Visa fullständig version : Hur lång är du?
fiskebulle
2011-06-23, 17:34
Jag tänkte att denna poll ska få tjäna två syften!
Nr. 1 För ett tag sedan så påstod en kamrat till mig att medellängden på gym i Sverige är ca. 10cm under den egentliga medellängden. Detta skulle då ha något att göra med ett behov av att kunna hävda sig rent fysiskt bland då främst korta män. Så hur är det egentligen?
Nr. 2 Jag själv är en ganska lång filur som ideligen slår huvudet i saker och ting som hänger lågt, samt måste sitta ihopkurad till en liten boll om jag ska ta mig fram med något slags kollektivt färdmedel. Jag kanske inte behöver säga att det stör mig hyfsat mycket eftersom jag reser relativt långt och ofta.
Har inte vi långa personer rätt att ställa lite krav vi också? Fick senast idag ett rejält jack i huvudet efter en episk strid med en taklampa. Varför ska det behöva vara så?
Svenska mäns medellängd ligger på 181.5cm enligt DN 2008.
181cm på en väldigt bra dag. 180cm på en vanlig dag.
Järvskan
2011-06-23, 17:36
Får man svara på pollen om man är utrikisk av sig?
fiskebulle
2011-06-23, 17:40
Självfallet!
178 lr 179, inte helt säker.
mangemani
2011-06-23, 17:45
tror att jag har växt sen senast jag mätte mej,men då var jag 196.
har samma "problem",min längd och min rygg/axelbredd gör en till en väldigt stor individ,ingen kan sitta bredvid en på bussen tex pga att rygg/axelbredden tar upp 2 platser:D,sambon brukar alltid få hålla om en eller så blir hon tvungen att sitta på sätet mittemot en:P.
lägg sen till att man går med kepsen nedragen och mp3 i öronen och helt blockerar bort omgivningen och går i sin egna lilla värld,så kan det bli rätt så besvärligt,man slår i huvudet rätt så ofta i bussen eller då man ska åka i en bil,man får verkligen försöka göra sej liten vilket inte är det lättaste:D
171cm påväg uppåt (A) - 96:a
tror att jag har växt sen senast jag mätte mej,men då var jag 196.
har samma "problem",min längd och min rygg/axelbredd gör en till en väldigt stor individ,ingen kan sitta bredvid en på bussen tex pga att rygg/axelbredden tar upp 2 platser:D,sambon brukar alltid få hålla om en eller så blir hon tvungen att sitta på sätet mittemot en:P.
lägg sen till att man går med kepsen nedragen och mp3 i öronen och helt blockerar bort omgivningen och går i sin egna lilla värld,så kan det bli rätt så besvärligt,man slår i huvudet rätt så ofta i bussen eller då man ska åka i en bil,man får verkligen försöka göra sej liten vilket inte är det lättaste:D
Låter som en person inte många skulle ge sig på... 2 meter lång och stor som en oxe ;)
mangemani
2011-06-23, 17:47
Låter som en person inte många skulle ge sig på... 2 meter lång och stor som en oxe ;)
nejdå,jag är så snäll så:)
kaffekopp
2011-06-23, 17:48
201 cm
Sådär lagom lång för att skalla taklampor etcetera
fiskebulle
2011-06-23, 17:50
201 cm
Och hur ofta slår du i huvudet egentligen? Själv ligger jag på typ 197-198cm beroende på tiden på dygnet och jag slår mig alldeles för ofta!
197. Ibland önskar jag att man var 1.63. Vad skönt att slippa slå i huvudet:D
fiskebulle
2011-06-23, 17:56
197. Ibland önskar jag att man var 1.63. Vad skönt att slippa slå i huvudet:D
Eller hur! Hade ju vart ruggigt skönt att bara vara typ 185-190cm. De där extra man fick på köpet är helt ovärda.
185cm. Gillar inte att jag hamnade i samma grupp som småfolket på under 180cm.
