig slappna av utan måste vara fokuserad. :)
Armarna runt honom, som om du ska squeeza hans tuttar bakifrån. Var fokuserad. Om han failar, hjälp honom UPPÅT och var noga med att inte slita framåt eller bakåt så han tappar balansen.
Tack för tipsen! Ska se till att göra detta nästa gång jag ska passa.
Men ska som sagt träna lite på att passa innan han ska ge sig på PB vikter igen.
Du skall passa honom som du älskar med en kvinna. Överraska bakifrån, ett hårt grepp och mjuka rörelser.
:laugh:
Jag lärde mig passa genom en monstermiss när jag liksom trådskaparen inte hann med. Dock var det i en ställning där lyftaren kunde lägga vikterna genom att sjunka igenom helt.
Ingen skada skedd, jag höll inte händerna tillräckligt nära kroppen och gör inte om den missen igen. För övrigt var det rätt tungt (250 Kg) och kanske skulle vi varit två som passade...
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.