handdator

Visa fullständig version : Lång tids schema? bra ?

MJA
2011-06-23, 22:13
Så nu tror jag att ja har fattat rätt ?

mitt schema

Måndag: Bröst, Biceps
Tisdag: Ben
Onsdag: Vila/Cardio
Torsdag:Rygg, Triceps
Fredag: Axlar, Extra, Vader, Mage
Lördag: Vila/Bränna fett
Söndag: Vila/Bränna fett

08.00 - 10.30 Frukost: stekt ägg med korv

13.00 - 14.00 Lunch: Skippar all kolhydrater, Blir istället kött,fisk,kyckling,soppa mkt sallad, grönsakre

15.30 - 16.30 Middag: samma som lunch blir det här.

19.00 - 20.00 Kvällsmat: kmr bli något jätte enkelt då ja kmr att vara mätt

Jag kommer att träna varierande ibland 2 dagar om dan ibland 1 dag. 2 dagar blir joggning på morgonen och den
andra passet blir styrketräning och alla mina träningspass kommer ske mellan frukost - lunch och
lunch - middag. Innan träning tar jag en protein shake och direkt efter oxå en till.

Skriv vad ni tycker om mitt vecko schema som ska spelas under en lång period.

Bra , dåligt ?

Tack till alla som lägger tid och skriver :) uppskattar det verkligen.

Fredron
2011-06-23, 22:17
Jag tycker att du ska ta ett redan väl etablerat schema istället för att försöka göra ett eget.
Håll kondition och styrketräning på olika dagar.
Jag tror att det räcker med proteinshake efter din träning och sen massa mat på det.
Sen förstår jag inte vad du menar med Vila/bränna fett.

MJA
2011-06-23, 22:18
Jag tycker att du ska ta ett redan väl etablerat schema istället för att försöka göra ett eget.
Håll kondition och styrketräning på olika dagar.
Jag tror att det räcker med proteinshake efter din träning och sen massa mat på det.
Sen förstår jag inte vad du menar med Vila/bränna fett.

dagar ja är ledig fast orkar jag springa då springer jag.. 50%

Fredron
2011-06-23, 22:21
Ok.
Huruvida du bränner fett eller inte handlar om hur mycket energi du får i dig i form utav mat samt hur mycket energi din kropp behöver. Får du i dig för lite energi så kommer kroppen ta från reserverna, dvs. det lilla extra fett du har på magen t.ex.

Vad har du för mål med träningen? Vill du bli större och starkare, eller försöka bli mer deffad?
Lite kardio då och då är säkert bra men om ditt mål inte är att få jätte bra kondition så skulle jag fokusera mer på styrketräningen.

MJA
2011-06-23, 22:23
Ok.
Huruvida du bränner fett eller inte handlar om hur mycket energi du får i dig i form utav mat samt hur mycket energi din kropp behöver. Får du i dig för lite energi så kommer kroppen ta från reserverna, dvs. det lilla extra fett du har på magen t.ex.

Vad har du för mål med träningen? Vill du bli större och starkare, eller försöka bli mer deffad?
Lite kardio då och då är säkert bra men om ditt mål inte är att få jätte bra kondition så skulle jag fokusera mer på styrketräningen.

få mina muskler att synas. bränna 7kg fett typ.

Fredron
2011-06-23, 22:30
Ok som sagt.
Fokusera på tung styrketräning, ta ett schema som redan existerar, ät mycket protein, sov ordentligt och ligg på kaloriunderskott så kommer du uppnå det.

MJA
2011-06-23, 22:58
Ok som sagt.
Fokusera på tung styrketräning, ta ett schema som redan existerar, ät mycket protein, sov ordentligt och ligg på kaloriunderskott så kommer du uppnå det.

kan du ge mig en schema som du tycker skulle passa mitt mål ?

Fredron
2011-06-23, 23:33
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=87454

Jag kör 3 dagarsprogrammet där, tycker det funkar utmärkt.

MJA
2011-06-24, 08:53
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=87454

Jag kör 3 dagarsprogrammet där, tycker det funkar utmärkt.

ja tänkte ta 2 dagarsprogrammet fast blir det inte för lite träning ?

vad betyder dessa
Rope crounches alternerande sidor 2*10-20
Rotator cuff, utåtrotation 3*15
Rotatorcuff, innåtrotation 2*15 ?

Fredron
2011-06-24, 10:11
ja tänkte ta 2 dagarsprogrammet fast blir det inte för lite träning ?

vad betyder dessa
Rope crounches alternerande sidor 2*10-20
Rotator cuff, utåtrotation 3*15
Rotatorcuff, innåtrotation 2*15 ?

Du hittar förklaringar på alla övningar här;
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=31071

Du behöver inte köra 2 dagar i veckan endast, du kan köra varannan dag eller vad du känner för lika gärna, om kroppen din känns fräsch.