Kan tipsa er andra långa personer om att använda hjälm, det gör jag. Iofs bara på jobbet där det är krav men det har räddat huvudet många gånger.
fiskebulle
2011-06-23, 17:58
Vid närmare eftertanke kanske jag borde gjort fler kategorier, oh well, jag antar att det gör hobbitarna glada.
vad är opti-längd för män i era ögon då? ;)
King Grub
2011-06-23, 18:08
183 cm.
180-185 tycker jag.
Akerhage
2011-06-23, 18:11
Fan! Får köra highheals eller nåt, 179cm tror jag.
Jag gillar inte att jag hamnade i gruppen som är från 1,66 och uppåt när jag är nära 1,76. Jag är 1,74. Opti längd på killar är väl typ 1,85 tycker jag
186 här
Tar inte upp 2 säten på bussen men iaf 1.5, så det får plats små personer bredvid mig eller om nån sitter till hälften utanför :D
Tricklew
2011-06-23, 18:25
169, men mina intressen har föga o göra med eventuell hävdelsebehov.
Opti för vad?
BB... runt 170-175
Basketbollspelare.... 190+
Gymnast under 170
:D
Jag som är ensam med att ha storkben, och sakna penis? :<
185+, osäker eftersom jag inte mätt mig på bra länge! Säkert närmare 190 :-(
182cm så jag slipper slå i huvudet. Svänger dock alldeles för fort vilket resulterar i att jag alltid slår i axlarna i dörrkarmar.
Fidde_Mannen
2011-06-23, 18:32
179.3 cm
Vid närmare eftertanke kanske jag borde gjort fler kategorier, oh well, jag antar att det gör hobbitarna glada.
Inte ett dugg. Jag finns tydligen inte. *mini
fiskebulle
2011-06-23, 18:45
Inte ett dugg. Jag finns tydligen inte. *mini
Jösses jäklar, ser att jag visst glömde 145-155 kategorin. Me so sorry.
Haha, bra poll där killarna erbjuds att välja ner till 155cm medans kvinnor stannar vid 165 cm :p
Eller hur! Hade ju vart ruggigt skönt att bara vara typ 185-190cm. De där extra man fick på köpet är helt ovärda.
Nej då. Jag kunde ju köpa fullängd på mina Lotusar*flex*
Jag är opti, jag är lika lång som king grub!
har inte mätt mig på lång tid. Gissar på 190
fiskebulle
2011-06-23, 18:49
Nej då. Jag kunde ju köpa fullängd på mina Lotusar*flex*
Det gör ju hobbitarna också. En sådan pörskans hets på längderna bland friåkare för tillfället.
Ca 181 cm, alldeles lagom långt tycker jag. Min släkt är dock generellt ganska kort, så jag är näst längst efter min yngre bror :S
runt 197 cm, skulle gärna va 1 dm kortare av flera skäl.
Jag är 176-177cm på morgonen*
*I helvete att jag tänker hamna i dvärgkategorin!½
Jag är 176-177cm på morgonen*
*I helvete att jag tänker hamna i dvärgkategorin!½
Var det inte du som ifrågasatte sättet att mäta midjan som jag upplyste om? Borde du inte mäta dig på kvällen i gollumställning med frankfurterplanet 20 grader under horisontellt också?*rolleyes*
Lägsta svarsalternativet för män är 155 och kvinnor 166, hur tänkte du nu? :D
Källa på det tack.
Finns ett alternativ 156-
:)
Källa på det tack.
:)Vafan, det går inte ens i nummerordning :(
Är 1.88cm vilket jag är relativt nöjd med, opti-längd enligt mig hade nog varit ett par 3-4cm längre.
Andreas Guiance
2011-06-23, 19:28
173 cm, men med spanska mått mätt är det nästan det dubbla!
Källa på det tack.
Och för kvinnor under 156 finns det...?
Och för kvinnor under 156 finns det...?Klackar.
Andreas Guiance
2011-06-23, 19:33
Och för kvinnor under 156 finns det...?
Tar man över 100 i bänk får man äran att räkna sig som man?:D
Jag som är ensam med att ha storkben, och sakna penis? :<
185+, osäker eftersom jag inte mätt mig på bra länge! Säkert närmare 190 :-(
Bra längd. Tröck!
186. Perfekta längden. Snäppet längre än medel men fortfarande inte så att det väcker uppmärksamhet eller att man behöver slå i skallen.
186. Perfekta längden. Snäppet längre än medel men fortfarande inte så att det väcker uppmärksamhet eller att man behöver slå i skallen.
Håller med, är 185 och det verkar rätt optimalt. Aldrig behövt vika upp eller sy upp byxor. Ofta är man en av de längre i ett sällskap men aldrig så det sticker ut.
Var det inte du som ifrågasatte sättet att mäta midjan som jag upplyste om? Borde du inte mäta dig på kvällen i gollumställning med frankfurterplanet 20 grader under horisontellt också?*rolleyes*
Jag minns inte men det är mycket möjligt. I normala fall ska man ju givetvis mäta sig på kvällen, fast att man sträcker upp sig förstås. Nu blev dock kategoriseringen värdelös, därför tvingas jag proteströsta!
Inte nog med att jag hamnar i dvärgkategorin, 176-185-kategorin täcker dessutom in folk som är flera centimeter både över och under medellängd.
186 cm. Väldigt nöjd med den längden.
en pojke på strax över 200cm
panzerpig
2011-06-23, 20:31
175 cm, 35 år.
När jag gjorde lumpen (94-95) har jag för mig att medellängden car 177-178 cm?
har den ökat såpass alltså?
174,5 cm. Tio till hade suttit fint. Hade lätt pröjsat en hunka per centimeter!
Birkharju
2011-06-23, 20:40
192 cm. Väldigt nöjd faktiskt.
Kan tipsa er andra långa personer om att använda hjälm, det gör jag. Iofs bara på jobbet där det är krav men det har räddat huvudet många gånger.
Ha ha, tänkte exakt likadant fast om 170 cm.
Är 175 cm lång.
195 cm lång på en bra dag!
delta_mats
2011-06-23, 21:32
188 cm. Helt nöjd med den längden. Ingen långskånk men ändå något längre än medel.
181 cm en riktig medelmåtta med andra ord. Det märks.
Källa på det tack.
Nu hänger jag inte alls med. :S
Källa på vad? :s
...tror jag var 186cm sist jag mätte mig. 185-190 är opti längd enligt mig iaf ;)
Viktor_Balck
2011-06-23, 22:06
188 ungefär
+1
175
En bit under medel antar jag, men ändå lång nog för att slippa bli kallad puttefnask.
Tycker synd om ceejay, Stoltz m.fl. som klumpas ihop med kortisarna på under 2m.
Tycker synd om ceejay, Stoltz m.fl. som klumpas ihop med kortisarna på under 2m.
haha eller hur! 2m+ hade varit bra.
stoltz hade tyckt 205+ var bra.
von huff
2011-06-23, 22:36
175
En bit under medel antar jag, men ändå lång nog för att slippa bli kallad puttefnask.
Nog är man en puttefnask om man är 175, vilket jag själv också är.särskilt när många man känner är 185-190.Dock tycker jag nästan att det ser ännu jävligare ut om man är +2m och är tunnis
Chrillee
2011-06-23, 22:38
184cm, nöjd ändå. Skulle jag få välja så kanske några cm till, 187-188cm kanske, max.
Normalfördelning! Ett vackert tecken på att resultatet kan stämma överens med verkligheten :P
Medellängden ser ut att ligga nånstans vid 181 cm? (män)
eriksvensson
2011-06-23, 23:23
195 cirkus!
178 cm, helt ok längd. Växer dock fortfarande!
174cm, 18år snubbe och slutat växa. Nöjd med min längd....
dream_theater_
2011-06-24, 08:44
Jag tycker inte om att jag, 185 cm, får vara i samma kategori som 176 cm-dvärgar..!!
Novaindex
2011-06-24, 09:13
174 ska ja väl vara .. lääänge sen man mätte sig men man växer ju inte direkt på längden längre när man e snart 29 ^^
Grapeman
2011-06-24, 09:46
198, önskar ibland att jag vore runt 180ish, så man kunde se grov ut redan nu... ^^
Kan tänka mig hur jobbigt det blir på bussen för er som är långa. Jag är bara 1,74 men jag tar ju redan jag upp mer än ett säte i axelbredd :D
Kan tänka mig hur jobbigt det blir på bussen för er som är långa. Jag är bara 1,74 men jag tar ju redan jag upp mer än ett säte i axelbredd :D
same.
Fidde_Mannen
2011-06-24, 10:58
Shit vad många flaggstänger
198, önskar ibland att jag vore runt 180ish, så man kunde se grov ut redan nu... ^^
haha eller hur ;) sjukt att man kan se räkig ut på över 100 kg! *grr27*
Hatwalker
2011-06-24, 12:15
Något över 183 när jag vaknar efter en bra natts sömn, annars vanligen 182. Växer lite fortfarande (hade växtvärk senast nån månad sen) så jag hoppas väl kunna ta en 2 cm under något år eller två.
Annars är jag väl nöjd egentligen, har nästan alltid fått höra att jag är stor eller bredaxlad vilket kompenserar lite för en väldigt genomsnittlig längd. :D
Rikard Jansson
2011-06-24, 13:29
171... it has its ups and downs syndrome ^^
Ja jag undrar hur fan de tänkte när de konstruerade vissa bussar, på 170cm är det en del bussar som jag knappt har plats för benen.
189 lång. Det roar mig rätt mycket det där med längd. När jag ska böja efter Rooz så är stången vid min näsa. Det är inte så ofta jag får sänka ställningen =)
sweetkarolina
2011-06-24, 13:58
Varför är ni så långa för? 160 cm är optimalt på en karl. 150-170 acceptabelt... Längre är bara otympligt ju.
160 cm själv. :)
Hatwalker
2011-06-24, 14:12
Varför är ni så långa för? 160 cm är optimalt på en karl. 150-170 acceptabelt... Längre är bara otympligt ju.
160 cm själv. :)
Då är du nog rätt ovanlig i din smak. Har bara träffat EN tjej som föredrar killar under 180, resten verkar vilja ha 180 som absolut minimumgräns. Crazy chicks.
Jag som 182 har tillochmed blivit kallad "kort" av en tjej.
Då är du nog rätt ovanlig i din smak. Har bara träffat EN tjej som föredrar killar under 180, resten verkar vilja ha 180 som absolut minimumgräns. Crazy chicks.
Tjejer säger mycket. Jag är iofs inte så mycket under 180, men även då jag vandrar med 190cm kamrater är det mig tjejernas blickar faller på först. Fast jag kanske är ful bara?
Tjejer säger mycket. Jag är iofs inte så mycket under 180, men även då jag vandrar med 190cm kamrater är det mig tjejernas blickar faller på först. Fast jag kanske är ful bara?
Allt som räknas är att du har ett gott hjärta *flex*
Allt som räknas är att du har ett gott hjärta *flex*
:thumbup:
Jag är 188cm, opti enligt mig själv!
Så länge man är längre än tjejen så är det lugnt, annars känner man sig bara liten!
Jag tror visst att jag är definitivt bland de kortaste männen här på forumet. Däremot är jag långt ifrån den "minsta". Jag skulle nog vilja beskriva mig som en kompakt muskelpaket på 77-80kg (on-season), och som sträcker sig hela 164cm över havet! ;)
Är bara 198, inte så farligt långt alltså.
Men bara man är längre än medellängd så är det ju lugnt
188 cm sist jag kollade..
184cm, optilängd är 192cm!
Borde inte det betyda att alla under 180 kommer dö oskulder, alternativt bli tvugna att dela på en tjej?
JJOHANSSON
2011-06-24, 18:36
190cm kort, vill ha 10-15cm till.
Galningen
2011-06-24, 18:42
Typ 175, är väl helt lagomt.
göteborg
2011-06-24, 19:01
Hahaha
Alla vet att tjejer väljer längd framför muskler..
Själv är jag 177 en lång dag.
Hahaha
Alla vet att tjejer väljer längd framför muskler..
Själv är jag 177 en lång dag.
Too bad ...
:D
Orka bry sig om att man är kort. Ja jag tror du har helt rätt i att tjejer, samhället, arbetsgivare hellre väljer att ta en lång man på allvar än en kort. Det är både mer auktoritärt och attraktivt med en lång man än en kort. Vi har fortfarande en drös med biologiska instinkter som bestämmer hur vi interagerar med varandra.
Acceptera att livet är orättviss och gå sen vidare och jobba efter sina egna förutsättningar. Det finns alltid nackdelar med ens kropp och sinne om man letar fel. Leta upp det positiva istället och sluta noja! (i BB är det bra att vara kort! :p)
Nog är man en puttefnask om man är 175, vilket jag själv också är.särskilt när många man känner är 185-190.Dock tycker jag nästan att det ser ännu jävligare ut om man är +2m och är tunnis
Nä fan vi måste lära oss att tänka positivt, det duger i de flesta kvinnors ögon. Nu är jag i och för sig hela 176,5 cm lång. :cool: Fast visst, jag sticker aldrig under stolen med att jag velat ha ett par centimeter till.
Senast förra veckan gick jag förbi en busshållsplats med (väldigt) snygga 20 år+ tjejer väntandes och de skrek nåt i stil med "fan vad snygg han var!" efter jag gått förbi :D I skor är jag iofs över 180, måste vara det.
Viktor_Balck
2011-06-24, 22:58
Senast förra veckan gick jag förbi en busshållsplats med (väldigt) snygga 20 år+ tjejer väntandes och de skrek nåt i stil med "fan vad snygg han var!" efter jag gått förbi :D I skor är jag iofs över 180, måste vara det.
High fiive!
Jag gick förbi en tågstation häromdan, där stod ett gäng äldre kvinnor, dom pekade och sa "Lol vilken pajas!", men jag är ju närmare 190 så det kanske är pga det.
High fiive!
Jag gick förbi en tågstation häromdan, där stod ett gäng äldre kvinnor, dom pekade och sa "Lol vilken pajas!", men jag är ju närmare 190 så det kanske är pga det.
Folk är alltför längdfixerade, allt jag vill säga. ;)
185-186. Vägrade sålla mig till gruppen dvärgar under 180 cm.
Jockefoten
2011-06-25, 11:37
185cm! Stående på en 10cm hög pall.
Hatwalker
2011-06-25, 12:56
Borde inte det betyda att alla under 180 kommer dö oskulder, alternativt bli tvugna att dela på en tjej?
Yes, du är en oerhört jobbig människa.
Yes, du är en oerhört jobbig människa.
Det är en del av min charm.
yes är en sån som växer med tiden *cupid*
Lite som en oönskad erektion vid fel tillfälle.
Det får vi hoppas eftersom han är 175 cm idag :D
hahahaha buuuuuuuuuuuuurn
von huff
2011-06-25, 15:01
Nä fan vi måste lära oss att tänka positivt, det duger i de flesta kvinnors ögon. Nu är jag i och för sig hela 176,5 cm lång. :cool: Fast visst, jag sticker aldrig under stolen med att jag velat ha ett par centimeter till.
Ja sen vill ju dom flesta killar ha stora bröst och smal midja på en brud men när man hittar nån man tycker om har det inte så stor skillnad längre.Självförtroende,bra hållning och lite msukler väger upp dom cm som fattas
Ja sen vill ju dom flesta killar ha stora bröst och smal midja på en brud men när man hittar nån man tycker om har det inte så stor skillnad längre.Självförtroende,bra hållning och lite msukler väger upp dom cm som fattas
Jo fast det gäller ju i princip bara de långa kvinnorna på 170cm+. Kvinnor på 155-165 cm gillar ofta att inte vara ett huvud eller mer kortare än drömprinsen, och dem som gillar det är inget att ha.
Det är tur att alla snubbar på forumet har så bra koll på vad tjejer gillar och inte gillar, gissar att det är därför relationstråden är så kort. ;)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.